اعتبار تکمیل شتابگر ملی در قزوین به موقع تامین گردد

به گزارش تور ایران، به گزارش خبرنگاران، داود محمدی در جلسه شورای برنامه ریزی وتوسعه استان که پنجشنبه شب با حضور نوبخت معاون رئیس جمهور در سالن باغستان قزوین برگزار گردید گفت: بیمارستان 700 تختخوابی قزوبن و 64 تختخوابی در شهرستان ابیک، ترسیع در ساخت راه آهن قزوین به رشت، دو خطه شدن مسیر ریلی قزوین به تهران از نیازهایی است که بایدبسرعت تکمیل گردد.

اعتبار تکمیل شتابگر ملی در قزوین به موقع تامین گردد

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی بیان نمود: در مورد راه روستایی 23 میلیارد تومان تخصیص یافت اما فقط 4 میلیارد داده گردیده است و این میزان جوابگوی احتیاجهای استان نیست.

وی بیان نمود: پروژه شتابگر ملی از کارهای مهم ملی است که سال جاری فقط دو میلیارد تومان اختصاص داده گردیده در حالی که تدوام روند احداث به حداقل 15 میلیارد تومان اعتبار احتیاجمند است.

وی بیان نمود: تکمیل سالن سرپوشیده به 5 میلیارد تومان لازم دارد و برای تعریض جاده ابیک به محمدیه و ساخت مجتمع های آیرسانی روستایی هم احتیاجمند تامین اعتبارات لازم هستیم.

محمدی گفت: از آب شاهرود 25 میلیون مترمکعب سهیمه داشتیم و برای زیتون کاران داده می شد که این کار بیش از 10 هزار شغل ایحاد می نماید اما تخصیص نیافتن آن مشکل ساز گردیده که باید برای آن اقدام گردد.

نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی بیان نمود: زندان مرکزی در داخل شهر است و باید منتقل گردد و اجرای طرح دولتخانه صفوی و امامزاده حسین و دو منطقه ویزه گردشگری احتیاجمند حمایت سازمان برنامه و بودجه است.

وی در خصوص خسارت سرمازدگی هم گفت: در اثر سرمازدگی بیش از 1580 میلیارد تومان به باغداران خسارت وارد گردیده که برای جبراین آن احتیاجمند کمک دولت هستیم.

در ادامه بهمن طاهرخانی نماینده تاکستان در مجلس شورای اسلامی هم گفت: قزوین استانی صنعتی و کشاورزی است که 53 درصد صنعت آن در تاکستان قرار گرفته است اما کمک های دولتی مناسب نیست.

وی اضافه نمود: تاکستان، قطب فراوری انگور کشور است و قراربود 20 هزار هکتار باغات منطقه آبیاری مدرن گردد که 13 هزار هکتار آن در تاکستان است که این کار به 100 میلیارد تومان اعتبار احتیاج دارد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 1 بهمن 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iraniro.ir شناسه مطلب: 94

به "اعتبار تکمیل شتابگر ملی در قزوین به موقع تامین گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعتبار تکمیل شتابگر ملی در قزوین به موقع تامین گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید