افتتاح مدرسه در منطقه محروم مرزی به نام حسن رحیمی

به گزارش تور ایران، به همت حسن رحیمی قهرمان کشتی آزاد جهان و نام دار المپیک یک مدرسه در روستای محروم مرزی منطقه چابهار افتتاح شد.

افتتاح مدرسه در منطقه محروم مرزی به نام حسن رحیمی

به گزارش خبرنگاران، حسن رحیمی مدال آور المپیک و قهرمان کشتی جهان در راستای مسئولیت اجتماعی خود با حمایت خیرین در قالب موسسه فرهنگی هنری خادمین علی ابن ابی طالب یک مدرسه سه کلاسه دخترانه در مقطع تحصیلی دبیرستان را در 30 کیلومتری مرز ایران و پاکستان و در روستای محروم ملاآباد منطقه کشاری افتتاح کرد.

بنابراین گزارش حسن رحیمی طی دو سال گذشته و پس از حمله تمساح ایرانی به دختربچه بلوچ بیش از بیست بار برای اهدای کمک در منطقه ملاآباد کشاری حضور داشته و فعالیت های مختلفی را هم دنبال کرده است. دختران این منطقه به دلیل نداشتن فضای آموزشی، امکان تحصیل بیشتر ششم دبستان را نداشتند، به همین منظور ساخت مدرسه سه کلاسه ویژه دختران در مقطع دبیرستان یکی از برنامه های محوری حسن رحیمی بود که در نهایت با همکاری و پیگیری خیرین، اقدامات لازم از ساخت تا بهره برداری از این دبیرستان فراهم شد.

اکنون پس از شش ماه از تاریخ کلنگ زنی مدرسه، امکان تحصیل برای دختران این روستا و روستاهای منطقه کشاری که دارای 8-7 هزار نفر جمعیت است، فراهم شده است و مردم هم به پاس زحمات حسن رحیمی که موضوع تأمین منابع ساخت این مدرسه را از نیکوکاران بر عهده داشت، مدرسه تازه تأسیس را به نام پهلوان حسن رحیمی نامگذاری کردند. در مراسم افتتاح مدرسه رسول خادم قهرمان جهان و المپیک هم حضور داشت.

گفتنی است در سال تحصیلی گذشته هم دختران روستاهای ملاآباد بالا و پایین با یک دستگاه مینی بوس که از طریق نیکوکاران این موسسه اجاره شده بود به دبیرستان های منطقه ها اطراف می رفتند تا سال اول دبیرستان را دنبال کنند و از تحصیل بازنمانند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 30 تیر 1400 بروزرسانی: 30 تیر 1400 گردآورنده: iraniro.ir شناسه مطلب: 1862

به "افتتاح مدرسه در منطقه محروم مرزی به نام حسن رحیمی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افتتاح مدرسه در منطقه محروم مرزی به نام حسن رحیمی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید