افزایش 16 هزار و 925 واحدی شاخص بورس

به گزارش تور ایران، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در انتها معاملات امروز با افزایش 16 هزار و 925 واحد همراه شد.

افزایش 16 هزار و 925 واحدی شاخص بورس

به گزارش گروه اقتصادی خبرنگاران، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران امروز هم بعد از تصویب بسته حمایتی دولت در فرایند رو به رشد نهاده شد، به گونه ای که در انتها معاملات با افزایش 16 هزار و 925 واحد به رقم یک میلیون و 318 هزار و 467 واحد رسید.

بعلاوه شاخص کل با معیار هموزن امروز با افزایش 4311 واحد به رقم 348 هزار و 214 واحد رسید.

ارزش بازار در بورس تهران به بیش از 5 میلیون و 269 هزار میلیارد تومان رسید.

معامله گران امروز در بورس تهران بیش از 4.3 میلیارد سهام حق تقدم و اوراق اقتصادی در قالب 324 هزار فقره معامله و به ارزش 2 هزار و 791 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

بعلاوه در فرابورس ایران هم امروز بیش از 2444 میلیارد تومان داد و ستد شد با این حساب ارزش معاملات دو بازار بورس و فرابورس از مرز 5 هزار و 720 میلیارد تومان گذر کرد.

امروز همه شاخص های بورس سبز شدند، اما اندازه افزایش شاخص ها زیر 2 درصد بوده است، به گونه ای که شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی 1.3 درصد رشد کردند و این دو شاخص با معیار هموزن 1.2 درصد افزایش یافتند.

شاخص آزاد شناور 1.3 درصد رشد کرد، شاخص بازار اول بورس 1.5 درصد رشد کرد و شاخص بازار دوم بورس فقط یک درصد تقویت شد.

امروز نماد های شاخص ساز به ترتیب شامل ملی مس ایران، فولاد مبارکه، پتروشیمی خلیج فارس، هلدینگ نفت و گاز و پتروشیمی تأمین، بانک ملت، پتروشیمی نوری و سرمایه گذاری غدیر بوده اند.

در فرابورس ایران هم امروز اوضاع مناسب بود، بگونه ای که شاخص کل در انتها معاملات با افزایش 83 واحد به رقم 18 هزار و 523 واحد رسید.

ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک میلیون و 19 هزار میلیارد تومان رسید.

ارزش بازار پایه در فرابورس به بیش از 326 هزار میلیارد تومان رسید.

معامله گران امروز بیش از 1.5 میلیارد سهام حق تقدم و اوراق اقتصادی در قالب 171 هزار فقره معامله و به ارزش 2 هزار و 460 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز نماد های سنگ آهن گهرزمین، پلیمر آریاساسول، فولاد ارفع، پتروشیمی تخت جمشید، و سرمایه گذاری صبا تأمین بیشترین اثر افزایشی در شاخص فرابورس را داشتند و برعکس نماد های بیمه پاسارگاد و صنعتی مینو بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را داشته اند.

بعد از تصویب بسته ده بندی حمایت از بازار سرمایه که از سوی وزیر اقتصاد به دولت ارائه شد و در دولت به تصویب رسید بازار سرمایه رو به رشد نهاده شد، بگونه ای که هم دیروز و هم امروز شاخص کل بازار سرمایه افزایش یافت.

در عین حال باید دقت کرد سرمایه گذاری در بورس همراه با ریسک و سود و زیان است و باید حتماً برای حضور در بازار سرمایه مطالعه، مشورت و تحلیل انجام گردد.

بیشتر کارشناسان توصیه می نمایند سرمایه گذاران حقیقی که یا دانش کافی برای تحلیل بازار را ندارند و یا اینکه وقت برای پیگیری مداوم ندارند به روش غیرمستقیم و به وسیله صندوق های با عایدی ثابت وارد بازار شوند تا دچار طوفان های نوسان و ریسک نشوند.

بعلاوه بعضی از شرکت های بورسی از اجبار به بازارگردانی سهام که از سوی سازمان بورس اعلام شده است، گلایه کردند و می گویند با وجود اینکه شرکت ها ملزم شدند که بخشی از منابع خود را به عنوان بازارگردانی در اختیار شرکت های بازارگردانی قرار دهند، اما از سال گذشته تا کنون شاخص بورس مرتب در حال ریزش است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 4 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 4 اردیبهشت 1401 گردآورنده: iraniro.ir شناسه مطلب: 2168

به "افزایش 16 هزار و 925 واحدی شاخص بورس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش 16 هزار و 925 واحدی شاخص بورس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید