الکاظمی ژوئیه به واشنگتن می رود

به گزارش تور ایران، وزارت خارجه عراق بیان کرد سفر نخست وزیر این کشور به واشنگتن، ماه آینده میلادی صورت می گیرد. الکاظمی علاوه بر آمریکا به عربستان و ایران نیز سفر خواهد نمود.

الکاظمی ژوئیه به واشنگتن می رود

به نقل از شفق نیوز، فؤاد حسین، وزیر خارجه عراق در ملاقات با جینین هنیس پلاسخارت، نماینده ویژه سازمان ملل در امور عراق گفت که هدف از سفر مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق در ماه آینده، تکمیل فرایند گفت وگوهای راهبردی میان عراق و امریکا است.

وی گفت نخست وزیر عراق در رأس هیأتی متشکل از وزرای عالی رتبه جهت از سرگیری دور دوم مذاکرات عراق و آمریکا که دور نخست آن در یازدهم ماه جاری میلادی شروع شد، به واشنگتن می رود.

پفراینده های سیاسی، امنیتی و مالی دیگری هم در جریان این سفر آنالیز می گردد که ادامه تبادل نظری راهبردی بین امریکا و عراق از آن جمله است.

حضور نظامی آمریکا در عراق، همکاری امنیتی، اوضاع سیاسی و حمایت مالی از عراق، موضوعاتی است که در سفر کاظمی به آمریکا آنالیز خواهد شد.

الحسین و پلاسخارت در ملاقاتشان همچنین درباره نقش یونامی و دیگر نهادهای وابسته به سازمان ملل در یاری به دولت عراق برای تحقق امنیت، ثبات و رفاه ملت عراق در همه زمینه ها به ویژه در عرصه یاری های انسانی به آوارگان تبادل نظر کردند.

وزیرخارجه عراق ضمن تقدیر از این کوشش ها بر اهمیت احترام به حاکمیت عراق از سوی کشورهای همسایه و تحکیم اصل حسن همجواری و حل بحران های موجود تاکید نمود.

رئیس دستگاه دیپلماسی عراق با محکوم کردن هرگونه نقض یا حمله به اراضی عراق از جمله عملیات ترکیه در شمال کشورش، خواستار توقف این گونه حملات شد.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 31 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iraniro.ir شناسه مطلب: 1220

به "الکاظمی ژوئیه به واشنگتن می رود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "الکاظمی ژوئیه به واشنگتن می رود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید