ال جی به این زودی ها گوشی مجهز به اسنپدراگون 875 فراوری نمی کند

به گزارش تور ایران، به گزارش افشاگری با نام Sleepy Kuma به نظر می رسد، ال جی قصد ندارد حداقل تا نیمه اول سال 2021، پرچم داری با پردازنده اسنپدراگون 875 راهی بازار کند.

ال جی به این زودی ها گوشی مجهز به اسنپدراگون 875 فراوری نمی کند

اسنپدراگون 875 قرار است اولین پردازنده پرچم دار مبتنی بر لیتوگرافی 5 نانومتری کوالکام باشد که احتمالا در ماه دسامبر از آن رونمایی می گردد. گوشی های پرچم دار سال 2021 هم به همین پردازنده مجهز خواهند شد. اما اینطور که به نظر می رسد، ال جی به این زودی ها قصد ندارد پرچم داری را راهی بازار کند.

این تصمیم ال جی می تواند دو علت داشته باشد. اول اینکه کوالکام طی یکی دو سال اخیر قیمت پردازنده های خود را به شکل چشمگیری افزایش داده و قطعا این اتفاق در سال آینده و برای اسنپدراگون 875 هم رخ می دهد. همین حالا هم بعضی از شرکت ها به علت افزایش قیمت پرچم دارهای خود، ترجیح می دهند از پردازنده های میان رده استفاده نمایند که از جمله آن ها می توان به گوگل اشاره نمود.

علت دوم هم می تواند استراتژی خود ال جی باشد. این شرکت طی سال های اخیر در بخش گوشی های هوشمند اصلا سودآوری خوبی نداشته و بعد از شکست های پیاپی از دوران ال جی جی 4، دیگر نتوانست به قدرت سابق خود برگردد. غول کره ای قبلا دو پرچم دار در هر سال معرفی می کرد؛ سری جی (G) در نیمه اول و V در نیمه دوم. با ورود ال جی ولوت، نماینده مجهز به اسنپدراگون 765G و مودم 5G این شرکت، سری G رسما بازنشسته شدند.

سپس شاهد رونمایی از پروژه جست و جوگر بودیم. پروژه هیجان انگیز و جاه طلبانه ای که قرار است با فراوری گوشی هایی غیرمعمول همراه باشد. اولین محصول حاصل از این پروژه هم ال جی وینگ نام دارد. محصول بسیار جذابی که از یک نمایشگر ثابت و یک نمایشگر چرخان بهره می برد.

اینطور که به نظر می رسد، کوالکام میخواهد در سال آینده پردازنده های قدرتمند زیادی را راهی بازار کند. یکی از این پردازنده ها به احتمال زیاد اسنپدراگون 775G نام خواهد داشت که مبتنی بر لیتوگرافی 6 نانومتری است و گفته می گردد از لحاظ پردازشی و گرافیکی، به نسبت اسنپدراگون 765G، به ترتیب 40 و 50 درصد سریع تر خواهد بود. همین مسئله می تواند آن را به چیپی در حد اسنپدراگون 865 تبدیل کند.

اگر ال جی نخواهد از اسنپدراگون 875 در نمایندگان سال بعد خود استفاده کند، اسنپدراگون 775G قطعا انتخاب جایگزین این شرکت خواهد بود. اگر اعداد و ارقام در رابطه با توانایی های این پردازنده درست باشد، بنابراین کاربران با بودجه میانه، می توانند به محصولی بروز، قدرتمند و مقرون به صرفه قیمت دسترسی داشته باشند.

در حال حاضر ال جی روی ساخت گوشی های زیادی تمرکز نموده. سال جاری شاهد معرفی محصولات 5G متعددی از سوی این شرکت بودیم و ظاهرا این فرایند در سال آینده هم تکرار خواهد شد. گوشی هوشمندی که این شرکت فعلا روی آن کار می نماید، یک محصول جمع شونده است که گفته می گردد حدودا 1000 دلار قیمت گذاری خواهد شد و در نیمه اول 2021 راهی بازار می گردد.

برای آن دسته از کاربرانی هم که نمی خواهند فعلا با خرید گوشی های این چنینی ریسک نمایند، محصولات زیادی شبیه به ولوت فراوری خواهد شد که در محدوده قیمتی 599 - 999 دلار قرار می گیرند. اینطور که به نظر می رسد، باید سال آینده با هواوی به اسم یکی از عظیم ترین سازندگان گوشی های هوشمند خداحافظی کنیم، اما ظاهرا جای خالی آن قرار است با شرکت های نام دار قدیمی پر گردد.

منبع: PhoneArena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 31 مرداد 1400 بروزرسانی: 31 مرداد 1400 گردآورنده: iraniro.ir شناسه مطلب: 1908

به "ال جی به این زودی ها گوشی مجهز به اسنپدراگون 875 فراوری نمی کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ال جی به این زودی ها گوشی مجهز به اسنپدراگون 875 فراوری نمی کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید