ایتالیا در فکر انتقام از اسپانیای شکست ناپذیر

به گزارش تور ایران، خبرنگاران: تیم ملی فوتبال ایتالیا در مرحله نیمه نهایی جام کنفدراسیون ها به فکر دریافت انتقام از اسپانیا است، تیمی که در فینال یورو 2012 شکستی سنگین را با شاگردان پراندلی تحمیل کرد.

ایتالیا در فکر انتقام از اسپانیای شکست ناپذیر

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

به گزارش خبرنگاران، در مرحله نیمه نهایی رقابت های فوتبال جام کنفدراسیون ها فردا شب (پنجشنبه) تیم های ملی فوتبال اسپانیا و ایتالیا در دیداری حساس به مصاف هم می روند. تیم های اسپانیا و ایتالیا تاکنون 32 بار به مصاف هم رفته اند که سهم ایتالیا 10 پیروزی و سهم اسپانیا 9 پیروزی بوده و 12 بازی آنها نیز با نتیجه مساوی به اتمام رسیده است.

اسپانیا در حالی پا به این دیدار می گذارد که در هر 3 بازی گروهی خود به پیروزی رسید و به عنوان صدرنشین گروه B به مرحله نیمه نهایی جام کنفدراسیون ها راه یافت. در سوی دیگر ایتالیا با 2 پیروزی و یک شکست 4 بر 2 مقابل برزیل به عنوان تیم دوم گروه A راهی این دور از رقابت ها شد.

شاگردان دل بوسکه در حالی پا به این میدان خواهند گذاشت که در آخرین بازی مرحله گروهی و با غلبه بر تیم ملی فوتبال نیجریه رکورد شکست ناپذیری خود را به 28 بازی رساندند. شکست ناپذیری ماتادورها در رده ملی رکوردی است که به نظر نمی رسد به این زودی شکسته گردد. آنها در 3 بازی مرحله گروهی جام کنفدراسیون ها 15 گل به ثمر رساندند و تنها یک گل دریافت کردند. با حضور بازیکنانی همچون خوان ماتا، خاوی مارتینز و سانتی کاسورلا که فصلی خوب را در تیم های باشگاهی خود سپری نموده اند دل بوسکه روی نیمکت اسپانیا نیز بازیکنان قابل اتکایی دارد.

به نظر می رسد در این بازی ویسنته دل بوسکه به جای ویکتور والدس از ایکر کاسیاس استفاده کند و احتمالا سسک فابرگاس که در بازی با نیجریه دچار مصدومیت عضلانی شد جای خود را به داوید سیلوا خواهد داد. در کنار اینها بعید نیست که سرمربی اسپانیا در نوک خط حمله تیمش روبرتو سولدادو را به فرناندو تورس ترجیح بدهد.

ایتالیا در دیدارهای گروهی خود به ترتیب با نتیجه 2 بر یک بر مکزیک و سپس 4 بر 3 بر ژاپن غلبه کرد و در دیدار آخر خود در حالی که آندره آ پیرلو و دانیله دروسی را به دلیل مصدومیت و محرومیت در اختیار نداشت با نتیجه 4 بر 2 مغلوب برزیل شد.

در آستانه این دیدار حساس با مصدومیت ماریو بالوتلی، مهاجم گلزن ایتالیا شوکی بزرگ به آتزوری وارد شد. ایتالیایی ها خبر مصدومیت مهاجم 22 ساله خود را تایید و عنوان نموده اند وی توانایی حضور در ادامه این رقابت ها را ندارد و این بازیکن را به کشورش بازگرداندند.

خبرهای بد برای ایتالیایی ها به اینجا ختم نمی گردد، چون آنها ایگناتزیو آباته، مدافع خود را به دلیل مصدومیت شانه در اختیار ندارند و حضور ریکاردو مونتولیوو نیز در خط میانی قطعی نیست. با این شرایط پیش بینی می گردد چزاره پراندلی از آندره آ پیرلو و دانیله دروسی در خط میانی خود استفاده کند. استفان الشعراوی نیز به احتمال زیاد از ابتدای بازی به میدان خواهد رفت تا جای خالی سوپرماریو را پر کند.

ایتالیا و اسپانیا پیش از این دیدار در یورو 2012 دو بار به مصاف هم رفتند. در نخستین بازی و در مرحله گروهی آنها به نتیجه تساوی یک بر یک رضایت دادند و در فینال همین رقابت ها بار دیگر با هم روبه رو شدند که اسپانیا 4 بر صفر بر ایتالیا غلبه کرد و قهرمان اروپا شد.

چزاره پراندلی تا به امروز 3 بار به عنوان سرمربی ایتالیا مقابل اسپانیا قرار گرفته که حاصل آن یک پیروزی (دیدار محبت آمیز در سال 2011 که به رجحان 2 بر یک ایتالیا انجامید)، یک مساوی (یک بر یک در مرحله گروهی یورو 2012) و یک شکست (باخت 4 بر صفر به اسپانیا در فینال یورو 2012) بوده است.

در دیدار دیگر از مرحله نیمه نهایی جام کنفدراسیون ها امشب (چهارشنبه) تیم های ملی فوتبال برزیل و اروگوئه به مصاف هم خواهند رفت.

در فیلم زیر بازی های تاریخی تیم های ایتالیا و اسپانیا را می توانید ببینید.

منبع: تسنیم
انتشار: 10 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iraniro.ir شناسه مطلب: 363

به "ایتالیا در فکر انتقام از اسپانیای شکست ناپذیر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایتالیا در فکر انتقام از اسپانیای شکست ناپذیر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید