بارش برف و باران در نقاط مختلف کشور، کاهش نسبی دما در بعضی منطقه ها

به گزارش تور ایران، رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از بارش برف و باران در نقاط مختلف کشور و کاهش نسبی دما در نواحی جنوب شرق طی امروز اطلاع داد.

بارش برف و باران در نقاط مختلف کشور، کاهش نسبی دما در بعضی منطقه ها

به گزارش ایسنا، صادق ضیاییان درباره شرایط جوی کشور اظهارکرد: براساس تحلیل آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی کشور، امروز (9 اسفند) در منطقه های از جنوب اصفهان، شرق کهگیلویه و بویراحمد، جنوب یزد، کرمان، سیستان و بلوچستان، شمال هرمزگان و خراسان جنوبی بارش باران، گاهی رعدوبرق، وزش باد شدید موقت و در ارتفاعات بارش برف پیش بینی می گردد.

وی ادامه داد: چهارشنبه (10 اسفند) در بخش هایی از کرمان، سیستان و بلوچستان و شمال هرمزگان بارش ادامه خواهد داشت و پنجشنبه (11 اسفند) در این نواحی ابرناکی و بارش پراکنده پیش بینی می گردد.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا آدینه (12 اسفند) در غالب منطقه ها کشور آسمانی صاف پیش بینی می گردد و شنبه (13 اسفند) در ارتفاعات البرز مرکزی و غرب کشور بارش پراکنده انتظار می رود.

وی اضافه کرد: آدینه در نواحی شمال غرب و شنبه در نواحی شمال غرب، غرب و استان های واقع بر دامنه های جنوبی البرز وزش باد شدید و در منطقه ها مستعد خیزش گردوخاک پیش بینی می گردد.

به گفته ضیاییان امروز در نواحی جنوب شرق کشور کاهش نسبی دما پیش بینی می گردد. بعلاوه طی دو روز آینده در سواحل دریای خزر روند افزایشی دما و پنجشنبه کاهش نسبی دما رخ می دهد.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره شرایط جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا (10 اسفند) صاف تا کمی ابری گاهی وزش باد ملایم همراه با غبار صبحگاهی با حداقل دمای 8 و حداکثر دمای 18 درجه سانتیگراد و روز پنج شنبه (11 اسفند) کمی ابری به تدریج افزایش ابر و در برخی ساعات وزش باد با حداقل دمای 9 و حداکثر دمای 19 درجه سانتیگراد پیش بینی می گردد.

ضیائیان در خاتمه گفت: طی امروز و فردا (9 و 10 اسفند) بندرعباس با دمای 31 و 32 درجه سانتیگراد گرم ترین و همدان با دمای 2- و 3- درجه سانتیگراد سردترین مرکز استان کشور هستند.

منبع: فرارو
انتشار: 9 اسفند 1401 بروزرسانی: 9 اسفند 1401 گردآورنده: iraniro.ir شناسه مطلب: 2362

به "بارش برف و باران در نقاط مختلف کشور، کاهش نسبی دما در بعضی منطقه ها" امتیاز دهید

1 کاربر به "بارش برف و باران در نقاط مختلف کشور، کاهش نسبی دما در بعضی منطقه ها" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بارش برف و باران در نقاط مختلف کشور، کاهش نسبی دما در بعضی منطقه ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید