هشدار برای 300 شهر ایران، خشکسالی در پنج استان بحرانی شد

به گزارش تور ایران، به گزارش خبرنگاران، کارشناسان هشدار می دهند احتمالا پاییز سال جاری حتی از تابستان هم سخت تر باشد. راهنمایی فهمی، راهنمایی فهمی، کارشناس آب و معاون سابق دفتر برنامه ریزی آبفای وزارت نیرو به خبرنگاران می گوید: اگر شرایط تغییری نکند، بیش از 300 شهر دچار بحران خشکسالی و کمبود آب می شوند.

هشدار برای 300 شهر ایران، خشکسالی در پنج استان بحرانی شد

کدام شهرها در معرض خشکسالی اند؟

فهمی در حالی چنین هشداری می دهد که تابستان امسال، حمیدرضا کشفی، معاون راهبری و نظارت بهره برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور به تسنیم گفته بود تابستان امسال 303 شهر درگیر تنش آبی بودند.

فهمی ادامه می دهد: استان های فلات مرکزی و شرق ایران در خطر خشکسالی هستند. استان های سیستان و بلوچستان، اصفهان و خراسان ها از آسیب پذیرترین شهرها هستند.

شرایط تهران چگونه است؟

معاون سابق دفتر برنامه ریزی آبفای وزارت نیرو می گوید: بارش های تهران تقریبا تقریبا به حد میانه رسیده اند با این وجود تهران هم شرایط مناسبی ندارد.

فهمی بعلاوه اظهار می نماید: مخازن هنوز شرایط مطلوبی ندارند و نمی توانند آب گیری نمایند. شهرهایی که از آب سطحی استفاده می نمایند زودتر از همه با خشکسالی روبرو شده اند.

حالا با وجود این که بعضی از کارشناسان نسبت به آغاز سال آبی تازه اظهار امیدواری نموده بودند، معاون راهبری و نظارت بهره برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور هشدار داده که پاییزی خشک تر از تابستان در راه است و 8 هزار روستا احتیاج به آب رسانی سیار دارند.

از طرف دیگر هم راهنمایی فهمی اخطار می دهد 300 شهر در آینده نزدیک دچار بحران کمبود آب می شوند.

برای مطالعه بیشتر در همین مورد، گزارش تهران 110 روز کمبود آب دارد! را هم بخوانید.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 25 آذر 1400 بروزرسانی: 25 آذر 1400 گردآورنده: iraniro.ir شناسه مطلب: 2035

به "هشدار برای 300 شهر ایران، خشکسالی در پنج استان بحرانی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار برای 300 شهر ایران، خشکسالی در پنج استان بحرانی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید