بسیاری از رفتارهای افراد وسواسی بر مبنای واقعیت نیست

به گزارش تور ایران، معتمدی روانپزشک گفت: بسیاری از رفتارهای افراد وسواسی بر مبنای واقعیت نیست بلکه بر مبنای برداشت خودشان است.

بسیاری از رفتارهای افراد وسواسی بر مبنای واقعیت نیست

به گزارش خبرنگار ، راهکارهای درمان وسواس کرونا امشب 20 فروردین ماه در برنامه تیتر امشب شبکه خبر با حضور هادی معتمدی روانپزشک مورد بحث و آنالیز نهاده شد.

معتمدی با اشاره به اینکه همه ما راه های ورود کرونا را می دانیم، گفت: چرا باید دائم هر روز فرزندانمان را به حمام ببریم، این موضوع چه فایده هایی می تواند داشته باشد، انجام کارهای بی فایده سواس تلقی می گردد، با این کارها نه تنها کمکی به کاهش مشکل نمی کنیم بلکه مسائل افزایش پیدا می نماید.

این روانپزشک با بیان اینکه وسواس نوع شدیدی از اضطراب است که در آن انسان دست به اعمالی می زند که خود را از اضطراب رها کند، ادامه داد: استفاده زیاد از مواد ضدعفونی نماینده و شوینده ها به ریه ها آسیب می زند و ریه را مستعد ابتلاء به بیماری می نماید.

او با اشاره به اینکه افراد وسواس باید ذهن خود را تغییر دهند، اضافه نمود: ما با واقعیت کرونا روبرو هستیم لذا باید از رفتارهای وسواس گونه پرهیز کنیم. برداشت انسان ها از موضوعات مختلف متفاوت است، بسیاری از رفتارهای افراد وسواسی بر مبنای واقعیت نیست بلکه بر مبنای برداشت خودشان است، این دسته از افراد کاری را انجام می دهند که خودشان دوست دارند.

معتمدی با اشاره به اینکه افراد وسواس باید اسباب کشی ذهنی نمایند، گفت: باید خوشبین بود و به رعایت پروتکل های بهداشتی پرداخت، محیط خانه تمیز است و استفاده بیش از حد از وسایل شوینده می تواند سبب آسیب به ریه ها گردد و ریه را مستعد ابتلا می نماید. باید وقتی وارد خانه می شویم به شستشوی دستان بپردازیم، در حالت عادی چند مرتبه در روز دستانمان را با آب و صابون می شویم و لذا شستشوی مکرر احتیاجی نیست.

این روانپزشک با اشاره به اینکه بعد از وسواس، پرخاشگری وسواس شستشو دومین طبقه را از رده وسواس به خود اختصاص می دهد، اضافه نمود: متاسفانه ذهن افراد وسواسی آلوده است و دائم درگیر هستند، این عده اول باید یاد بگیرند که از حواس پنجگانه خود باید به خوبی استفاده نمایند.

او گفت: فرد وسواس مدام زجر می کشد و تمام روز به اتفاق های بد فکر می نماید، لذا خیلی اوقات رفتار هایی که جزء صفات خوب است را باید کنار گذاشت. ترس صفت بدی است، اما با توجه به شرایط به وجود آمده به صفت خوب تبدیل شده است.

معتمدی با اشاره به اینکه افراد باید به تغییر سبک زندگی خود در شرایط کنونی بپردازند تا بتوانند به راحتی این دوران را سپری نمایند اضافه نمود: نحوه تغذیه باید اصلاح گردد. در این شرایط می توان روش های آشپزی ارزان را جستجو کرد که چگونه می توان غذای خوش طعم و خوشمزه، اما با هزینه اندک را فراهم کرد یا اینکه در این شرایط باید ببینیم که چه موسیقی می تواند به ما آرامش دهد لذا باید هوش عاطفی را افزایش دهیم.

این روانپزشک اعلام نمود: افراد وسواس ذهن خسته دارند و باید سعی نمایند ذهن خود را آزاد نمایند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 11 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iraniro.ir شناسه مطلب: 1090

به "بسیاری از رفتارهای افراد وسواسی بر مبنای واقعیت نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بسیاری از رفتارهای افراد وسواسی بر مبنای واقعیت نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید