تور اروپا ارزان: 17 جزیره دیدنی در اروپا که مخفی مانده (قسمت دوم)

به گزارش تور ایران، دنیای دور و بر ما پر از شگفتی ها و زیبایی ها است. آنقدر زیبا که گاهی اوقات برخی از آن ها را فراموش می کنیم. در ادامه لیستی از چندین جزیره زیبا آورده شده که کمتر دیده یا شنیده اید.

تور اروپا ارزان: 17 جزیره دیدنی در اروپا که مخفی مانده (قسمت دوم)

با ما سفر کنید و با تور اروپا ارزان از قاره سبز اروپا دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

قطعا تا به حال نام جزیره های بزرگ و معروف جهان را شنیده اید و شاید هم به آنجا سفر نموده اید، اگر شما هم جز افرادی هستید که علاقه دارند به تماشا مکان هایی بفرایند که خیلی کمتر دیده یا حتی شنیده شده، این مقاله حتما برایتان جالب خواهد بود.

جزیره یاس (Ios)؛ یونان

مسافری به نام بتانی هوگز (Bethany Hughs) در خصوص این جزیره زیبای یونانی می گوید:

ترانه عاشقی با جزیره یاس جان می گیرد و دوباره زنده می شود.

اگر در پی مکانی برای جشن های بزرگ هستید ، این جزیره برای شما مناسب نیست، اما اگر در پی کنسرت های بی کلام، مجسمه های زیبا و بزرگ، میوه های بی نظیر و لذت بی خاتمه با طعم های مدرن و سنتی می شد، این جزیره انتخابی است که حتما در تعطیلات خود باید آن را به گزینه های خود اضافه کنید.

جزیره کاوالو (Cavallo)؛ فرانسه

چیزی که در همان ابتدا ممکن است شما را کمی گیج کند ، این است که هنوز در جزیره کاوالو لباس هایی برتن می نمایند که طراحی آن به بسیار قدیمی است. یکی از شیک ترین جزیره های فرانسه است که تمام سعی خود را نموده تا به شما بگوید که زندگی لاکچری بی معنا است، اما خیلی بیشتر از آن زندگی لاکچری هزینه نموده اند تا منظور خود را بیان نمایند. معمولا برای دلایل خاص به این مکان سفر می نمایند، مثلا آلیشا کیز (Alicia Keys) سال ها پیش قرار بود که در این مکان ازدواج کند، اما خودش این مطلب را به کسی نگفته و این کار دقیقا بوی کارهای کاوالویی می دهد (یعنی در این جزیره کارهای پنهانی زیاد انجام می شود و افراد نمی خواهند در خصوص کارهای خود با هم صحبت نمایند و دیگران را باخبر سازند).

جزیره کیا (kea)؛ یونان

در زمان ورود آنقدر کیا خلوت است که فکر می کنید وارد منطقه ای نظامی شده اید. این جزیره به هیچ عنوان شبیه به جزایر پر رفت و آمد، مانند باقی جزایر نیست. احتمالا علت اصلی سفر های کم به این منطقه ها، این است که این جزیره تنها یک راه رفت و برگشت دارد و به پیرائوس (piraeus) متصل نیست.

این جزیره بیشتر افرادی که آخر هفته در پی مسافرت های کوتاه می گردند یا شهرنشینانی که برای فرار از شلوغی شهر، خانه دوم خود را در این مکان بنا نموده اند، فراخوانده و برای همین اگر در پی مکان خلوتی هستید، این جزیره انتخاب مناسبی است.

جزیره کوفونیسیا (koufonisia)؛ یونان

در بین جزایر سیکلادیک (cycladic) و آمورگس (Amorgos)، کوفونیسیا قرار گرفته است.

کوفونیسیا از دو جزیره کوچک تشکیل شده است که به یکی کوفونیسیای بالایی و دیگری کوفونیسیای پایینی گفته می شوند و این دو به وسیله یک کانال آبی به یکدیگر متصل شده اند. ساحل شنی این جزیره به قدری زیبا است که گاهی اوقات با تماشا نقاشی های آن به هیچ عنوان باور نمی کنید که چنین مکانی در واقعیت وجود داشته باشد.

جزیره مارسترند (Marstrand)؛ سوئد

بیشتر بازدیدنمایندگان جزیره مارسترند برای قایقرانی، شنا، خوردن غذاهای لذیذ دریایی و گشت و گذار در بندرگاه و تماشا خانه های قدیمی چوبی سوئد به این جزیره قدم می گذارند.

چشم انداز زیبای این جزیره به معنای واقعی چشم نواز است. البته اگر نظرتان را هیچ کدام از موارد بالا جذب نکرد، می توانید کوهنوردی را نیز به جمع تفریحات مارسترند اضافه کنید.

جزیره پارگوئه رولز (porquerolles)؛ فرانسه

یکی از چیزهای فوق العاده ای که در خصوص جزیره پارگوئه رولز می توان گفت، این است که این جزیره با سینت تروپز (Saint-Tropez) فاصله بسیار کمی دارد و رفت آمد به آن فوق العاده راحت است.

پیشرفته ترین و مهم ترین جزیره در بین جزایر اطراف خود است، با این وجود هنوز جزیره شناخته شده نیست و افراد زیادی از این جزیره چیزی نمی دانند.

در طول سالیان دراز ، این جزیره صاحبان متفاوتی داشته است، در سال 1971 حکومت زمان، چهار پنجم از این جزیره خریداری کرد تا مطمئن شود که سالم و بکر باقی خواهد ماند.

امروزه این مکان آسمانی برترین جا برای پیاده روی، شنا، ماجراجویی و خوردن یک عالمه غذاهای دریایی خوشمزه است.

جزیره سیلت (sylt)؛ آلمان

تلفظ درست نام این جزیره زولت (zoolt) است.

این جزیره بزرگ ترین و شمالی ترین جزیره در بین جزایر فریسین (frisian) آلمان است. مخصوصا به صورت جالبی در کنار خط قطار مسیری شنی وجود دارد که به جزیره متصل شده است.

تنها با گذراندن سه ساعت در قطار از هامبورگ می توانید به این جزیره سفر کنید.

سیلت که بهتر است آن را زین پس زولت بنامیم، خلیجی دارد که که در تابستان گرمای دلربایی را برای مردم رقم زده است.

این جزیره دارای 40 کیلومتر ساحل شنی است که در ماه سپتامبر شاهد مسابقات جهانی موج سواری در آنجا هستیم و طبق آخرین گزارشات، این قسمت حدود 33 درصد از جزیره را در بر دارد.

این جزیره بیشتر هنرمندان منطقه را به خود جذب نموده است، البته آن هایی هم که عاشق طبیعت هستند هم از هواداران سرسخت این جزیره هستند.

اگر دیدید افرادی در این جزیره هستند که جز دو گروه بالا نیستند، حتما بدانید این افراد کسانی اند که بعد از مراجعه به پزشک، نسخه دکتر برای درمان بیماری شان تنفس هوای تازه و پاک بوده است.

جزیره مونموازیا (Monemvasia)؛ یونان

جزیره مونموازیا دارای قلعه های بزرگی است که قدمت بعضی از آن ها به قرون وسطی بر می شود. نام این جزیره از دو کلمه یونانی mono و emvasi به معنای تک ورودی است.

دور تا دور این جزیره را سنگ های بلندی به ارتفاع 100 متر پوشانده که همان تک ورودی آن را زلزله ای بزرگ در سال 375 قبل از میلاد به وجود آورده است. این زمین لرزه قسمتی از این دیوار را خراب نموده است.

قلعه های قسمت بالایی جزیره به طور کامل از بین رفته و افراد بیشتر در آنجا در حال اکتشاف و یافتن مکان های تاریخی هستند. در آن مکان می توان کلیساهای بزرگی یافت. در واقع پایین جزیره است که هنوز زنده مانده و به حیات خود آماده می دهد.

مجموعه ای از ماشین سواری و رستوران های ناب، هتل های بزرگ، قهوه خانه و چهار کلیسای قدیمی که بعد از مدت ها هنوز مردم به آنجا می فرایند و در آن مکان به عبادت مشغول هستند. البته تا به حال حدود 40 کلیسا در این مکان شناسایی شده که متاسفانه تنها همین 4 ساختمان جان سالم به در برده اند. یکی از کلیساهایی که از بین رفته، از بزرگ ترین کلیساهای قرون وسطی در جنوب یونان بوده است.

و در خاتمه جزیره سولتا (solta)؛ کرواسی

بخشی به علت سخت گرفتن ها و بخشی هم به علت دو قسمتی بودن این جزیره، باعث شده که جهانگرد ها یا بازدیدنمایندگان در خصوص مسافرت به این جزیره، بیشتر به سراغ گزینه های بعدی خود بفرایند و جزایر شناخته شده و حتی نزدیک تر را به مسافرت به این جزیره ترجیح دهند.

سولتا به معنی 12 مایل تقسیم بر دو است (12 مایل تقریبا برابر 20 کیلومتر است).

این جزیره که در کشور کرواسی واقع شده است، بعد از گذشت سال ها همچنان بکر و دست نخورده به جای مانده است و مکانی برای جامعه ماهیگیران و افرادی است که روی مزارع زیتون خود کار می نمایند.

قسمت اصلی این جزیره بیشتر به وسیله افرادی استفاده می شود که می خواهند تابستان از شهر خود به جایی پناه ببرند و خانه های ساحلی این افراد تقریبا بیشتر جزیره را پوشش داده است.

قسمت مهم تاریخی این جزیره هم مکانی بزرگ در مرکز جزیره است که به قرن چهارم میلادی، زمان رومی ها باز می شود و یکی از مهم ترین مکان های تماشای این جزیره است.

و جالب اینجا است که همچنان در این جزیره سبک زندگی قدیمی دیده می شود و افراد ترجیح داده اند که از آن سبکی که از بزرگانشان به ارث برده اند، همچنان زنده نگه دارند.

منبع: کجارو / The Daily Telegraph
انتشار: 23 بهمن 1400 بروزرسانی: 23 بهمن 1400 گردآورنده: iraniro.ir شناسه مطلب: 2103

به "تور اروپا ارزان: 17 جزیره دیدنی در اروپا که مخفی مانده (قسمت دوم)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور اروپا ارزان: 17 جزیره دیدنی در اروپا که مخفی مانده (قسمت دوم)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید