بهترین دانشگاه های کانادا برای تحصیل

به گزارش تور ایران، کانادا تعدادی از بهترین دانشگاه های جهان را دارد، در واقع در رتبه بندی دانشگاه های جهان در سال 2018 تعداد 26 دانشگاه این کشور در بین بهترین دانشگاه های جهان بودند. ممکن است اسم برخی از دانشگاه های آن هرگز به گوشتان نخورده باشد اما در کانادا با وجود 9 دانشگاه در بین 200 دانشگاه برتر جهان فرصت های زیادی برای تحصیلات بین المللی دارید. طبق آنالیز هایی که صورت گرفته بیشتر از 90 درصد دانشجویان از تحصیل در کانادا راضی بودند و 95 درصد از آن ها کانادا را برای تحصیل به دیگران معرفی می نمایند. اگر کانادا را برای تحصیل انتخاب می کنید فرصت این را دارید تا علاوه بر تحصیل در بالاترین سطح ممکن با تجربه های فرهنگی و طبیعی زیادی روبرو شوید؛ از اسکی در دامنه های پربرف بریتیش کلمبیا گرفته تا گشت و گذار در پارک های ملی این کشور. کنادا که در بخش های شمالی قاره آمریکا قرار گرفته است به زیبایی های طبیعی معروف است و مکان های کمی در جهان از نظر زیبایی می توانند با جنگل ها ، دریاچه ها و کوه های چشمگیر این کشور رقابت نمایند. کانادا زمستان های سختی دارد و در برخی از بخش های آن حتی تا نیمی از سال برف روی زمین نشسته است اما نگران نباشید چون مطمئنا در این مکان های پربرف دانشگاهی وجود ندارد که مجبور باشید به آنجا بروید! در ادامه خبرنگاران را همراهی کنید تا با تعدادی از بهترین دانشگاه های کانادا آشنا شوید.

بهترین دانشگاه های کانادا برای تحصیل

برای دریافت خدمات تور کانادا با مجربترین کارشناسان کشور همراه باشید.

دانشگاه مک گیل (McGill University)

مک گیل یک دانشگاه تحقیقاتی است که در استان کبک شهر مونترال واقع شده است و از آنجایی که در سال 1821 تاسیس شده یکی از قدیمی ترین دانشگاه های این کشور به حساب می آید. این دانشگاه برای دومین سال متوالی پیروز شده تا به عنوان بهترین دانشگاه کانادا برسد هر چند که در سال 2018 نسبت به سال گذشته 6 رتبه پسرفت کرد و به رتبه 30 دنیای رسید. در این دانشگاه حدود 40 هزار دانشجو ثبت نام نموده اند که 25 درصد آن ها بین المللی هستند و از کشورهای دیگر به این دانشگاه آمده اند. نکته جذاب درباره این دانشگاه این است که نسبت به دیگر دانشگاه های کانادا برنده های نوبل بیشتری داشته است برای همین هیچ بعید نیست که اگر شما هم دانشجوی باهوشی هستید بتوانید در این دانشگاه به جایزه مهمی مثل نوبل برسید.

دانشگاه تورنتو (University of Toronto)

این دانشگاه رقیب سرسخت دانشگاه مک گیل است و تا همین چند سال پیش رتبه اش از دانشگاه مک گیل بالاتر بود هر چند سال جاری هم با 2 رتبه صعود به رتبه 32 دنیای رسید. این دانشگاه در بزرگ ترین شهر کانادا، تورنتو واقع شده است و با این همه دانشجوی خارجی ای که دارد هر سال 15.7 میلیارد دلار به اقتصاد کشورش یاری می نماید. دانشگاه تورنتو را همه دنیا به نوآوری و خلاقیت هایی که در زمینه تحقیقات مختلف علمی دارد می شناسند. حتما برایتان خیلی جالب است اگر بگوییم انسولین و سلول های بنیادی برای اولین بار در این دانشگاه کشف شدند پس اگر شما هم می خواهید به جمع کاشفان و مخترعین دنیا بپوندید رفتن به این دانشگاه یکی از راه های رسیدن به این آرزویتان است.

دانشگاه بریتیش کلمبیا (University of British Columbia)

این دانشگاه سال جاری با 5 رتبه صعود به رتبه 45 ام دنیای رسید و همچنان در بین سه دانشگاه برتر کانادا واقع شده است. این دانشگاه در شهر ونکوور واقع شده است و در اطراف آن سواحل و چشم اندازهای زیبای طبیعی زیادی وجود دارد. دانشگاه حدود 61 هراز نفر دانشجو دارد که از این تعداد حدود 13 هزار نفر دانشجوهای بین المللی از 155 کشور دنیا هستند.

دانشگاه آلبرتا (University of Alberta)

این دانشگاه که در شهر ادمونتون واقع شده است با دو رتبه پیشرفت به مکان 94 ام دنیا رسیده است. حدود 38,700 نفر از 147 کشور دنیا در این دانشگاه ثبت نام نموده اند، دانشجویانی که تاثیر زیادی در اقتصاد این دانشگاه دارند و آن را تبدیل به چهارمین کارفرمای بزرگ این استان نموده اند. این دانشگاه که در سال 1908 تاسیس شده تا سال 2013 حدود 250 هزار فارغ التحصیل داشته است.

دانشگاه مونترال (University de Montreal)

این دانشگاه رتبه 126 دنیا را دارد و با حدود 67 هزار دانشجو که 9,300 نفر آن ها بین المللی هستند از مهمترین مراکز تحقیقاتی کشور به حساب می آید. زبان تدریس در این دانشگاه زبان فرانسوی است پس برای ثبت نام در آن اول باید زبان فرانسه خودتان را قوی کنید.

دانشگاه مک مستر (McMaster University)

این دانشگاه که در شهر همیلتون استان انتاریو واقع شده است سال جاری هم رتبه 149 سال گذشته خود را حفظ کره است. این دانشگاه دولتی محوطه ای به اندازه 121 هکتار دارد و در دنیا بیشتر به خاطر دانشکده های پزشکی اش معروف است.

دانشگاه واترلو (University of Waterloo)

این دانشگاه هم در استان انتاریو واقع شده است و سال جاری به رتبه 152 رسیده است. زمان تاسیس این دانشگاه به سال 1957 برمی شود و امروز حدود 30 هزار دانشجو در آن تحصیل می نمایند. این دانشگاه شامل 6 دانشکده و 10 مدرسه دانشکده بنیاد است و معمولا همواره در بین 10 دانشگاه برتر کانادا واقع شده است. دانشگاه واترلو بیشتر به دلیل برنامه های کارآموزی اش شهرت پیدا نموده و نکته جالب درباره این آین است که بیل گیتس چندین بار در این دانشگاه سخنرانی داشته است.

دانشگاه کلگری (University of Calgary)

این دانشگاه که در شهر کلگری استان آلبرتا واقع شده است به همراه دانشگاه استکهلم سوئد رتبه 196 دنیا را بدست آورده است. دانشگاه حدود 31 هزار دانشجو دارد که در 200 رشته مختلف مثل پزشکی، حقوق، علوم انسانی و … در مقاطع کارشناسی، ارشد و دکترا تحصیل می نمایند. اینجا محل تولد اختراعات زیادی بوده و از این نظر در کانادا معروف است.

دانشگاه وسترن (Western University)

این دانشگاه که قبلا به نام دانشگاه وسترن انتاریو معروف بوده در شهر لندن استان انتاریو قرا دارد البته این لندن را با لندن انگلیس اشتباه نگیرید! دانشگاه سال جاری به رتبه 198 دنیای رسیده و با تحصیل در آن می توانید شادمان باشید که در یکی از زیباترین دانشگاه های دنیا در حال تحصیلید. حدود 28,400 دانشجو در این دانشگاه ثبت نام نموده اند که از 117 کشور مختلف دنیا اند.

منبع: topuniversities.com

منبع: الی گشت
انتشار: 30 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iraniro.ir شناسه مطلب: 336

به "بهترین دانشگاه های کانادا برای تحصیل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین دانشگاه های کانادا برای تحصیل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید