برترین زمان سفر به ویتنام (تور ارزان ویتنام)

به گزارش تور ایران، ویتنام (Vietnam) یکی از کشورهای جنوب شرقی آسیا به شمار می رود که طول بسیار زیادی دارد و همین نیز سبب شده تا تصمیم گرفتن برای انتخاب برترین زمان سفر به آنجا بستگی بسیار زیادی به محل سفر شما داشته باشد.

برترین زمان سفر به ویتنام (تور ارزان ویتنام)

سفر به دل زیباترین منطقه آسیا را با تور ارزان ویتنام تجربه کنید و از شهرهای هوشی مین و هانوی ویتنام دیدن کنید.

انتخاب محل سفر به جنوب یا شمال ویتنام و بعلاوه در نظر داشتن تاریخ فستیوال ها و تعطیلات رسمی از جمله فاکتورهایی هستند که باید به هنگام سفر به ویتنام در نظر داشت. با این حال، برترین زمان سفر به ویتنام به طور کلی از ماه دسامبر تا ماه فوریه است. در این موقع از سال، آب وهوا معتدل و مقدار بارش در کمترین حد خود است.

شکل دراز و باریک کشور ویتنام به معنای آن است که این کشور از لحاظ آب وهوایی به سه منطقه اصلی شمال، مرکز و جنوب تقسیم می گردد و هر کدام از آن ها نیز فصول مختلف و رویدادهای آب وهوایی متفاوتی را تجربه می نمایند. بخش جنوبی معمولا بارش بیشتری دارد و از آب وهوایی استوایی بهره می برد اما بخش های شمالی زمستان های سردتری دارند. در ادامه همراه با ما باشید.

آب وهوای ویتنام

در هر موقع از سال می توان به ویتنام سفر کرد و اوقات خوشی را پشت سر گذاشت؛ هر چند، اگر در پی انجام فعالیت هایی در فضای باز و بعلاوه گشت و گذار در دل طبیعت هستید، آب وهوا نقشی اساسی در زمان سفر شما خواهد داشت. دو مونسون گرمسیری در طول سال در ویتنام وجود دارد که روی آب وهوای این کشور تاثیر می گذارد و آن را به دو فصل خشک و بارانی تقسیم می نماید.

فصل بارانی به علت مونسون های جنوب غربی از ماه مه تا سپتامبر، از بارش های سیل آسا و دماهای بالا برخوردار است. این بارش های موسمی به حدی هستند که خیابان های منطقه ها شهری دچار سیل شده و حمل و نقل به طور کامل مختل می گردد.

این در حالی است که بارش های موسمی شمال شرقی از ماه نوامبر تا مارس، فصلی خشک و سرد را ایجاد می نمایند. هر چند، در این موقع از سال نیز بارش های اندکی در ویتنام به چشم می خورد. خشک ترین ماه های سال برای سفر به جنوب ویتنام و شهر هو شی مین (Ho Chi Minh City) معمولا بین ماه دسامبر تا آوریل است. البته در ماه های آوریل و مارس دما و سطح رطوبت هوا بالا است و ممکن است حس خفه نماینده ای داشته باشد.

ماه های فصل بهار و پاییز خوشایندترین زمان برای سفر به شمال ویتنام و شهر هانوی (Hanoi) به شمار می روند. شب های فصل زمستان نیز می توانند خنک و نسبتا سرد باشند و دمای هوا در این موقع به 10 درجه سلسیوس کاهش پیدا می نماید.

سفر به ویتنام در فصل مونسون

حتی به هنگام فصل مونسون و باران های موسمی نیز می توان از بسیاری از مقاصد گردشگری ویتنام لذت برد اما باید بعضی از نکات را رعایت کرد. در این موقع از سال، تعداد گردشگران کمتر هستند اما پشه های بسیار بیشتری به چشم می خورند. تعداد کمتر گردشگران نیز باعث می گردد تا هزینه های اقامت و بعلاوه تورهای مختلف مقرون به صرفه تر باشند اما در این موقع از سال ممکن است گشت و گذار در فضای اندکی سخت باشد.

بارش های موسمی باعث می شوند تا حمل و نقل با تاخیر روبرو گردد. اتوبوس ها ممکن است در دوره های شدید بارش حتی حرکت نیز ننمایند چراکه جاده ها دچار آبگرفتی می شوند و رانندگی در آن ها خطرناک است. این تاخیرها حتی ممکن است خدمات قطار را نیز دچار مشکل کند.

فصل طوفان در ویتنام چه زمانی است؟

صرف از نظر از فصل، رویدادهای بزرگ آب وهوایی همانند فرورفتگی های استوایی و طوفان هایی که از شرق می وزند، ممکن است بارندگی هایی به مدت یک هفته را ایجاد نمایند. این بارش ها نیز برنامه های سفر را مختل می نمایند و گاهی اوقات نیز ممکن است شما در سیل گرفتار شوید.

البته طبیعت همواره بر طبق قانون و برنامه عمل نمی نماید اما باید گفت که فصل طوفان معمولا در ماه دسامبر هر سال به خاتمه می رسد. تاریخ آغاز آن نیز بستگی به منطقه ها شمالی، جنوبی یا مرکزی ویتنام دارد اما در هر صورت، تاریخ آغاز کلی آن در ماه اوت است. در این میان نیز ماه اکتبر به طور کلی یک ماه طوفانی کامل است.

البته خبر امیدوارنماینده آن است که فصل طوفان به صورت غیرمنتظره در ویتنام رخ نمی دهد و با پیگیری رویدادهای آب وهوایی می توان این موضوع را از قبل پیش بینی کرد و سفری ایمن به ویتنام داشت.

تعطیلات و فستیوال های مهم ویتنام

بزرگترین تعطیلات ملی در ویتنام، سال نوی قمری است که به عنوان تت (Tet) نیز شناخته می گردد. در طی این تعطیلات، هزینه های حمل و نقل و بعلاوه اقامت بیشتر می شوند چراکه بسیاری از افراد به جشن گرفتن این تعطیلات به نقاط مختلف کشور سفر می نمایند تا در کنار خانواد ه های خود باشند.

البته این موقع سال برای سفر به ویتنام بسیار جالب توجه و مجذوب کننده است و با رزرو زودتر محل اقامت خود می توانید اوقات دلنشینی را در اینجا داشته باشید. از آنجا که سال نو به صورت قمری است، هر ساله تاریخ آن تغییر می نماید اما معمولا همزمان با سال نوی چینی است.

از جمله دیگر تعطیلات بزرگ و مهم ویتنام نیز می توان به روز بین المللی کارگر در یک ماه مه و روز ملی ویتنام در دو سپتامبر اشاره نمود. 30 آوریل نیز به عنوان روز اتحاد مجدد ویتنام شمالی و جنوبی شناخته می گردد که در خاتمه جنگ ویتنام اتفاق افتاده بود.

برترین زمان سفر به ویتنام کدام است؟

از ماه دسامبر تا فوریه به عنوان برترین زمان سفر به ویتنام شناخته می گردد. در این موقع از سال، آب وهوا معتدل است و بارش باران در کمترین حد خود واقع شده است، به خصوص اگر به جنوب کشور سفر کنید. با این حال، شهرهای شمالی همانند هانوی می توانند در فصل زمستان سرد باشند، پس اگر در پی آب وهوای گرمتری هستید، فصل بهار را برای سفر به این منطقه انتخاب کنید.

فصل باران در ویتنام چه زمانی است؟

فصل باران های موسمی در ویتنام از ماه آوریل تا اکتبر است و در این موقع از سال، بارش ها بسیار شدید و رطوبت بالا است. اوج بارش ها نیز در ژوئن تا اوت رخ می دهند و با اجتناب از این ماه ها، می توانید از فعالیت ها در فضای باز لذت ببرید.

گرم ترین ماه های سال در ویتنام کدام هستند؟

از ماه مارس تا مه، به عنوان فصل گرم در جنوب ویتنام شناخته می شوند و دمای هوا در این موقع از سال و در ماه آوریل حتی به 35 درجه سلسیوس نیز می رسد. در بخش شمالی ویتنام نیز ماه ژوئن و ژوئیه به عنوان گرم ترین ماه های سال شناخته می شوند.

منبع: فوت و فن / tripsavvy
انتشار: 3 بهمن 1401 بروزرسانی: 3 بهمن 1401 گردآورنده: iraniro.ir شناسه مطلب: 2344

به "برترین زمان سفر به ویتنام (تور ارزان ویتنام)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین زمان سفر به ویتنام (تور ارزان ویتنام)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید