تجلیل جشنواره ونیز با شیر طلایی از بازیگر 78ساله ای که هنوز بازی می نماید ، بازیگران زنی که سنشان بالا می رود در اروپا موقعیت بهتری دارند تا در آمریکا

به گزارش تور ایران، شب پیش، شب افتتاحیه نودمین دوره جشنواره بین المللی فیلم ونیز، شب کاترین دونو بود.

تجلیل جشنواره ونیز با شیر طلایی از بازیگر 78ساله ای که هنوز بازی می نماید ، بازیگران زنی که سنشان بالا می رود در اروپا موقعیت بهتری دارند تا در آمریکا

به گزارش خبرنگاران به نقل از پاری مچ، جشنواره فیلم ونیز در حالی که سال جاری نودمین سال شروع به کارش را جشن می گیرد، شب پیش با اهدای شیر طلای افتخاری، از یک عمر دستاورد بازیگری و هنری کاترین دونو بازیگر سرشناس سینمای فرانسه تجلیل کرد.

پیش از حضور در مراسم رسمی اهدای جایزه، دونو در یک کنفرانس مطبوعاتی شرکت کرد و به سوال های خبرنگاران پاسخ داد.

دونو در پاسخ به سوالی درباره جایگاه سینما گفت: امیدوارم مردم به سینما رفتن ادامه دهند زیرا فکر می کنم این تجربه ای متفاوت از نمایشی بزرگ و شگفت انگیز است و فضای سینما با آنچه در خانه دیدن می کنید بسیار تفاوت دارد.

وی درباره مهمترین عامل در انتخاب فیلم هم گفت قطعاً فیلمنامه از همه چیز مهم تر است و موجب تفاوت می گردد.

دونو درباره حال و گذشته گفت: وقتی لحظه ای توقف می کنیم و به گذشته مان نگاه می کنیم به نظر می رسد همه چیز با تصمیم گیری صورت گرفته است؛ اما اصلاً این طور نیست. آنچه در گذشته اتفاق افتاده به اندازه زیاد به شانس بستگی دارد و گاهی تصمیم های بد. گاهی به درستی تصمیمی گرفته می گردد ولی نتیجه با آنچه انتظار داشتیم فرق دارد. خلاصه همه چیز بسیار پیچیده است.

وی درباره سختی های فیلم هم به شروع فیلمبرداری اشاره نمود و اینکه در شروع شروع یک کار سینمایی معمولاً افراد همدیگر را نمی شناسند و نمی دانند در این راستا با چه چیزی روبه رومی شوند و تاکید نمود که با همه این احوال او شخصی نیست که به گذشته نگاه کند.

  • جشنواره ونیز بامداد امروز شروع به کار کرد
  • تصاویر لیلا حاتمی در فوتوکال داوران جشنواره ونیز
  • نخستین تصاویر لیلا حاتمی در جشنواره ونیز

کاترین دونو گفت دو فیلم در آینده نزدیک دارد یکی در پاریس فیلمبرداری شده و چند هفته پیش به خاتمه رسیده و دیگری به زودی به زبان انگلیسی در بلژیک ساخته می گردد.

این بازیگر درباره سن هم در جواب خبرنگاران گفت بازیگران زنی که سنشان بالا می رود در اروپا موقعیت بهتری دارند تا در آمریکا.

کاترین دونوی 78 ساله که در هالیوود نیز معروفیت دارد و نامزدی بفتا و اسکار و چندین جایزه سزار و 13 بار نامزدی این جایزه در کارنامه دارد، سال 2008 در صدمین فیلم اش با نام داستانی از کریسمس بازی کرد.

دونو اولین بار در سال 1967 با فیلم زیبای روز در جشنواره ونیز حضور یافت.

وی 3 سال پیش دچار سکته مغزی شد و مدتی بستری و در حال مداوا بود و دیروز با عصا وارد جشنواره شد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 12 شهریور 1401 بروزرسانی: 12 شهریور 1401 گردآورنده: iraniro.ir شناسه مطلب: 2277

به "تجلیل جشنواره ونیز با شیر طلایی از بازیگر 78ساله ای که هنوز بازی می نماید ، بازیگران زنی که سنشان بالا می رود در اروپا موقعیت بهتری دارند تا در آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تجلیل جشنواره ونیز با شیر طلایی از بازیگر 78ساله ای که هنوز بازی می نماید ، بازیگران زنی که سنشان بالا می رود در اروپا موقعیت بهتری دارند تا در آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید