ترفندهای دکوراسیون داخلی

به گزارش تور ایران، برای اینکه بتوانیم دکوراسیون لوکس را در بازسازی ساختمان و بازسازی منزل ایجاد کنیم ، طراحی های مختلفی را میتوان انجام داد تا به دکوراسیونی مناسب پس از تعمیرات ساختمان برسیم .

ترفندهای دکوراسیون داخلی

در مقاله های گذشته شرکت دکوراسیون داخلی خبرنگاران به خیلی از این موارد در فضاهای داخلی خانه اعم از فضای نشیمن ، اتاق خواب ها ، طراحی و اجرای کابینت آشپزخانه ، سریس ها و حمام پرداخته ایم . در ادامه این مقالات ترفندهایی که میتواند در طراحی دکوراسیون داخلی به زیبا و مجذوب کننده شدن فضاهای داخلی خانه ها یاری کند اشاره کنیم .

طراحی دیوار اصلی یا تاکیدی

در همه خانه ها یک دیوار اصلی وجود دارد که چشم ها متوجه آن هستند . این دیوار که معمولا در فضای نشیمن واقع شده است میتواند شخصیت های مختلفی را برای خانه به ارمغان آورد . این دیوار میتواند دیوار پشت تلویزیون باشد یا دیوار پشت مبلمان اصلی فضای نشیمن یا دیوار پشت قفسه های دیواری و کتابخانه خانه . این بستگی به نظر طراح و سلیقه شما دارد که میخواهید بر روی کدام دیوارتان تاکید داشته باشید . حال وقت آن است که این دیوار را از دیوارهای اطرافش متمایز کنید تا دکوراسیون داخلی منزل شما برجسته گردد . این تمایز میتواند با تغییر متریال صورت پذیرد یا تغییر رنگ . شما کاملا در انتخاب این تغییر دستتان باز است .

طراحی انعطاف پذیر

طراحی انعطاف پذیر برای خانه های با ابعاد و فضای کوچک بسیار مناسب است . در این طراحی که بیشتر بر روی مبلمان تاکید دارد از مبلمانی در بازسازی خانه استفاده میگردد که بتواند عملکردهای مختلفی را در خانه داشته باشد . به اسم مثال میزهای جلوی مبلمان فضای نشیمن را میتوان از انواع مبلمان با پایه های تاشو انتخاب کرد که در مواقع مهمانی به اسم میزی برای پذیرایی استفاده گردد و در مواقعی که احتیاج نیست پایه های آن را باز کنید تا نقش یک میز غذاخوری را ایفا نماید .

مثال دیگر از این مورد استفاده از مبلمانی در فضای نشیمن است که متواند به اسم تخت خواب برای مهمان هم استفاده گردد .

استفاده از استیکر های دیواری

این استیکر ها که خیلی به صرفه و کم هزینه تر از موارد دیگر است ، میتواند فضایی متنوع و مجذوب کننده را برای خانه شما رقم بزنند . این استیکر ها به راحتی بر روی دیوار قرار میگیرند و هر مدل و ایده ای که مورد پسند شماست میتواند به همان نقش در بیاید . این استیکر ها به راحتی تمیز میشوند و برای استفاده در سرویس های بهداشتی برای ایجاد تنوع در این محیط هم بسیار زیبا و عملکردی است .

استفاده از طیف های رنگی متریال چوب

اگر از متریال چوب در طراحی دکوراسیون داخلی منازل خود استفاده میکنید ، سعی کنید از طیف های رنگی مختلف آنها برای خانه هایتان بهره ببرید . این طیف رنگی میتواند فضایی جالب را برای خانه شما رقم بزند . برعکس اگر از یک رنگ و یک مدل چوب برای فضای داخلی بهره ببرید میتواند خسته کننده گردد و انرژی و گرمای لازمی که چوب به محیط منتقل میکند را از بین ببرد .

حضور طیف های رنگی مختلف و تنوع در انتخاب چوب های مختلف میتواند فضایی شاد و پر انرژی را برای خانه ها به ارمغان آورد .

ارتفاع سقف را افزایش دهید

این به معنا نیست که خانه را دوباره تخریب و سقف آن را بالاتر ببرید . بلکه با استفاده از ترفند هایی میتوان این حس را به خانه منتقل کرد . به طور مثال برای نصب پرده های پنجره ها سعی کنید محل آویختن و نصب پرده را در بالاترین نقطه و کمی پایین تر از سقف قرار دهید تا این کشیدگی و ارتفاع پرده بتواند حس ارتفاعی سقف را افزایش دهد . یا استفاده از مبلمانی با پایه کوتاه میتواند در به وجود آمدن این حس یاری کند .

منبع: هیرادانا
انتشار: 5 شهریور 1400 بروزرسانی: 5 شهریور 1400 گردآورنده: iraniro.ir شناسه مطلب: 1915

به "ترفندهای دکوراسیون داخلی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترفندهای دکوراسیون داخلی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید