ترکیه در دریای سیاه یک میدان گازی جدید کشف کرد

به گزارش تور ایران، به گفته اردوغان ترکیه بر آن است که بدون یاری و بودجه خارجی از این میدان بهره برداری کند.

ترکیه در دریای سیاه یک میدان گازی جدید کشف کرد

رئیس جمهور ترکیه از کشف یک میدان گازی جدید در دریای سیاه و افزایش ذخایر گاز اکتشافی این کشور به 540 میلیارد متر مکعب اطلاع داد. کشف این میدان راه برای کاهش وابستگی گازی ترکیه به کشورهایی نظیر ایران فراهم نموده است.

به گزارش دویچه وله، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه بیان کرد، کشتی حفاری فاتح در میدان گازی شمالی ساکاریا 135 میلیارد متر مکعب گاز طبیعی دیگر کشف نموده است.

او در مراسم افتتاح بندر فیلیوس گفت، با این کشف میزان ذخایر گاز اکتشافی ترکیه در دریای سیاه به 540 میلیارد متر مکعب افزایش یافته است.

به گفته اردوغان ترکیه بر آن است که بدون یاری و بودجه خارجی از این میدان بهره برداری کند.

تحلیل گران در درستی گفته های او تردید نموده و می گویند، حفاری در اعماق دریا گران است و مقادیر واقعی استخراجی غالبا کم تر از ظرفیت واقعی میادین گازی است.

ترکیه در سال گذشته میلادی از کشف 405 میلیارد متر مکعب گاز در میدان ساکاریا اطلاع داد که بیش ترین ذخایر گازی کشف شده در دریای سیاه تا کنون به حساب می آید. در این مورد تا به حال ارزیابی مستقلی صورت نگرفته است.

ترکیه سالانه بین 45 تا 50 میلیارد متر مکعب گاز طبیعی مصرف می نماید که بخش بزرگی از آن باید از کشورهایی مانند روسیه، ایران و آذربایجان تأمین گردد.

این کشور برای کاهش وابستگی خود در صدد اکتشاف گاز در شرق دریای مدیترانه برآمده است. این کوشش ها سال گذشته منجر به مناقشاتی میان این کشور و یونان و قبرس، دو کشور عضو اتحادیه اروپا شد که این منطقه با ذخایر گازی احتمالی آن را از آن خود می دانند.

منبع: عصر ایران
انتشار: 2 تیر 1400 بروزرسانی: 2 تیر 1400 گردآورنده: iraniro.ir شناسه مطلب: 1810

به "ترکیه در دریای سیاه یک میدان گازی جدید کشف کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترکیه در دریای سیاه یک میدان گازی جدید کشف کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید