تعبیر خواب فرش - دیدن فرش در خواب چه تعبیری دارد؟

به گزارش تور ایران، تعبیر خواب فرش را معبرین اسلامی همچون ابن سیرین و امام صادق دین، ایمان، عزت و بزرگی می دانند. با تعبیر خواب فرش قرمز، شستن فرش، فرش پاره، فروختن یا خریدن فرش و... با ادامه مطلب همراه باشید.

تعبیر خواب فرش - دیدن فرش در خواب چه تعبیری دارد؟

خبرنگاران | سرویس سرگرمی - فرش به معنی چیزی است که می گسترانند و بر آن می نشینند حتی ممکن است آجر یا موزائیک یا سنگ را هم فرش کنند کما این که زیاد (سنگ فرش) و امثالهم را شنیده و دیده ایم. البته بیشتر رویاهای ما در ارتباط با فرش هایی است که در خانه و منزل خود می گسترانیم. با بررسی روانشناسی و نظریات اسلامی در رابطه با انواع خواب ها به این موضوع پرداخته است.

برای مشاهده تعبیر خواب بر اساس حروف الفبا، حرف مورد نظر خود را انتخاب کنید: تعبیر خواب

در صورتی که مطالعه قسمت خاصی از این مطلب مد نظر شماست، با انتخاب عناوین ارائه شده در فهرست موضوعی زیر، به موضوع مورد علاقه خود برسید:

  • تعبیر خواب فرش
  • تعبیر خواب فرش شستن
  • تعبیر خواب فرش قرمز
  • تعبیر خواب فرش سوخته
  • تعبیر خواب فرش پاره شده
  • تعبیر خواب فرش نو
  • تعبیر خواب فرش خریدن و فروختن

تعبیر خواب فرش

دیدن فرش در خواب به حقایق تلخ زندگی و البته نوعی از راحتی اشاره دارد. به شکل، کیفیت و شرایط فرش در خواب دقت کنید. همه این موارد به شما کمک می کنند که به تعابیر منطقی برسید.

منوچهر مطیعی تهرانی گوید:

فرش در خواب حیثیت و آبرو و اعتبار بیننده خواب است. اعتباری است که نزد دیگران داریم یا تامینی است که خودمان برای روز مبادا فراهم آورده ایم. فرش معنی عام دارد و زیلو و قالی را نیز شامل می گردد حتی بوریا، حصیر، موکت، تایل و خیلی چیزهای دیگر فرش هستند و کلاً در رویاهای ما آبرو و اعتبارند از نظر قضاوت دیگران و تأمین است از دیدگاه خودمان.

چنان چه در خواب ببینید اتاق های مفروش و گسترده و وسیعی دارید آبرو و حیثیت و اعتبار و شخصیت شما نزد افراد جامعه تامین است و خواب شما می گوید مردم درباره شما خوب قضاوت می کنند و احترام قائل اند. ضمناًً تأمین مالی حاصل می کنید که خیالتان از جهت فردای احتمالی آسوده می گردد.

اگر در خواب ببینید که جائی از اتاق یا خانه شما مفروش است و جائی زمین دیده می گردد نشان آن است که موقعیتی متزلزل و ناپایدار دارید.

ابن سیرین می گوید:

  • تعبیر فرش، دین و ایمان مرد است.
  • اگر ببینی فرشی برای تو پهن شده و متعلق به تو می باشد، به اندازه آن عمر طولانی همراه با معاش و معیشت خوش به دست می آوری، ولی اگر ببینی آن فرش را در جای ناشناسی پهن کرده اند و ندانستی که جای چه کسی است، حال و روز تو دگرگون شده و در غربت خواهی مرد.

حضرت دانیال (ع) می فرمایند: اگر ببینی فرشی پهن کرده ای، تعبیرش عمر طولانی می باشد و هر چه فرش بزرگتر باشد تعبیرش بهتر است.

ابراهیم کرمانی می گوید: اگر ببینی پادشاه فرشی را پهن کرده است، مال دنیا برایش گسترده می گردد و عمر او طولانی خواهد بود.

منوچهر مطیعی تهرانی گوید:

اگر دیدید اتاق خود را با زیلو فرش کرده و روی زیلو یک قالی گران بها گسترده اید خواب شما می گوید چهره خویش را با سیلی سرخ نگه می دارید زیرا موقعیت شما خوب نیست ولی ظاهر را حفظ می کنید.

اگر فرشی گران بها را با حصیر پوشانده باشید تعبیر خلاف آن است. خواب شما می گوید موقعیت خوبی دارید اما ظاهرتان طوری است که مردم اعتباری به شما نمی دهند.

تعبیر خواب فرش شستن

تعبیر خواب تمیز کردن فرش یا شستن آن با استفاده از شامپو یا آب یا هر ماده شوینده دیگر، این است که شما در شغل خود استحکام و پایداری ایجاد خواهید کرد. سعی کنید احساسات سرد و منفی گذشته را نسبت به کارمندان یا مشتریان خود فراموش کنید. با این کار به رفاه، راحتی و موفقیت بزرگ تری دست پیدا خواهید کرد. تعبیر خواب جارو کردن یا گردگیری فرش، این است که شما تنها به احساسات، درخواست ها و نیازهای سطحی افراد خانواده یا کارمندان خود اهمیت می دهید. شما با این طرز فکر و رفتار کوته بینانه هیچ سودی به خود و یا دیگران نمی رسانید. بهتر است اطرافیان خود را بهتر درک کنید.

کثیف و ناپاک بودن در خواب به معنای نابهنجاری است. با استفاده از تعابیر جدید می توان فرش را به معنای ارتباط با گروه یا جمعی بسته دانست. فرش از تار و پود بسکمک تشکیل شده که در طول زمان با دقت فراوانی بافته می شوند بنابراین این تار و پود قواعد، قوانین و فرم ارتباطات در گروه و یا جمع مورد نظر را نشان می دهد. در واقع شستن و تمیز کردن فرش به ذهنیات غلط و نابجای فرد بر می گردد که در برخورد و ارتباط با افراد گروه تأثیر گذار بوده و مانع ایجاد روابطی سالم می گردد.

تعبیر خواب فرش قرمز

جابرمغربی گوید: اگر ببینی فرش قرمز رنگ است، تعبیرش عشرت است.

به تعبیر معبرین غربی، دیدن فرش قرمز در خواب به معنای آمادگی شما برای تفریح و سرگرمی در این برهه از زندگی تان است. اکنون وقت آن رسیده که شاد باشید. شاید با خود فکر کنید که زندگی شما آنطور که خوابتان می گوید شاد نیست با این وجود لازم است تا نگاهی دوباره به اطراف خود بیاندازید و عواملی که باعث خوشحالی شما در زندگی می شوند را پیدا کنید. به طور کلی دیدن فرش قرمز در خواب خوب است و برای بیننده خواب پیام آور نشاط و انرژی بالا در زندگی است.

تعبیر خواب فرش سوخته

به بیان جابرمغربی اگر ببینی فرش تو سوخته است، رزق و روزی به روی تو بسته می گردد و حال و روز تو بد خواهد شد.

به بیان معبرین غربی اگر در خواب دیدید که فرشی را می سوزانید نشان دهنده آن است که تا حدی از سلامت خود غافل شده اید. شما احتمالا سلامت خود را فدای پول و پیشرفت در کار کرده اید. لازم است بیشتر مراقب سلامتی تان باشید و آن را در اولویت زندگی خود قرار دهید.

تعبیر خواب فرش پاره شده

به تعبیر جابرمغربی اگر ببینی فرش کهنه و پاره است، زندگی بر تو سخت می گذرد.

به گفته معبرین غربی اگر در رویای خود مشاهده کردید که فرشی پاره یا کهنه ای دارید یا آن را پهن کرده اید گواه آن است که باید خود را برای شرایط سخت آماده کنید. احتمالا در آینده ای نزدیک در تنگنای مالی قرار خواهید گرفت. این خواب همچنین می توان نشان دهنده آشفتگی و استرس شما در زندگی نیز باشد.

تعبیر خواب فرش نو

جابرمغربی می گوید: اگر ببینی فرش تمیز و نو و بزرگی داری، نعمت و مال تو زیاد می گردد، خصوصاً اینکه آن را پهن شده ببینی.

حضرت امام جعفر صادق فرماید:

تعبیرهای فرش بزرگ و نو عبارتند از:

  1. عزت و جاه و مقام
  2. بزرگی و والایی
  3. رتبه و مرتبه
  4. مال
  5. عمر طولانی
  6. تعریف و تحسین و ستایش به اندازه بزرگی فرش.

تعبیر خواب فرش خریدن و فروختن

منوچهر مطیعی تهرانی گوید: اگر در خواب دیدید فرشی را می خرید سود می برید مخصوصاً اگر فرش از پشم و خوش نقش و خوش رنگ باشد. اگر در خواب ببینید فرشی را می فروشید به کسی که فرش را می خرد نیاز پیدا می کنید.

جابر مغربی: مال و اموال تو دچار کاهش و ضرر و زیان می گردد.

ابن سیرین: اگر ببینی فرش را فروخته ای یا به کسی بخشیده ای، دچار خطر می شوی.

منابع:

کتاب بانک جامع تعبیر خواب

تعبیرستان

dream-meaning.net

Pendarno.ir

منبع: setare.com
انتشار: 6 اسفند 1399 بروزرسانی: 6 اسفند 1399 گردآورنده: iraniro.ir شناسه مطلب: 1599

به "تعبیر خواب فرش - دیدن فرش در خواب چه تعبیری دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعبیر خواب فرش - دیدن فرش در خواب چه تعبیری دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید