تولید برق تجاری از فضولات گاو در چین!

به گزارش تور ایران، این روز ها کشور چین تمام تلاش خود را برای اجرای پروژه زیست توده خود انجام می دهد. بزرگترین پروژه تولید همزمان RNG (گاز طبیعی تجدید پذیر) به تازگی به بهره برداری رسیده است. این پروژه بزرگترین پروژه تولید همزمان زیست توده RNG در چین است.

تولید برق تجاری از فضولات گاو در چین!

به گزارش خبرنگاران، به گفته مسئولان این شرکت، ظرفیت کل این پروژه 9 مگاوات است. آن ها همچنین ادعا می کنند که نرخ بهره برداری جامع انرژی بیش از %85 است. پروژه نو از سرگین گاو و کاه به عنوان مواد اولیه استفاده می کند. مواد از طریق برخی پردازش ها به متان تبدیل شده و سپس با استفاده از چند ژنراتور احتراق داخلی، به برق تبدیل می شوند. RNG می تواند از محل های دفن زباله، تصفیه خانه های فاضلاب و چاله های کود دامی در مزارع لبنی به عنوان مواد اولیه تولید متان، استفاده شود.

تولید انرژی غیرفسیلی چین برای اولین بار از توان زغال سنگ پیشی خواهد گرفت

به گفته شورای برق چین، صنعت تولید تجهیزات و فناوری پیشرفته چین، برق زیادی مصرف می کند. مصرف برق برخی از صنایع تولیدی نوظهور به سرعت در حال افزایش است. از پر مصرف ترین صنایع می توان به تجهیزات پزشکی، خودرو های برقی و تجهیزات اولیه انرژی باد اشاره کرد. از نظر تولید و عرضه برق، فرایند توسعه سبز و کم کربن اهمیت بیشتری دارد.

تا پایان سال 2021، ظرفیت نصب شده تجمعی تولید برق غیرفسیلی با کالیبر کامل به 1.12 میلیارد کیلووات خواهد رسید. این میزان بالاتر از نیروی زغال سنگ است که به 1.11 میلیارد کیلووات می رسد. این اولین بار است که ظرفیت تولید انرژی غیرفسیلی با کالیبر کامل از توان زغال سنگ فراتر می رود. علاوه بر این، تولید برق خورشیدی با اتصال شبکه های تمام قطر (full-diamete) تولید برق بادی به ترتیب %25.2 و %40.5 نسبت به سال قبل افزایش یافته است. تولید انرژی غیرفسیلی در مقیاس کامل 2.90 تریلیون کیلووات ساعت است که نسبت به سال قبل 12.0 درصد افزایش داشته است.

نسبت تولید انرژی غیرفسیلی در مقیاس کامل 34.6 درصد است که نسبت به سال گذشته 0.7 درصد افزایش داشته است. تولید برق با سوخت زغال سنگ با کالیبر کامل 5.03 تریلیون کیلووات ساعت است که نسبت به سال قبل 8.6 درصد افزایش داشته است. 60 درصد از کل تولید برق را تولید با کالیبر کامل تشکیل می دهد که نسبت به سال گذشته 0.7 درصد کاهش داشته است.

مهم ترین، ایمن ترین و پایدارترین منبع انرژی برای تامین برق فعلی چین در حال حاضر زغال سنگ است. شورای برق چین پیش بینی می کند که ظرفیت نو تولید برق در ساخت زیرساخت ها در سال 2022 به بالاترین حد خود یعنی حدود 230 میلیون کیلووات برسد. از این میزان، ظرفیت تولید انرژی غیرفسیلی 180 میلیون کیلووات یا بیشتر خواهد بود.

منبع: gizchina

منبع: فرارو
انتشار: 26 خرداد 1401 بروزرسانی: 26 خرداد 1401 گردآورنده: iraniro.ir شناسه مطلب: 2213

به "تولید برق تجاری از فضولات گاو در چین!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تولید برق تجاری از فضولات گاو در چین!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید