ژاپن، کشور شگفتی ها

به گزارش تور ایران، شاید شما هم چیزهای زیادی درباره ژاپن شنیده باشید. اینکه چگونه بعد از جنگ دنیای، سرزمینش را از نو ساخت، به تکنولوژی های نو سلام گفت و در سایه کوشش مردمش، توانست به یکی از معدود اقتصادهای مطرح دنیا تبدیل گردد. ژاپن حالا کشور شگفتی هاست و حرف های زیادی برای گفتن دارد. اگر دوست دارید بیشتر درباره ژاپن بدانید در این مقاله همراه ما باشید.

ژاپن، کشور شگفتی ها

ژاپن و صنایع غذایی پیشرو

اگر اهل تست کردن غذاها و خوراکی های تازه هستید و یا دوست دارید در صنعت غذا و نوشیدنی با محصولات تازه آشنا شوید، ژاپن از برترین هاست. در این کشور می توانید هندوانه های مکعبی را ببینید و یا شکلات هایی با طعم فلفل، سویا، چای یا سیب زمینی پیدا کنید. از سوی دیگر، غذاهای بسته بندی در ژاپن نیز با کیفیت بسیار بالایی آماده می شوند و آنچه داخل آنهاست، بسیار شبیه به تصویر روی جلد است. این خوراکی ها از مواد تازه و بهداشتی آماده شده اند و عمدتا طعم خوبی هم دارند. این دقت و وسواس در تهیه مواد غذایی بسته بندی یاری نموده تا صنعت غذا در ژاپن بسیار مورد توجه گردشگران قرار بگیرد و آنها را به امتحان کردن انواع خوراکی ها ترغیب کند. از سوی دیگر، اهمیت دادن به کیفیت، طعم و حتی شکل غذاها، اعتماد زیادی را بین مشتری و مراکز تولیدی ایجاد نموده و در نتیجه این محصولات پرطرفدار و به روز به جای مانده اند.

میلیون ها دستگاه فروش اتوماتیک در ژاپن

ممکن است به ژاپن سفر کنید ناگهان در نیمه شب به یک وسیله، خوراکی یا حتی وسایل نوشت افزار احتیاج پیدا کنید. شاید متوجه شوید مسواک تان را جا گذاشته اید یا برای رفتن کنار ساحل دمپایی ندارید! اگر دور و برتان هیچ مغازه ای نیست یا ساعت کاری آنها تمام شده، اصلا نگران نباشید. چرا که ژاپن بیش از 5 میلیون دستگاه فروش اتوماتیک برای همه چیز دارد. از لباس و آب معدنی گرفته تا کاغذ و نوشیدنی را می توانید خیلی سریع و آسان تهیه کنید. ایده ساخت این دستگاه ها، صرفه جویی در وقت و بهبود کالاهایی است که ممکن است در برخی ساعات با کیفیت مورد نظرتان ارائه نشوند.

معنای صرفه جویی در ژاپن

ژاپن کشوری است که خود را پس از جنگ با کوشش بسیار از نو ساخت. به همین خاطر مردم قدر منابع را خیلی خوب می دانند و دولت کوشش می نماید تا با راه چارههایی در مصرف منایع ارزشمند چون آب، صرفه جویی شود. یکی از چیزهایی که احتمالا در ژاپن زیاد می بینید، نصب سینک دستشویی در بالای فلاش تانک سرویس های بهداشتی است. با این راه چاره، شما با آب تمیز دست تان را می شویید اما آن آب به جای آنکه مستقیم وارد فاضلاب شود، برای استفاده در دستشویی، مجدد جمع آوری می شود. با این کار در مصرف بی رویه آب تا حد زیادی مبارزه خواهید کرد.

ژاپن، تربیت مردمی تمیز

شاید بعد از مسابقات فوتبال مردمی را دیده باشید که فارغ از شرایط مالی یا موقعیت اجتماعی خود مشغول جمع کردن زباله هایی هستند که مردم دیگری آنها را رها نموده اند. این مردم در بیشتر موارد ژاپنی اند. چرا که ژاپن از همان روزهای اول مدرسه، درس نظافت و کار گروهی را شروع می نماید تا این روش زندگی، ملکه فکر بچه هاش شود. بچه ها کلاس های مدرسه را جارو می نمایند؛ طی می کشند و به صورت نوبتی در تمیز کردن سرویس های بهداشتی هم مشارکت می نمایند. این بچه ها شهروندانی مسئولیت پذیر می شوند که خوب می دانند تمیز کردن یک محیط چقدر سخت و البته مهم است. درست به همین خاطر، شهرهای ژاپن بسیار تمیز هستند و به ندرت ممکن است زباله ای را روی زمین ببینید.

بهبود شرایط سرویس های بهداشتی

شاید عجیب باشد اما ژاپن کوشش نموده تا سرویس های بهداشتی را به شکل مناسبی ارتقا دهد. چرا که اهمیت به این بخش می تواند به افزایش سطح سلامت جامعه یاری کند و در مجموع نقش مهمی در شرایط روحی و روانی افراد دارد. مثلا خانم های بسیار هستند که به دلیل کثیف بودن سرویس های بهداشتی از این محیط در اداره ها، شرکت ها و فضاهای عمومی مثل فرودگاه و رستوران استفاده نمی نمایند. اما در ژاپن به دلیل تمیزی سرویس ها و ارائه خدمات جانبی دیگر، استفاده از این فضاها شکل ساز نیست و در نتیجه، افراد کمتری به مشکل برمی خورند. ایده ژاپن در بهبود و توسعه همه جانبه سرویس های بهداشتی می تواند به کشورهای دیگر نیز یاری کند تا جامعه ای سالم تر داشته باشند.

جاذبه های متنوع، از پیست اسکی تا چشمه های آبگرم

از دیگر شگفتی های ژاپن، جاذبه های گردشگری این کشور است. سرزمینی با زیبایی های بسیار که می تواند هر گردشگری را راضی کند. از کوه های پربرف که پیست اسکی دارند گرفته تا چشمه های آبگرم که با خواص درمانی شان، می توانند باعث آرامش و تمدد اعصاب تان باشند، از تماشای های این کشورند. علاوه بر این ها، پارک ها و باغ های ژاپن، خیابان ها، معابد ژاپن و... نیز تماشای هستند و هرگز از یادتان نخواهند رفت.

عصر تکنولوژی در ژاپن

شاید مجذوب کننده ترین بخش سفر به ژاپن، امکان تماشا و امتحان کردن تازهترین تکنولوژی ها باشد. از یک استگاه مترو یا اتوبوس گرفته تا اتاق های هتل، همگی در جهت بهبود زندگی و ارتقای سطح آن، به شکل شگفت انگیزی، پیشرفته هستند. سرعت و دقت در ژاپن بسیار بالاست و شما می توانید خیلی دقیق، برای ثانیه های سفرتان برنامه ریزی کنید. این کشور، به هر انسان، چه پیر و جوان اهمیت می دهد و فکر می نماید چگونه می تواند شرایط بهتری را برای مردم ایجاد کند. مثلا اگر بخواهید از یک عابربانک پول بگیرید، می بینید که هم جای لیوان نوشیدنی در کنار آن تعبیه شده و هم عصا! یعنی شما به عنوان یک شهروند، احتیاجهایتان از قبل آنالیز و برایش چاره ای در نظر گرفته شده.

تور ژاپن با خبرنگاران

اگر دوست دارید سفری خاص و متفاوت به کشوری مجذوب کننده داشته باشید، تور ژاپن خبرنگاران را نباید از دست بدهید. این تور به زودی برگزار می شود و یکی از برترین تجربه هایی است که می توانید در طول زندگی داشته باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ژاپن، ویزای ژاپن و شرکت در تور، کافی است با ما تماس بگیرید و یا در صفحه تورهای خبرنگاران، تور ژاپن را ببینید.

منبع: دالاهو
انتشار: 28 فروردین 1402 بروزرسانی: 28 فروردین 1402 گردآورنده: iraniro.ir شناسه مطلب: 2379

به "ژاپن، کشور شگفتی ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ژاپن، کشور شگفتی ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید