جزئیات همکاریهای علمی ایران و روسیه، دریای خزر و کرونا محور مذاکره

به گزارش تور ایران، به گزارش خبرنگاران، کمتر از دو هفته گذشته، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری با سرگئف رئیس آموزشگاه علوم روسیه ارتباطی تلفنی در مورد همکاریهای ایران و روسیه داشتند.

جزئیات همکاریهای علمی ایران و روسیه، دریای خزر و کرونا محور مذاکره

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

در این مکالمه تلفنی به اتفاق بر همکاری ایران و روسیه در زمینه های مختلف تاکید شد.

دکتر مهدی قلعه نوی رئیس مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری درباره جزییات همکاری در آینده این دو کشور به خبرنگاران اظهار کرد: همکاری در تحقیقات مربوط به دریای خزر و تحقیقات با موضوع کرونا درخواست طرف روسی برای همکاری های مشترک بود.

وی با بیان اینکه البته ما کمیسیون عالی همکاری با روسیه را پیشتر از اینها تشکیل داده بودیم، اضافه کرد: اکنون به خاطر تغییرات سیاسی در روسیه فعالیت این کمیسیون متوقف شده است اما در کل علاقمند به احیای این کمیسیون هستیم و قرار شد مذاکراتی در راستای احیا انجام دهیم.

قلعه نوی اعلام نمود: اکنون تصمیم گرفته شد که کارگروه مشترکی تشکیل دهیم؛ باید کارگروهی متشکل از فعالان دو کشور تعریف گردد و در قالب این کارگروه ضمن آشنایی با اولویت ها و تعریف پروژه های اولویت دار، ایده های خود را مطرح و به بحث بگذارند.

وی با تاکید بر اینکه این کارگروه می تواند زمینه ساز توسعه روابط و همکاری های علمی گردد، گفت: در این کارگروه توافقات در زمینه پروژه دریای خزر و دارو، واکسن ها کرونا و … صورت می گیرد.

رئیس مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: در واقع همکاری ایران و روسیه در زمینه تحقیقات مشترک منوط به تشکیل این کارگروه است.

وی با بیان اینکه از آنجایی که دریای خزر با 5 کشور مشترک است هر یک از کشورها علاقمند هستند اتفاقات اکولوژی و اثرات زیست محیطی دریا را در هر کشور بدانند گفت: این تحقیقات مشترک با روسیه نیز با موضوع اکولوژی دریای خزر خواهد بود.

وی ادامه داد: همچنین همکاری در زمینه واکسن و داروی مرتبط با کرونا دیگر زمینه های تحقیقات مشترک است که احتیاج است با تشکیل کارگروه مشترک این موضوع به بحث و آنالیز برسد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 15 آبان 1399 بروزرسانی: 15 آبان 1399 گردآورنده: iraniro.ir شناسه مطلب: 1376

به "جزئیات همکاریهای علمی ایران و روسیه، دریای خزر و کرونا محور مذاکره" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات همکاریهای علمی ایران و روسیه، دریای خزر و کرونا محور مذاکره"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید