حذف یک وعده غذایی خطر دارد؟

به گزارش تور ایران، بسیاری از افراد وقتی تصمیم می گیرند چربی های مضر خون شان را به شیوه ای کم نمایند و کمی لاغر شوند، اولین فکری که به نظرشان می رسد، کمتر غذا خوردن است.این گروه تعداد وعده های غذایی خود را کم می نمایند و به طور ناخودآگاه برای ارضای غریزه گرسنگی، در هر وعده میزان بیشتری غذا می خورند. این تصمیم آنها چند اشکال عمده

حذف یک وعده غذایی خطر دارد؟

حذف یک وعده غذایی خطر دارد؟

نویسنده:برلیانت بزرگمهر*

بسیاری از افراد وقتی تصمیم می گیرند چربی های مضر خون شان را به شیوه ای کم نمایند و کمی لاغر شوند، اولین فکری که به نظرشان می رسد، کمتر غذا خوردن است.

این گروه تعداد وعده های غذایی خود را کم می نمایند و به طور ناخودآگاه برای ارضای غریزه گرسنگی، در هر وعده مقدار بیشتری غذا می خورند. این تصمیم آنها چند اشکال عمده دارد. اول اینکه چون گرسنگی شان خوب ارضا نمی گردد، در وعده غذایی خود از غذاهای پرکالری و شیرین و چرب استفاده می نمایند و با اینکه یک یا دو وعده غذایی در روز می خورند اما در مقدار چربی مضر هیچ تغییری دیده نمی گردد.

مشکل بعدی که در اثر گرسنه ماندن طولانی یا عدم دریافت کالری لازم برای بدن به وجود می آید، آسیب سلول های بدن به خصوص سلول های عصبی است که انرژی شان را فقط از مواد قندی نشاسته ای تامین می نمایند؛ چون کالری لازم برای فعالیت این سلول ها در اختیارشان قرار نمی گیرد و حالت های عصبی و بی حوصلگی و پرخاشگری و هم سرگیجه و سردرد می تواند بروز کند. از دیگر اشکالات کاهش تعداد وعده های غذایی، کاهش فعالیت دستگاه گوارش است. وقتی دستگاه گوارش ما برای هضم، جذب و متابولیسم مواد غذایی کمتر فعالیت می نماید، از انرژی لازم برای اعمال داخلی کاسته می گردد و شما از شر چاقی خلاص نمی شوید چرا که از مهم ترین معایب کاهش تعداد وعده های غذایی، همان طور که گفتم، ولع به علت گرسنگی و در پی آن مصرف غذاهای پرکالری و بالا رفتن LDL یا چربی مضر است.

بنابراین برای کاهش چربی های مضر خونتان باید به نوع غذای مصرفی خود توجه کنید و حتما علاوه بر سه وعده غذایی اصلی، دو تا سه میان وعده برحسب مقدار فعالیت و سن و دیگر فاکتورها مصرف کنید؛ مثلا اگر خیلی زود شام می خورید، تا زمان خواب احتیاج دارید که میان وعده کوچکی مثل یک میوه بهره ببرید. خلاصه این که نباید برای یک مدت طولانی گرسنه بمانید چون ولع به مصرف مواد غذایی پرکالری در شما زیاد می گردد و این خطرناک است.

پی نوشت ها :

*مشاور تغذیه و رژیم درمانی

منبع:www.salamat.com

منبع: راسخون
انتشار: 3 مهر 1400 بروزرسانی: 3 مهر 1400 گردآورنده: iraniro.ir شناسه مطلب: 1948

به "حذف یک وعده غذایی خطر دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حذف یک وعده غذایی خطر دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید