حمله فیل به گردشگران ایرانی در تایلند ؛ تاوان استفاده از راهنمایان غیرمجاز

به گزارش تور ایران، دبیر انجمن صنفی راهنمایان گردشگری درباره آسیب دیدگی دو گردشگر ایرانی در تایلند توسط فیل و بی توجهی آژانس و راهنمای مسافرتیشان توضیحاتی داد.

حمله فیل به گردشگران ایرانی در تایلند ؛ تاوان استفاده از راهنمایان غیرمجاز

با تور تایلند به طبیعتی همچون بهشت سفر کنید

خبرنگاران: صبح امروز خبری منتشر شد که بر اساس آن دو گردشگر ایرانی که در سفر به تایلند به پیشنهاد راهنمایشان یک گشت اضافه را خریداری می نمایند توسط فیل دچار آسیب دیدگی شده و به بیمارستان منتقل می شوند. در زمان بستری بودن آنها، راهنمایشان تنها یکبار به آنها سر می زند و پس از آن از همکاری و یاری به این گردشگران خودداری می نماید و آژانس و مجری تور نیز دیگر از آنها سراغی نمی گیرد. آنها نیز نمی توانند از بیمه ای که بر اساس قرارداشان با آژانس مسافرتی آنها را تحت پوشش قرار داده استفاده نمایند.

حمید درودیان عضو هیات مدیره و دبیر انجمن صنفی راهنمایان گردشگری در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران در خصوص شرایطی که در تورها معمولا چنین مسائلی را به وجود می آورد، اظهار کرد: در تمامی تورهایی که توسط آژانس های با مجوز سازمان میراث فرهنگی برگزار می گردد، راهنمای تور باید همیشه همراه تور و یا در دسترس گردشگران باشد اما گاهی بعضی مسائل، مسائل اینچنینی را به وجود می آورد. مثلا اینکه بعضی تورها به جای اینکه همراه تور خود راهنمای دارای کارت بفرستند از راهنماهای محلی ساکن آن کشور استفاده می نمایند، مثلا دانشجویان ایرانی که در آن کشور هستند را به عنوان راهنمای تورشان معرفی می نمایند تا هزینه هایشان پایین بیاید. در چنینی شرایطی راهنمای تور مسئولیتی در برابر گردشگران احساس نمی نماید چرا که در واقع راهنمای غیرمجاز محسوب می گردد.

وی در خصوص اینکه چرا بیمه ای که از سوی آژانس های مسافرتی گردشگران را پوشش می دهد، شامل این مورد نشده است؟ اظهار کرد: بعضی گشت ها در برنامه ابتدایی تور نیست و بعدا به صورت موردی توسط گردشگر انتخاب می گردد ممکن است این برنامه نیز این گونه بوده و شامل برنامه اصلی تور که بیمه آن را پوشش می دهد نبوده باشد.

دورودیان شرح داد: از طرف دیگر ما بیمه های مختلف در سفر داریم که به نسبت درجه بندی سطح سختی سفر متفاوت است، گردشگران باید زمان عقد قرار داد سوال نمایند که بیمه آنها در چه سطحی است و چه مواردی را شامل می گردد چرا که بعضی آژانس ها تنها به یک حداقل بیمه اکتفا می نمایند که بسیاری موارد را در بر نمی گیرد.

دبیر انجمن صنفی راهنمایان گردشگری اضافه نمود: متاسفانه ما با این مشکل روبرو هستیم که بسیاری از گردشگران اطلاعات مربوط به سفر، بیمه و مسائل حقوقیشان را مطالعه نمی نمایند که این مساله می تواند مشکل آفرین گردد.

وی در خصوص اینکه آیا معمولا سفارتخانه ها در کشورهای مختلف وظیفه حمایت از گردشگرانشان را دارند یا خیر؟ گفت: کشورهای دیگر معمولا دارای وزارت گردشگری هستند که این وزارتخانه در کشورهای گوناگون نمایندگی دارد و مسائل و مسائل مربوط به گردشگرانشان در آن کشورها را پیگیری می نماید.

واکنش سفارت ایران در تایلند به ادعای زوج گردشگر ایرانی

یک منبع مطلع در سفارت کشورمان در بانکوک با اشاره به انتشار خبری مبنی بر سرگردانی دو گردشگر ایرانی در پی حمله یک فیل به آنها با تاکید بر این که سفارت ایران در تایلند هیچ گاه درخواست یاری این افراد را رد نکرده است گفت: طبق اسناد و مدارک موجود آژانس گردشگری مورد نظر، رسیدگی های لازم به این دو گردشگر صورت گرفته و اسناد و مدارکی دال بر رضایت آنها نسبت به اقدامات این آژانس ارائه شده است.

منبع: چمدان
انتشار: 6 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iraniro.ir شناسه مطلب: 299

به "حمله فیل به گردشگران ایرانی در تایلند ؛ تاوان استفاده از راهنمایان غیرمجاز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمله فیل به گردشگران ایرانی در تایلند ؛ تاوان استفاده از راهنمایان غیرمجاز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید