خبرنگاران نگران نباش دخترم

به گزارش تور ایران، سنندج - خبرنگاران - رفع نگرانی نوجوانانی که در حالت عادی هم برای امتحانات استرس دارند در شرایطی که ابتلا به بیماری کرونا هم به دغدغه های آنها اضافه شده کار دشواری است.

خبرنگاران نگران نباش دخترم

نوجوانان در زمان امتحانات همیشه نگرانی های خاص خود را بویژه در شب های امتحان دارند و نهایی بودن پایه نهم و دوازدهم به دغدغه های آنها می افزاید. حال این امتحانات با این حجم از استرس با یک نگرانی و استرس بزرگتر نیز همزمان شده که آن گسترش شیوع ویروس کرونا است.

برخی از شهرهای استان کردستان با شرایط قرمز از لحاظ شیوع کرونا روبرو است و ضرورت رعایت بیشتر فاصله گذاری اجتماعی در مراکز عمومی دیده می شود اما در این شرایط بدلیل سراسری و نهایی بودن امتحانات پایه های نهم و دوازدهم امکان برگزاری با تاخیر آن بویژه به دلیل در پیش بودن کنکور امکان پذیر نبود.

استفاده از شیوه های ضدعفونی دست و کفش ها حین ورود به مدرسه، ضرورت استفاده دانش آموزان از ماسک و در دسترس بودن ماسک برای کسانی که از آن بی بهره بودند، فاصله 2 متری میان صندلی ها و محدود شدن تعداد دانش آموزان در کلاس از جمله تمهیداتی بود که در عین اینکه از ابتلای به این بیماری جلوگیری می کند به دانش آموزان اطمینان و آرامش لازم را برای حضور در جلسه امتحان می دهد.

نوجوانان در رده سنی 13 تا 17 در محدوده سنی از عمر خود قرار دارند که به خودی خود با تنش های خاصی روبرو هستند و بروز کرونا هم مطمئنا ذهن نگران آنها را به خود جلب کرده است.

استاندار کردستان با همراهی مدیرکل آموزش و پرورش و رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان از سه حوزه امتحانی بازدید و با برخی از دانش آموزان در خصوص دغدغه و نگرانی شان صحبت کرد.

بهمن مرادنیا در گفت و گو با دانش آموزان متوجه نگرانی برخی از آنها از ابتلا به بیماری شد و علاوه بر اینکه در محل به آنها اطمینان خاطر داد از مسوولین آموزشی استان نیز خواست با ایجاد تغییراتی بویژه در حوزه های امتحانی که در راهروهای باریک برگزار می شود از میزان نگرانی دانش آموزان بکاهند.

دخترم نگران نباش در همه حوزه های امتحانی به همین شکل بر رعایت اصول بهداشتی نظارت می شود از جمله هایی بود که استاندار کردستان در صحبت با یکی از دانش آموزان دختر در حوزه امتحانی پایه دوازدهم به کار برد.

آن دانش آموز هم گفت بسیاری از دوستان و همکلاسی هایش در حیاط مدرسه یا بیرون از آن تجمع می کنند که این احتمال ابتلا را افزایش می دهد.

این جمله نشان داد با توجه به نگاه برخی از خانواده ها به بیماری کرونا و میزان اهمیتی که به آن می دهند یا نمی دهند فرزندان آنها هم تحت تاثیر قرار گرفته و ممکن است ضوابط بهداشتی را رعایت کرده یا نکنند.

علاوه بر تلاش مسوولین نیاز به همراهی خانواده ها برای کاهش ابتلا و جلوگیری از افزایش مبتلایان به بیماری کرونا وجود دارد. خانواده ها همچنین می توانند به فرزندان خود که برای امتحان به مدارس می فرایند هم آرامش و اطمینانی را انتقال دهند تا این دوره از امتحانات که با نگرانی های بیشتری همراه شده با مشکل کمتری از پیش رو برداشته شود.

سخنگوی وزارت بهداشت اظهار داشت: تا ظهر یکشنبه 25 خرداد در مجموع 187 هزار و 427 نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت 107 نفر در 24 ساعت گذشته، جان باختگان کرونا در کشور به هشت هزار و 837 نفر رسید.

منبع: ایرنا
انتشار: 27 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iraniro.ir شناسه مطلب: 1213

به "خبرنگاران نگران نباش دخترم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران نگران نباش دخترم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید