در فصل زمستان سبزی پرورش دهیم!

به گزارش تور ایران، روز های کوتاه و دلگیر زمستان حتما به یک سرگرمی نیاز دارند تا بگذرند! چه کاری بهتر از پرورش سبزیجاتی سبز درون خانه؟!

در فصل زمستان سبزی پرورش دهیم!

کاشت سبزیجات فقط مختص فصول گرم سال نیست. اتفاقا پرورش محصولات در زمستان ساده تر است چرا که سر و کارتان با چند گلدان کوچک است. تصور کنید کنار پنجره ای که به تپه های برفی بیرون از خانه نگاه می کند چند گلدان سبز داشته باشید! انگار بهار در خانه شماست!

البته پرورش گیاه در فصل زمستان آمادگی هایی هم می خواهد. مطمئنا شما گیاهان تان را در فضایی با گرمای کنترل شده مثل خانه یا گلخانه قرار می دهید!

شروع کنید! این کار ساده، شادی بخش و ارزان است!

نور

اگردر خانه پنجره جنوبی ندارید، به نورهای مصنوعی نیاز پیدا خواهید کرد. انواع مختلفی از این چراغ ها در بازار موجود است و بسیاری از آنها به صورت قسمتی از دکوراسیون خانه استفاده می شوند. دیگر زمان استفاده از دستگاه های بزرگ چراغ دار که زمانی در آزامایشگاه ها و خانه ها از آنها استفاده می شد گذشته است. الان شما می توانید دستگاه های نوری و چراغ هایی را برای این کار تهیه کنید که درست مانند لامپ های خانگی هستند و درست در جالامپی های معمول خانه قرار می گیرند. اگر تصمیم دارید اندازهی کمی گلدان پرورش دهید، این بهترین و ارزان ترین روش برای نورانی کردن محیطی کوچک است.

در سال های اخیر تمایل روز افزونی برای استفاده از لامپ های ال ای دی برای پرورش گیاهان ایجاد شده است که گزینه های خوبی هم هستند. نورشان از لامپ های فلورسنت بیشتر است و اندازه کمتری انرژی مصرف می کنند، عمر بیشتری هم دارند و در نتیجه هزینه کمتری خواهید کرد. به علاوه که با استفاده از آنها می توانید دکوراسیون زیبایی هم در خانه ایجاد کنید!

کاشت سبزیجات در گلخانه!

اگر آنقدر خوشبخت هستید که در خانه تان گلخانه ای کوچک دارید، پس می توانید در تمام طول سال سبزیجات تازه خودتان را داشته باشید! هر گلخانه ای به دستگاهی نیاز دارد که گرمای مصنوعی تولید کند، اما با وجود این هم ممکن است بعضی سبزیجات ظریف تر در طول روزهای کوتاه زمستان خوب عمل نکنند. طبق تجربه من سبزیجاتی که ساقه چوبی و سفت تر دارند در مقایسه با سبزیجات گوشتی یا برگ نازک، مقاوم تر هستند و با کمبود نور و آب و در کل مناسب نبودن شرایط محیطی بهتر دوام می آورند. پس اگر شرایط محیطی خوبی ندارید (زمستان های خیلی سرد و …) قبل از کاشت هر سبزی در گلخانه تان ابتدا بررسی کنید کدام سبزیجات شرایط سخت را بهتر از بقیه تحمل می کنند و سپس اقدام به کاشت آنها کنید.

اگر دارید به کاشت چند گلدان سبزیجات درون خانه فکر می کنید، می توانید به جای کاشت گیاهان تازه، از گیاهانی که هم اکنون در باغچه تان هستند هم استفاده کنید. آنها را از زمین به گلدان منتقل کنید و قبل از اینکه هوا سرد شود به داخل خانه بیاورید و به این ترتیب هم گیاهان تان را از مرگ نجات داده اید و هم چند مرحله جلو هستید! البته با کوتاه شدن طول روز گیاهان به طور طبیعی وارد فاز خواب زمستانی و کمون می شوند. و وقتی آنها را از باغچه به درون خانه می آورید ممکن است آن بازدهی که انتظارش را دارید نگیرید!

و در آخر چند نکته …

اگر می خواهید باغچه سبزی درون خانه تان را از کاشت بذر شروع کنید، در اواخر تابستان شروع به کاشت بذرها کنید تا بتوانید در اواخر پاییز و اوایل زمستان از آنها برداشت داشته باشید.

پیشنهاد خوبی که می توانم به شما بکنم این است که گیاهانی را برای کاشت انتخاب کنید که رشد سریعی دارند و چند بار می تواند از آنها برداشت انجام دهید.

برای ایکنه این کار سرگرم کننده تر شود و دکور خانه تان را زیبا تر کنید، از گلدان های فانتزی برای کاشت سبزیجات تان استفاده کنید! همچنین می توانید از گلدان های معمولی که خودتان تزیین شان کرده اید هم لذت ببرید!

منبع: فوت و فن
انتشار: 17 مرداد 1401 بروزرسانی: 17 مرداد 1401 گردآورنده: iraniro.ir شناسه مطلب: 2261

به "در فصل زمستان سبزی پرورش دهیم!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در فصل زمستان سبزی پرورش دهیم!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید