راه شیری فضای مشکوک امواج رادیویی عجیب را فاش ساخت

به گزارش تور ایران، فضا های مشکوک امواج رادیویی عجیبی که می توانند معمای باستانی را حل نمایند در تصاویری که تا به حال از راه شیری دیده نشده بودند فاش شدند.

راه شیری فضای مشکوک امواج رادیویی عجیب را فاش ساخت

به گزارش خبرنگاران به نقل از سان، مجموعه جدیدی از عکس های راه شیری منتشر شده اند که به بعضی از پرسش های حل نشده پاسخ می دهد. این دستاورد به لطف اتحاد دو برنامه تحقیقاتی نجوم امکان پذیر شد. این برنامه ها EMU و PEGASUS نامیده می شوند و برای معین محل به جای مانده های ابرنواختر (یک انفجار بزرگ و درخشان ستاره ای) با یکدیگر متحد شدند.

این برنامه ها داده های دو تلسکوپ مختلف را ادغام کردند و واضح ترین نمای کهکشان را ارائه دادند.

این بقایا سرانجام عمر یک ستاره را نشان می دهند و ابری در حال توسعه از گاز و غبار هستند. پیش از آن که برنامه ها باعث اتحاد نیرو ها شوند بقایای ابرنواختری مشاهده شده به وسیله پژوهشگران بسیار اندک بودند.

نشریه Science Alert گزارش می دهد که پژوهشگران یافته های دو تلسکوب استرالیا را با یکدیگر ادغام کردند و بیش از 20 بقایای احتمالی ابرنواختر را پیدا کردند. این بقایا در قسمت کوچکی از کهکشان که حدود یک درصد از کهکشان راه شیری را تشکیل می دهد پیدا شدند که نشان دهنده وجود تعداد بسیار بیش تری از آن بقایا است. پیش از انتشار این تصاویر تنها هفت مورد بقایای ابرنواختر مشاهده شده بودند و وجود و مکان آن به صورت یک راز به جای مانده بود.

پژوهشگران وعده می دهند که این همکاری منجر به ارائه نمایی تقریبا از کل کهکشان راه شیری خواهد شد

پژوهشگران شرح دادند که این اطلاعات پس از گردآوری داده های دو تلسکوپ ASKAP و Parkes/Murriyang به دست آمده اند. آنچه که یک تلسکوپ فاقد آن بود تلسکوپ دیگر جبران کرد و در نتیجه دقیق ترین عکس های تا به امروز موجود از کهکشان بدست آمده اند. پژوهشگران پیش بینی می نمایند که در آینده در نتیجه همکاری بین این دو برنامه نمای بی سابقه ای از تقریبا کل کهکشان راه شیری حدود صد برابر بزر گتر از این تصویر اولیه، اما با همان سطح از جزئیات و حساسیت ارائه خواهد شد. در حال حاضر پژوهشگران تخمین می زنند که حدود 1500 بقایای ابرنواختر وجود دارد که هنوز کشف نشده اند.

منبع: فرارو
انتشار: 30 دی 1401 بروزرسانی: 30 دی 1401 گردآورنده: iraniro.ir شناسه مطلب: 2343

به "راه شیری فضای مشکوک امواج رادیویی عجیب را فاش ساخت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه شیری فضای مشکوک امواج رادیویی عجیب را فاش ساخت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید