رونمایی ZTE از یک روتر قدرتمند

به گزارش تور ایران، شرکت چینی ZTE روز دوشنبه 1 نوامبر (10 آبان ماه) از روتر تازه و بسیار قدرتمندی با نام AX5400 Pro رونمایی کرد که با تراشه اصلی 12 هسته ای خود پیشرفته و 6 آنتن می تواند عملکرد انتقال سریع بسته های داده را تا 1400 درصد افزایش دهد.

رونمایی ZTE از یک روتر قدرتمند

به گزارش خبرنگاران، روتر ZTE AX5400 Pro که ظاهری کاملا مشکی با طراحی سفینه فضایی دارد، مجهز به یک تراشه اصلی 12 هسته ای خود پیشرفته است که هر 6 آنتن مستقل را می توان تا 180 درجه تا کرد. اطلاعات رسمی منتشر شده از سوی شرکت سازنده نشان می دهد که NPU هشت هسته ای (موتور شتاب شبکه مستقل) این دستگاه می تواند عملکرد انتقال سریع بسته های داده را تا 1400 درصد افزایش دهد. همچنین باید توجه داشت که این قابلیت با افزایش 120 درصدی عملکرد پردازنده 4 هسته ای 1.1 گیگاهرتزی نیز ترکیب شده است.

گفته می شود CPU و NPU این دستگاه برای دستیابی به داده های دو طرفه با هم کار می کنند تا حداکثر سرعت انتقال اطلاعات را به 20 گیگابیت در ثانیه برسانند. علاوه بر این، روتر ZTE AX5400 Pro به یک پورت شبکه سفارشی 2500M مجهز است که می تواند 2500M پهنای باند را پشتیبانی کند. این روتر همچنین از پهنای باند 160 مگاهرتز WiFi6 پشتیبانی می کند. یکی دیگر از ویژگی های برجسته روتر آنتن های آن است که تعداد آنها به 6 عدد می رسد و هر کدام مستقل هستند. این آنتن ها با هم می توانند سیگنال را تا 6 دسی بل افزایش دهند.

از نظر اتلاف گرما، AX5400 Pro از سینک حرارتی دولایه با پوشش کامل آلومینیوم-سیلیکون و آلیاژ آلومینیوم-منیزیم استفاده می کند. این سینک با یک پوشش اتلاف حرارت گرافن با کارایی بالا جفت شده است. این روتر دقیقاً همانطور که طراحی آن نشان می دهد بر روی عملکرد بازی متمرکز است و بنابراین دارای شتاب دهنده های انحصاری بازی NetEase UU و Tencent برای کاهش تأخیر تا حد ممکن در هنگام بازی آنلاین است.

روتر ZTE AX5400 Pro در حال حاضر تنها در کشور چین و با قیمت 549 یوان در دسترس است که معادل حدود 85 دلار آمریکا می شود. به گزارش خبرنگاران، هنوز هیچ اعلامیه ای مبنی بر عرضه جهانی این روتر منتشر نشده است، اما اگر ZTE واقعاً قصد دارد آن را برای بازار جهانی در دسترس قرار دهد، می توان حدس زد که به زودی اخبار آن منتشر شود.

منبع: gizmochina

ترجمه: مصطفی جرفی-خبرنگاران

منبع: فرارو
انتشار: 21 آذر 1400 بروزرسانی: 21 آذر 1400 گردآورنده: iraniro.ir شناسه مطلب: 2031

به "رونمایی ZTE از یک روتر قدرتمند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رونمایی ZTE از یک روتر قدرتمند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید