زخمی شدن 2 نفر در درگیری های تایلند

به گزارش تور ایران، خبرنگاران: رهبر معترضان تایلندی از زخمی شدن 2 نفر در نزدیکی یک پادگان نظامی در شهر بانکوک بر اثر شلیک گلوله خبر داده است.

زخمی شدن 2 نفر در درگیری های تایلند

با تور تایلند به طبیعتی همچون بهشت سفر کنید

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از پرس تی وی؛ زخمی شدن 2 نفر اعتراضات تایلند در شرایطی است که نخست وزیر این کشور بر عزم دولت برای برگزاری انتخابات 2 فوریه خبر داده و حاضر به تسلیم در برابر فشارهای مخالفان نشده است.

بر اساس این گزارش رهبر معترضان تایلندی تاکید نمود، یک نفر شروع به تیراندازی کرد. بر اثر این تیراندازی یکی از معترضان زخمی شد و فردی که اقدام به تیراندازی نموده بود نیز زخمی شده است. این دو نفر به بیمارستان های جداگانه ای منتقل شده اند.در حالی که کمیسیون انتخابات و دادگاه قانون اساسی تایلند خواهان به تاخیر افتادن انتخابات شده اند نخست وزیر و دولت همچنان بر موضع خود برای برگزاری انتخابات 2 فوریه تاکید می نمایند.

کمیسیون انتخابات تایلند دلایل امنیتی را علت اصلی تاخیر در برگزاری انتخابات عنوان نموده است. مخالفان به شدت نگران پیروزی مجدد حزب حاکم در انتخابات آینده هستند. نشست نخست وزیر تایلند و رهبران مخالف در حالی برگزار شده که صدها معترض در بیرون یک پادگان نظامی تظاهرات کردند. معاون نخست وزیر تایلند نیز تاکید نمود، این انتخابات باید در زمان مقرر برگزار گردد چرا که اکثر مردم خواهان برگزاری آن هستند.

اعتراضات تایلند از نوامبر گذشته زمانی شروع شد که دولت این کشور تصمیم گرفت با اجرای عفو عمومی زمینه بازگشت تاکسین شیناواترا نخست وزیر سابق این کشور و برادر نخست وزیر را به تایلند آماده کند. وی به اتهام فساد اقتصادی به زندان محکوم شده ولی بدون گذراندن دوران محکومیت خود اکنون در خارج از کشور زندگی می نماید.اعتراضات اخیر تایلند از سال 2010 میلادی تاکنون بی سابقه بوده است. اعتراضات سال 2010 میلادی نیز با سرکوب ارتش روبرو شد و حداقل 91 کشته برجا گذاشت.

مخالفان تایلندی بر این باورند که نخست وزیر این کشور عروسکی در دست برادرش یعنی تاکسین شیناواتر است. تاکسین شیناواترا در کودتای 2006 میلادی سرنگون شد و برای رهایی از حکم دو سال زندان به اتهام فساد اقتصادی در خارج از تایلند زندگی می نماید.

منبع: تسنیم
انتشار: 29 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iraniro.ir شناسه مطلب: 520

به "زخمی شدن 2 نفر در درگیری های تایلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زخمی شدن 2 نفر در درگیری های تایلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید