سومین جشنواره ملی مهدویت برگزار می گردد

به گزارش تور ایران، به گزارش خبرنگاران، مهلت ارسال آثار به این جشنواره تا 22 بهمن ماه است که به برگزیدگان هر بخش جوایز نقدی و غیرنقدی نفیسی اهدا خواهد شد. موعودباوری به معنای اعتقاد به یک نجات بخش است که در آخرالزمان برای نجات و رهایی انسان ها و برقراری صلح و عدالت خواهد آمد؛ منجی موعود در اقوام و ملل مختلف با آیین ها و فرهنگ های کاملاً متفاوت، به اَشکال و صور گوناگون و متنوعی مطرح شده است.

سومین جشنواره ملی مهدویت برگزار می گردد

یکی از وظایف ما مسلمانان، زمینه سازی و توسعه فرهنگ مهدویت و جلوگیری از تأخیر در ظهور آن حضرت است و باید از تمام ظرفیت های موجود در جامعه استفاده کرد تا انتظار به معنای واقعی کلمه شکل بگیرد.

برگزاری جشنواره هنری و فرهنگی و ایده پردازی با حضور اقشار مختلف می تواند رونقی دوباره در میان اهل ادب، هنر و علم در باب فراوری آثار باز کند و بانک آثار در این حوزه را غنی تر نموده و از طرفی ایده پردازی در حوزه ترویج مهدویت و معارف مهدوی خلاء جدی در این روزگار محسوب می گردد.

این جشنواره در سومین سال برگزاری در پی ایجاد گفتمان سازی مهدویت با تکیه بر موعود یاوری با نگاه علمی و در پی ایجاد یک موج تبلیغ و ترویج معارف مهدوی و فرهنگ انتظار در جامعه دانشگاهیان در قالب یک طرح ملی خواهد بود.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 13 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 13 اردیبهشت 1401 گردآورنده: iraniro.ir شناسه مطلب: 2178

به "سومین جشنواره ملی مهدویت برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سومین جشنواره ملی مهدویت برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید