شورای امنیت از صدور قطعنامه درباره تیگرای منصرف شد

به گزارش تور ایران، کوشش در شورای امنیت سازمان ملل برای تصویب قطعنامه ای با درخواست انتها خشونت در تیگرای اتیوپی و تاکید بر ارسال یاری های انسانی به این منطقه به دلیل مخالفت های هند، روسیه و بخصوص چین ناکام ماند.

شورای امنیت از صدور قطعنامه درباره تیگرای منصرف شد

به نقل از خبرگزاری فرانسه،سه دیپلمات شورای امنیت گفتند که ایرلند ارائه دهنده پیش نویس این قطعنامه تصمیم گرفته دیگر تایید و کار بر روی این قطعنامه را دنبال نکند.

یک دیپلمات دیگر که او نیز نخواست نامش فاش گردد، تاکید نمود: (در این زمینه) اتفاق نظری وجود نداشته و طرحی برای ادامه کار در دست نیست.

همچنین دیپلمات دیگری اظهار کرد: چین به متن پیشنویس بیانیه اعتراض کرد اما بعضی کشورهای غربی در شورای امنیت از جمله ایرلند که متن بیانیه را تنظیم نموده بودند، این اعتراض را نپذیرفتند.

روسیه نیز از مخالفت چین با متن بیانیه حمایت کرد. این دو کشور از زمان شروع خشونت ها در تیگرای اعلام نمودند: این مساله یک موضوعی داخلی برای اتیوپی است و به سازمان ملل ارتباطی ندارد.

بعضی دیپلمات ها گفتند: چین و روسیه می خواستند پیشنویس فقط بر شرایط انسانی مرزهای منطقه (تیگرای) متمرکز باشد.

آخرین نشست شورای امنیت درباره تیگرای در تاریخ دوم فوریه برگزار و در آن خواسته شد اجازه ورود یاری های بشردوستانه بیشتری به منطقه داده گردد، در آن جلسه چین و کشورهای آفریقایی عضو شورا (یعنی آفریقای جنوبی، نیجر و تونس) با صدور بیانیه ای از طرف شورا مخالفت کردند.

دیده بان حقوق بشر اعلام نمود، نیروهای اریتره در ماه نوامبر صدها کودک و غیرنظامی را در در تیگرای از پا درآوردند.

این دومین گزارش مهمی است که در یک هفته گذشته درباره اتهامات ارتش اریتره به ارتکاب نقض هایی در شهر اکسوم منتشر می گردد.

پیش از این سازمان عفو بین الملل نیز در تحقیقی درباره این درگیری ها از کشتار برنامه ریزی شده صدها غیرنظامی توسط ارتش اریتره گفته بود.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 28 فروردین 1400 بروزرسانی: 28 فروردین 1400 گردآورنده: iraniro.ir شناسه مطلب: 1705

به "شورای امنیت از صدور قطعنامه درباره تیگرای منصرف شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شورای امنیت از صدور قطعنامه درباره تیگرای منصرف شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید