شکوری: هیچ کمک داخلی به فدراسیون نشده است، بیشتر از 4 کرسی در AFC داریم

به گزارش تور ایران، سرپرست دبیرکل فدراسیون فوتبال گفت: 10 ماه است که من در فدراسیون هستم، اما هیچ کمک داخلی ای به ما نشده است.

شکوری: هیچ کمک داخلی به فدراسیون نشده است، بیشتر از 4 کرسی در AFC داریم

به گزارش ، ابراهیم شکوری سرپرست دبیرکل فدراسیون فوتبال گفت: کننده های فیفا دنبال منافع خودشان هستند و ما هم دنبال منافع خود. با کننده های فدراسیون جهانی درباره نحوه انتقال پول به ایران صحبت کردیم.

او شرح داد: امروز تاج نامه ای برای اینفاتینو نوشت و درخواست کرد تا مشکل پول های بلوکه شده و پاداش جام جهانی را حل نماید.

شکوری گفت: 10 ماه است که من سرپرست دبیر کل فدراسیون شده ام، اما هیچ کمکی از سوی مراجع داخلی به ما نشده است. با این وجود همه دست به دست هم داده ایم تا از این موانع بگذریم.

سرپرست دبیر کل فدراسیونخاطر نشان کرد: بیشتر از چهار کرسی در AFC داریم. رئیس کمیته استیناف، عضویت در کمیته اعضا، رسانه، بانوان، ریاست کمیته فوتسال و عضویت در کمیته تعیین وضعیت کرسی های ما در AFC است. ارتباط بسیار خوبی با AFC داریم و تاج به عنوان نایب رئیس کنفدراسیون قاره ارتباط مناسبی با شیخ سلمان دارد.

شکوری گفت: باید از کادرفنی و بازیکنان تیم های ملی و همچنین کلیه اعضای فدراسیون تشکر کنم که با کم و کاستی ها کنار می آیند. رقبای ما در آسیا مشکل مالی ندارند.

او بیان نمود: در ماه های اخیر میزبانی های خوبی را گرفته ایم که در طول تاریخ بی سابقه بوده است. کسب میزبانی مشکل و برگزاری رقابت ها بسیار مشکل تر است. تیم برگزار کننده ما بار ها از سوی دبیرکل AFC مورد تمجید قرار گرفته است و این تیم می تواند رقابت های با سطح بالاتری را برگزار کند.

او اظهار کرد: باید از کی روش که هشت سال سرمربی تیم ملی بود و خاطرات خوبی از او داریم تشکر کنم. ویلموتس شخصیت متفاوتی دارد و در چارچوب وظایف خودش عمل می کند. تغییر و تحولی که ویلموتس در تیم ملی به وجود آورده برای همه راضی کننده است.

شکوری گفت: قرارداد سرمربی قبلی تیم ملی مورد بازبینی قرار گرفت. 27 مورد در قرارداد کی روش از سوی تیم ما بازبینی شد و آن ها را در قرارداد ویلموتس لحاظ کردیم. شخصیت ویلموتس به شکلی است که همه از تیم ملی رضایت دارند چه از لحاظ فنی و چه از لحاظ اخلاقی. از روز اولی که ویلموتس را به ایران آوردیم در شرایط کاملا حرفه ای از امکانات ما بازدید کرد.

او شرح داد: تاکنون ریالی به ویلموتس و کادرفنی پرداخت نکرده ایم، اما آن ها بزرگی کرده اند و بدون اعتراض کار می کنند. برای پرداخت حقوق سرمربی باید از سوی دولت حمایت شویم. باید همه کمک کنند تا مسائل فدراسیون حل شود. امید ما به آینده است و راهی به غیر از این نداریم. نمی دانیم ویلموتس با این شرایط تا چه زمانی دوام می آورد. دغدغه اصلی ما پرداخت حقوق ویلموتس است. دنیای حرفه ای فوتبال می طلبد ما به قرارداد پایبند باشیم.

شکوری گفت: 18 تیم ملی داریم. با توجه به امکاناتی که در مرکز ملی فوتبال داریم باید برای تمام این تیم ها هزینه کنیم. برای سفر تیم ملی به هنگ کنگ و بحرین هزینه ها زیاد بود. باید از ویلموتس تشکر کنیم که حرفه ای برخورد می کند. پس از بازی با کامبوج از ویلموتس تشکر کردم، اما او تنها درباره بازی صحبت کرد. امیدوارم شرمنده ویلموتس نشویم.

سرپرست دبیر کل فدراسیون بیان نمود: فوتبال و مدیریت فوتبال ماهیت متفاوتی دارند. من سال ها فوتبال بازی کرده ام، اما مدیریت سخت تر است. باید از تاج و ساکت تشکر کنم که به من اعتماد کردند. هیچ مراوده ای با این افراد نداشتم، اما از آن ها تشکر می کنم که به من اعتماد داشتند.

قبل از اینکه وارد فدراسیون فوتبال شوم مدرک B آسیا را گرفتم، اما عرضه و تقاضا برای مربیگری در ایران تناسبی با هم ندارد. حدود 1600 نفر در ایران مدرک مربیگری درجه B دارند. همه قرار نیست مربی شوند بلکه باید اصول ابتدایی را یاد بگیریم. در حال حاضر میرشاد ماجدی در بحث آموزش تحول ایجاد کرده است. سعید دقیقی هم در پروژه های عمرانی فدراسیون بسیار پیگیر هست. نیما نکیسا در تیم های پایه به ما کمک زیادی می کند. فراز فاطمی مدیر تیم جوانان است. تلفیق باتجربه ها و جوانان ترکیب خوبی ایجاد کرده است.

او گفت: با تاج صحبت کردم و به او گفتم تا زمانی که خودش صلاح بداند در خدمت فدراسیون هستم. نمی دانم قانون درباره فعالیت من به عنوان دبیر کل چه می گوید، اما تمام تلاشم را به کار گرفته ام تا روزی که در این جایگاه هستم به عنوان یک چهره فوتبالی برای این رشته مثمر ثمر باشم. می خواهم آنچه که فوتبالی ها حس کرده اند و دشواری هایی که کشیده اند را به عنوان یک مدیر فوتبالی از بین ببرم.

سرپرست دبیرکل فدراسیون فوتبال گفت: فکر نمی کردم به کامبکج 14 گل بزنیم. اختلاف فوتبال ما با وجود تمام مسائل با کامبوج زیاد است. حس می کردم با اختلاف گل زیاد این تیم را شکست بدهیم. البته از قلم نیاندازید کامبوج با یک گل از بحرین مغلوب گردید. 8 سال حضور در صدر رنکینگ آسیا افتخار بزرگی است. همان گل زودهنگامی که به ثمر رساندیم به تیم کمک کرد، اما می توانستیم بیشتر هم گل بزنیم.

او بیان نمود: در فوتبال روزی که می توانی گل های زیادی بزنی باید این کار را انجام بدهی. فرهاد مجیدی بازیکن بزرگی بوده و با توجه به استعدادش مربی بزرگی هم می شود. با توجه به اختلاف هایی که به وجود آمد کمیته فنی تصمیم گرفت مجیدی از تیم امید برود و استیلی جایگزین شود. من خروجی جلسه کمیته فنی را نمی دانستم چرا که درگیر کار های بزرگ تری بودم. در جلسات کمیته فنی نبودم و بهتر است خود مسئولان کمیته فنی درباره تیم امید صحبت کنند. همه باید از تیم امید حمایت کنند تا از گروه سختی که در آن قرار گرفته است صعود کرده و المپیکی شود. باید از مجیدی که در زمان سرمربیگری اش بسیار مشتاق بود تشکر کنیم. امیدوارم سال خوب فوتبالی ما با طلسم شکنی تیم امید کامل شود. آرزوی فرهاد مجیدی المپیکی شدن تیم امید است چرا که این تیم متعلق به مجیدی، کرانچار و تمام فوتبالی ها است.

شکوری شرح داد: چندین ماه است که تمام تیم های ملی از ساختمان پک استفاده می کنند. عملکرد من در جایگاه دبیرکلی تعیین است و افرادی که به فدراسیون می آیند می توانند این موضوع را شهادت بدهند. هماهنگی تیم های ملی و تیم بزرگسالان را محمدرضا ساکت انجام می دهد و من کار های بزرگ تری را انجام می دهم، اما تمام کار ها با نظارت خودم است. حضور فرد باتجربه ای مانند ساکت به سود خود من است. کار کردن کنار ساکت را فرصت خوبی برای خودم تلقی می کنم. شاید جایی من خسته شوم، اما ساکت دل داری ام می دهد. مسائلی بین من و ساکت و سایر مدیران به وجود می آید، اما در نهایت همه دست به دست هم می دهیم تا کشتی فوتبال به آرامش برسد.

او گفت: هوادار کامبوج در ورزشگاه آزادی معنی واقعی هواداری را معنا کرد. از همه رسانه ها و هواداران می خواهم از فدراسیون فوتبال را حمایت کنند. عبور از این شرایط سخت به تنهایی امکان پذیر نیست. از مدیران باتجربه ای مانند انصاری فرد و فتح الله زاده مشاوره می گیرم. امیدوارم کننده لایقی برای فوتبالیست ها در فدراسیون باشم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 30 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iraniro.ir شناسه مطلب: 605

به "شکوری: هیچ کمک داخلی به فدراسیون نشده است، بیشتر از 4 کرسی در AFC داریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شکوری: هیچ کمک داخلی به فدراسیون نشده است، بیشتر از 4 کرسی در AFC داریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید