بازسازی ویلا: طاق روآ آگوستا، نمادی از بازسازی های بعد از زلزله در لیسبون

به گزارش تور ایران، طاق روآ آگوستا | Rua Augusta Arch در لیسبون

در میان جاذبه های لیسبون به یک بنای سنگی و تاریخی برمی خورید که شبیه طاق پیروزی است و به طاق روآ آگوستا معروف است. داستان ساخته شدن این طاق مجذوب نماینده و شنیدنی است و ماجرای آن به سال 1755 برمی شود در آن موقع زلزله شدیدی در شهر لیسبون رخ داد و بیشتر خانه ها را خراب کرد. بعد از بازسازی شهر، طاق روآ آگوستا به نشانه یادبودی برای این نوسازی ها درست شد. این طاق امروز یکی از دیدنی ترین جاذبه های لیسبون است و گردشگران زیادی از آن بازدید می نمایند. در ادامه خبرنگاران را همراهی کنید تا درباره طاق روآ آگوستا بیشتر بدانید.

بازسازی ویلا: طاق روآ آگوستا، نمادی از بازسازی های بعد از زلزله در لیسبون

جهت دریافت خدمات بازسازی ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

یکی از منطقه ها تماشای لیسبون منطقه بایکسا (Baixa) است، منطقه ای که با قدم زدن در خیابان هایش به راحتی متوجه تفاوت آن با دیگر منطقه ها لیسبون می گردد. این منطقه خاص بودنش را مدیون بازسازی کامل آن بعد از زلزله است و یکی از خیابان های شلوغ و پرهیاهویش خیابان روآ آگوستا ست، خیابانی که پر از کافه، رستوران و مغازه است و از سال 1980 تا به حال با کفپوش های مخصوص پرتغالی پوشیده شده است. در این خیابان بناهای تاریخی زیادی را می بینید که بیشتر آن ها ساختمان هایی است که بعد از زلزله 1755 ساخته شده اند و مهمترین آن ها طاق روآ آگوستا ست که در میدان کامرس قرار گرفته است.

در واقع، لیسبون میدان معروفی به نام میدان کامرس دارد که در مرکز آن مجسمه برنزی شاه خوزه قرار گرفته است. قطعا یکی از جذابیت های این میدان تماشای این مجسمه و ساختمان های متقارن و مربع شکلش است اما در این میدان جاذبه ای دیگر هم به چشم می خورد: طاق روآ آگوستا. این طاق در شمالی ترین بخش میدان قرار گرفته و نمادی از بازسازی دوباره شهر بعد از زلزله ویرانگر سال 1755 است اما با این حال این طاق چندین سال بعد و در سال 1875 ساخته شده است.

طاق با چندین مجسمه از شخصیت های تاریخی تزئین شده و 6 ستون که ارتفاع برخی از آن ها به 11 متر می رسد آن را محکم نگه داشته اند. مجسمه هایی که روی این طاق قرار گرفته اند شامل مجسمه Viriato (جنگجویی که با رومی ها جنگید)، واسکو دو گاما (توریست و کاشف پرتغالی) و … هستند و دو مجسمه نمادین هم در کناره ها جای دارند که در واقع تمثالی از دو رودخانه مهم پرتغال یعنی تاگوس و دورو هستند. در بالای این طاق کتیبه ای به زبان لاتین، یاد و خاطره اجداد و نیاکان این کشور را گرامی داشته است. در بخش شمالی طاق هم یک ساعت قرن نوزدهمی جلب توجه می نماید که خیلی ها از روی تراس طاق آن را از نزدیک تماشا می نمایند. در پشت این ساعت یک نمایشگاه کوچک هست که برای رسیدن به آن باید سوار آسانسور شوید. از آن جا می توانید ساعت طاق که در سال 1941 در پرتغال ساخته شده را بیبنید . حتما ذوق زده می شوید اگر بدانید می توانید به روی این طاق بروید! فقط کافیست از پله ها بالا بروید و به روی تراس سنگی طاق برسید.

خیلی از گردشگران بازدید از این طاق را در فهرست برنامه های خود قرار می دهند فقط به این علت که منظره جذابی از شهر را از بالای آن تماشا نمایند. با بالا رفتن از پله های مارپیچ و رسیدن به بالای طاق، چشم میزان 360 درجه و حیرت آوری از رودخانه تاگوس، میدان شهر، قلعه لیسبون و … در انتظار شماست. البته این را هم بگوییم که راه پله های رسیدن به تراس طاق خیلی باریک اند برای همین به سیستم هوشمند مجهز شده اند تا کسی در حین رفت و آمد از پله ها تصادف نکند! در واقع در کنار این راه پله ها چراغی هست که اگر سبز بود یعنی راه پله، خالی است و شما می توانید بدون ترس از برخورد با دیگران از آن بالا بروید البته قبل از وارد شدن به راه پله ها باید دکمه را فشار دهید تا چراغ، قرمز گردد و کس دیگری جز شما وارد جهت راه پله ها نگردد.

در فصل تابستان اگر به تماشا این طاق بروید از آن به عنوان صفحه نمایش برای پروژکتور استفاده می گردد و فیلم هایی از تاریخ لیسبون را بر روی آن می بینید. می توانید برای استراحت به کافه ها و رستوران هایی بروید که خیابان منتهی به این طاق را احاطه نموده اند و غذاهای خوشمزه محلی سرو می نمایند. حتی اگر قصد خرید هم داشته باشید می توانید هم از این جاذبه تماشا کنید و هم به مغازه های اطراف این خیابان بروید.

به راحتی می توانید خودتان را به این طاق برسانید و از آن بازدید کنید چون فاصله آن تا ایستگاه متروی Baixa-Chiado فقط 10 دقیقه پیاده روی است. اگر نمی خواهید از مترو بهره ببرید می توانید سوار تراموای شماره 28 و یا اتوبوس های شماره 728، 737، 735، 759 و 794 شوید. طاق روآ آگوستا از ساعت 9 صبح تا 7 شب باز است و اگر می خواهید به داخل آن بروید باید ورودی پرداخت کنید.

منبع: portugalvisitor.com

منبع: الی گشت
انتشار: 15 خرداد 1401 بروزرسانی: 15 خرداد 1401 گردآورنده: iraniro.ir شناسه مطلب: 2203

به "بازسازی ویلا: طاق روآ آگوستا، نمادی از بازسازی های بعد از زلزله در لیسبون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی ویلا: طاق روآ آگوستا، نمادی از بازسازی های بعد از زلزله در لیسبون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید