طرح آبرسانی به شمال شهر بندرعباس افتتاح شد

به گزارش تور ایران، خبرنگاران/هرمزگان طرح آبرسانی به شمال شهر بندرعباس در قالب پویش #هرهفته الف-ب-ایران و با حضور وزیر نیرو افتتاح شد.

طرح آبرسانی به شمال شهر بندرعباس افتتاح شد

وزیر نیرو با اشاره به بهره برداری 4 پروژه در هرمزگان در چارچوب هفدهمین هفته پویش #هرهفته-الف-ب-ایران گفت: وزارت نیرو در این استان علاوه بر پروژه هایی که امروز به ثمر رسیده اند، 144 پروژه آب، برق و فاضلاب را با سرمایه گذاری پیش بینی شده افزون بر 6200 میلیارد تومان در دست اجرا دارد.

رضا اردکانیان در حاشیه بهره برداری از طرح آبرسانی به شمال شهر بندرعباس، در جمع خبرنگاران، اضافه کرد: پیشرفت فیزیکی این پروژه ها را به طور متوسط 56 درصد را اعلام و اظهار کرد: امید است علاوه بر مبالغ هزینه شده، نیاز این پروژه ها تا سقف پیش بینی شده تامین شود و این پروژه ها هم در این استان مرزی که یکی از قطب های اقتصادی کشور است به ثمر برسد و علاوه بر هموطنان ما در استان که حق بزرگی در مرزبانی و مرزداری بر گردن ما دارند، صنایع و عرصه های تولیدی در بخش های مختلف هم از این دو محصول راهبردی آب و انرژی به نحو مناسبی استفاده کنند.

وی اضافه کرد: با طرح هایی که امروز در استان هرمزگان به بهره برداری می رسد از مجموع 227 طرح بزرگی که در نیمه سال وعده کردیم، 157 پروژه را به افتتاح رسانده ایم که وارد مدار بهره برداری شده اند.

اردکانیان اضافه کرد: مابقی پروژه ها هم تا خاتمه امسال در 10 استان کشور از جمله مجددا در استان هرمزگان با سرمایه گذاری افزون بر 10 هزار میلیارد تومان بهره برداری می شود و کارنامه پویش با سرمایه گذاری 33 هزار میلیارد تومان در 31 استان کشور با موفقیت به نتیجه خواهد رسید و با پشتکار، تلاش و فعالیت بیشتر سال جدید را آغاز خواهیم کرد.

وزیر نیرو با اشاره به اقدام های اجرا شده در حوزه تامین آب شرب سالم استان هرمزگان گفت: در بخش برق هم در آینده نزدیک شاهد افتتاح طرح های بزرگی با سرمایه گذاری بیش از 2 هزار میلیارد تومان در این استان خواهیم بود که موجب خواهد شد تا سال 1400 حدود 50 درصد ظرفیت نصب شده تولید برق در استان افزایش یابد.

اردکانیان اضافه کرد: امید است هر چه سریعتر تمهیدات اجرایی احداث نیروگاه 1400 مگاواتی سیریک هم با تامین منابع وام دولتی فدراسیون روسیه آغاز شود و اطمینان خاطر داشته باشیم که در حوزه انرژی، استان هرمزگان جزو آماده ترین ها برای طرح های تولیدی و فعالیت های انرژی بر است.

وی با اشاره به اشتغال زایی 350 نفر در طول احداث سد مخزنی سرنی و به میزان دو برابر این رقم، اشتغال غیرمستقیم گفت: 550 نفر در کارگاه مشغول فعالیت بوده که عمده اینها از نیروهای بومی منطقه بودند. امید است دیگر طرح های استان روی ریل اجرا قرار گیرد.

در ادامه مدیرعامل آبفای استان هرمزگان ظهر امروز(26 بهمن ماه) در تشریح جزئیات طرح طرح آبرسانی به شمال شهر بندرعباس گفت: با افتتاح این طرح، شهر تازیان و 44 روستای واقع در شمال شهر بندرعباس با جمعیتی بالغ بر 102 هزار نفر از منابع آبی پایدار بهره مند می شوند.

امین قصمی اضافه کرد: در این طرح خط انتقال آب به طول 8.7 کیلومتر با لوله های فولادی به قطر 600 میلی متر از میدان ورودی شهر بندرعباس تا ایستگاه پمپاژ چهچکور به روش EPC احداث شده است.

وی ادامه داد: همچنین احداث یک باب ایستگاه پمپاژ در چهچکور بندرعباس با ظرفیت 450 لیتر در ثانیه و مخزن هزار مترمکعبی بتنی شهرو در قالب همین طرح افتتاح شد.

قصمی، اعتبار هزینه شده برای این طرح را 220 میلیارد ریال گفت و گفت: عملیات اجرایی این طرح از سال 96 آغاز شد که هم اکنون در هفته هفدهم پویش #هرهفته-الف-ب-ایران با حضور وزیر نیرو مورد بهره برداری قرار گرفت.

وی بیان نمود: تا پیش از این، مناطق واقع در شمال بندرعباس با چالش هایی در زمینه تامین آب روبرو بودند، اما طبق وعده ای که داده بودیم این پروژه تکمیل و به بهره برداری رسید.

مدیرعامل آبفای استان هرمزگان گفت: با ادامه اجرای این طرح، صنایع واقع در شهرک صنعتی مناطق مذکور نیز از نعمت آب شرب پایدار بهره مند می شوند که می تواند به رونق اقتصادی بیشتر استان بینجامد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 10 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iraniro.ir شناسه مطلب: 921

به "طرح آبرسانی به شمال شهر بندرعباس افتتاح شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح آبرسانی به شمال شهر بندرعباس افتتاح شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید