ماجرای لپ تاپی که 25 کارگر را اخراج کرد!

به گزارش تور ایران، داوود میرزایی اظهار کرد: کارگران اخراجی شرکت پارلو در مراجعه به خانه کارگر مدعی شدند که کارفرمای این واحد تولیدی با طرح ادعا های واهی و پوچ دست به اخراج دسته جمعی کارگران زده است. این بهانه مفقود شدن یک دستگاه لپ تاپ در فضای کارخانه است که گفته شده برای کنترل و پایش کارگران و محیط کاری مورد استفاده قرار می گرفته است.

ماجرای لپ تاپی که 25 کارگر را اخراج کرد!

وی در مصاحبه با ایسنا، گفت: کارفرمای این واحد فراوریی بدون توجه به تذکرات مسئولین و حتی معاون فرماندار شهرستان مبنی بر بازگشت به کار کارگران گفته است تا زمانی که لپ تاپ شرکت پیدا نگردد هیچ یک از کارگران حق ورود به محیط کارخانه را ندارند در حالیکه طبق تحقیقات اجرا شده ورود و خروج کارگران در نگهبانی شرکت کنترل می گردد و اصلا وجود این دستگاه رایانه در شرکت نامشخص است.

دبیر خانه کارگر ساوه و زرندیه گفت: کارفرمای شرکت بلافاصله پس از اخراج کارگرانی که بعضا با سابقه 10 تا 15 سال در شرکت فعالیت داشتند با انتشار آگهی استخدام اقدام به جذب نیروی کار جدید نموده است.

وی با بیان اینکه این کارفرما کارگران یاد شده را اخراج نموده تا بتواند با جذب نیرو های جدید با حداقل حقوق و دستمزد، هزینه های خود را کاهش دهد، از معوقات عیدی، سنوات و حقوق کارگران این شرکت نیز اطلاع داد و اضافه کرد: این کارخانه فراوری نماینده ورق های رنگی شیروانی است و بدلیل ضعف مدیریت در این مجموعه میزان اشتغال این شرکت از 100 نفر به 25 نفر کاهش یافته است.

میرزایی از دستگاه قضایی و مسئولان استانی و شهرستانی خواست تا از کارفرما بخواهند زمینه بازگشت کارگران به این واحد فراوریی را فراهم نمایند تا در این شرایط کرونایی اخراج کارگران چالش دیگری برای جامعه ایجاد نکند.

وی از اخراج 47 نیروی کار در شرکت روناک دارو شهرصنعتی کاوه نیز اطلاع داد و اضافه کرد: عدم تامین مواد اولیه فراوری و سرمایه در گردش از سوی سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت مهمترین دلیل کارفرمای این واحد فراوریی برای اخراج کارگران بوده است.

وی گفت: کارفرمای این شرکت گفته است چنانچه مسائل شرکت رفع نگردد در روز های آینده 200 کارگر این واحد فراوریی فعال در حوزه دارویی را نیز اخراج خواهد نمود.

پیگیری ایسنا از مسئولان شهرستان و فرمانداری حاکی از تشکیل جلسه کمیسیون کارگری ساوه در روز پنجشنبه چهارم اردیبهشت ماه با حضور کارفرما برای آنالیز و تصمیم گیری در مورد اخراج کارگران است.

منبع: فرارو
انتشار: 1 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iraniro.ir شناسه مطلب: 1133

به "ماجرای لپ تاپی که 25 کارگر را اخراج کرد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماجرای لپ تاپی که 25 کارگر را اخراج کرد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید