مصوب درآمدهای استان قزوین در امسال 44 درصد افزایش یافت

به گزارش تور ایران، به گزارش خبرنگاران، محمد علی قاسمی ظهر چهارشنبه به مناسبت هفته دولت در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان که در محل اداره کل امور مالی و دارایی استان برگزار گردید، گفت: در اجرای وظایف و مأموریت های ذاتی و سیاست های ابلاغی، هماهنگی و همکاری بسیار مطلوبی با دستگاه های اجرایی وابسته برای پیشبرد امور و تحقق اهداف سازمانی داریم.

مصوب درآمدهای استان قزوین در امسال 44 درصد افزایش یافت

قاسمی بیان نمود: مهم ترین هدف ما حرکت در چارچوب سند راهبردی است و در دولت تدبیر و امید همه وزارتخانه ها موظف شده اند هرکدام سند راهبردی مجموعه خود را تهیه نمایند تا جوابگوی عملکرد خود باشند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان قزوین گفت: به همین دلیل وزارت امور اقتصادی و دارایی از پیشگامان ارائه سند راهبردی بوده و برش استانی سند مذکور در این اداره کل تهیه و از ابتدای امسال اجرائی شده است.

قاسمی توضیح داد: افزایش توان ثروت آفرینی کشور، تأمین منابع اقتصادی پایدار در همه حوزه های اقتصادی، افزایش همکاری درون و برون سازمانی، ایجاد و یکپارچه سازی سامانه اطلاعاتی، افزایش مشارکت در سیاست گذاری و قانون گذاری، بالا بردن شفافیت، انضباط و سلامت اداری، توسعه هدفمند سرمایه های انسانی و سازمانی محورهای اصلی سند راهبردی است که باید برای تحقق آن کوشش و اقدام کنیم.

وی اضافه نمود: با همه مسائل ناشی از تحریم های دنیای استکباری، با اعمال مدیریت صحیح توانستیم سال گذشته را با کمترین مسائل سپری کنیم و تأمین اعتبار و کنترل هزینه های دستگاه های اجرایی به خوبی صورت گرفت.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان قزوین بیان نمود: دولت مصمم است در دوران پسا تحریم، برای خنثی سازی تهدیدات و توطئه های دشمن، با برنامه ریزی صحیح و استفاده از توان، امکانات و ظرفیت های موجود داخلی، منویات رهبری را در مورد اقتصاد مقاومتی در کشور محقق سازد.

افزایش 44 درصدی درآمدهای مصوب استان قزوین

قاسمی با ارائه گزارشی از عملکرد معاونت نظارت اقتصادی سال 1393-1394 گفت: پرداختی اعتبارات هزینه ای سال 93 معادل 91 میلیارد تومان بوده که در امسال با رشد 24 درصدی به رقم 113 میلیارد تومان افزایش یافته است.

پرداخت 23 میلیارد تومان حقوق کارمندان در استان

وی همچنین گفت : در 4 ماهه نخست امسال معادل 23 میلیارد تومان بابت حقوق کارکنان دولت و معادل 10میلیارد تومان نیز بابت سایر هزینه های جاری پرداخت شده است. ضمن اینکه اعتبار سایر هزینه ای مصوب سال 94 که بالغ بر 50میلیارد تومان است، نسبت به سال قبل رشدی معادل 11 درصد را نشان می دهد.

وی در ادامه میزان اعتبارات تملک دارائی های سرمایه ای پرداختی در سال 93 را با احتساب دو درصد نفت و گاز بالغ بر 66 میلیارد تومان گفت و اضافه نمود: اعتبارات مصوب تملک دارائی های سرمایه ای امسال (مبلغ 88 میلیارد تومان) 33 درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان قزوین بیان نمود: میزان درآمدهای وصولی در سال قبل معادل 794 میلیارد تومان بود که نسبت به مصوب همان سال 733(میلیارد تومان) 8 درصد رشد داشته و مصوب درآمدهای عمومی استان در امسال بیش از یک هزار میلیارد تومان است که نسبت به مصوب سال قبل حدود 44 درصد افزایش نشان می دهد.

وی در مورد میزان درآمد وصولی چهارماهه اول امسال نیز گفت: میزان وصولی درآمدهای استانی در 4 ماهه امسال بالغ بر 286 میلیارد تومان بوده که نسبت به درآمد مصوب حدود 27 درصد محقق شده و نسبت به مدت مشابه سال قبل به میزان 33 درصد افزایش داشته است.

هماهنگی در جذب سرمایه گذاری خارجی لازم است

قاسمی توضیح داد: در حوزه سرمایه گذاری خارجی یکی از مسائل ما تحریم بانکی است که مبادلات ارزی را با مشکل روبرو نموده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان قزوین یادآور شد: استان قزوین ظرفیت های بسیار خوبی درزمینهٔ جذب سرمایه گذاری خارجی دارد و اگر انسجام و وحدت رویه منطقی در کار داشته باشیم به نتایج بسیار خوبی دست خواهیم یافت که استان از آن منتفع خواهد شد.

قاسمی گفت: خوشبختانه با شرایط جدیدی که در کشور فراهم شده بعد از لغو تحریم ها شاهد حضور هیئت های خارجی متعدد در کشور خواهیم بود. ضمن اینکه در ماه های اخیر شاهد پذیرش هیئت هایی از کشورهای مختلف بودیم که این خود صندلی و موقعیت استان را نشان می دهد.

وی اضافه نمود: اگرچه در جذب سرمایه گذاری خارجی در رتبه دوم کشوری هستیم ولیکن انتظار داریم مدیران استان عزم جدی برای تسهیل فرایند سرمایه گذاری خارجی در استان را فراهم نمایند.

استقبال از سرمایه گذاری خارجی در استان روبه افزایش است

قاسمی گفت:در ماه های اخیر استقبال سرمایه گذاران خارجی برای حضور در استان قزوین بالا رفته است و مراجعات زیادی داریم که در آخرین مورد یک شرکت سوئیسی و ایتالیایی به صورت مشترک برای اجرای طرح پسماند و فراوری انرژی از زباله اعلام آمادگی نموده اند.

وی اضافه نمود: این طرح با 65 میلیون یورو سرمایه گذاری خارجی در حال اجرایی شدن است که با این کار ضمن ایجاد اشتغال پایدار به کاهش آلودگی زیست محیطی ناشی از جمع آوری زباله منجر می گردد.

قاسمی گفت: برای اجرای خط انتقال آب سد طالقان با سرمایه گذاری 700 میلیارد تومان هم یک هیئت سوئیسی اعلام آمادگی نموده که در دست آنالیز است.

وی اضافه نمود: یک سرمایه گذار از کشور امارات متقاضی ساخت هتل پنج ستاره در باراجین است و همین طور یک شرکت چینی هم پیگیر اجرای طرح فولاد هستند که با توجه به اینکه این طرح در زمره صنایع آب است و به دلیل مشکل کم آبی در استان فعلاً اقدامی نشده است. و مورد آخر نیز سرمایه گذار ترکیه ای است که برای فراوری سیگار در استان اعلام آمادگی نموده است. امیدواریم با لحاظ اولویت های چهارگانه در بخش های کشاورزی، صنعت، گردشگری و راه و ساختمان و امور زیربنایی و جذب سرمایه گذاری خارجی، توسعه استان شتاب بیشتری پیدا کند.

در این نشست فرزین بهنامی فر معاون نظارت اقتصادی و رئیس خزانه تعیین استان، فهیمه لزگی معاون اقتصادی و کریم مراحمی معاون توسعه مدیریت و منابع امور اقتصادی و دارایی استان هم گزارشی از فعالیت حوزه خود ارائه کردند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 13 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iraniro.ir شناسه مطلب: 928

به "مصوب درآمدهای استان قزوین در امسال 44 درصد افزایش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مصوب درآمدهای استان قزوین در امسال 44 درصد افزایش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید