مقاله: بهترین غذاهای تایلندی

به گزارش تور ایران، این غذا که بیس اصلی آن را میوه ای به نام پاپایا، تشکیل میده، یک زمانی فقط در شمال شرق تایلند طبخ میشده، ولی الان در سراسر تایلند به یک سری تغییرات کوچیک در مقدار ادویه ها، به مردم ارائه می گردد، این غذای عجیب که مخصوص منطقه ایسان واقع در استان شمال شرقی تایلند است، موفق شده نظر مثبت بسیاری را به سمت خود جلب کند. این سالاد ویژگی های منحصر بفردی است. یک از خصوصیت جالب طعم این سالاد این است که افرادی که آن را تست کرده اند به 2 گروه تقسیم شدند، برخی تندی آن را کافی نمی دانند و برخی حتی نمی توانند به آن نزدیک شوند. سیر، فلفل، لوبیا سبز، گوجه فرنگی گیلاسی و پاپایای هندی خام رنده شده و با هم مخلوط میشوند. ترکیب این مواد با هم یک مزه ترش، شیرین و تند می سازد که نمی توان به راحتی آن را از یاد برد. در آغاز، مواد تازه ای مثل خرمای شیرین تایلندی، سس ماهی شور، فلفل قرمز و آب لیمو با هم ترکیب می شوند. سپس ترکیبات به قدری خرد و له می شوند تا به خوبی با هم مخلوط شده و طعمی ترش، شیرین و تند بدست بیایید. البته در هر منطقه بر اساس ذائقه و مواد در دسترس تغییراتی در ترکیب مواد می دهند. تایلندی ها عاشق غذاهای خیابانی و آماده می باشند و سالاد پاپایا یکی از این غذاهاست که سریع آماده می شود. همانطور که در فیلم های تایلندی دیده اید، سالاد پاپایا، جلوی میهمانان آماده و سرو می شود. در این صورت می توانید از سلامتی و تمیزی آن اطمینان خاطر پیدا کنید.

مقاله: بهترین غذاهای تایلندی

پد تای (Pad Thai) غذای بین المللی و معروف تایلندی که در بین ملل دیگر محبوب است، و به نودل سرخ شده هم معروف است. غذایی که با صرف زمان بسیار کم حاضر میشود، خیلی سریع یک مشت کوچک رشته فرنگی های نازک یا پهن (به انتخاب شما)، درون یک وک (ماهیتابه چینی) ریخته میشود و به مدت یک یا دو دقیقه همراه با انواع سبزیجات مانند جوانه لوبیای ترد، پیاز و.. مخلوط میشود. عطر و طعم غذا یک بخش مهم غذا خوردن است و استفاده از چاشنی های کنار غذا بخش جذاب دیگر آن است.مثلا به همراه نودل بهتر است از چاشنی همراه غذا مانند سس ماهی، شکر، پودر فلفل و بادام زمینی ریز شده خورده شود.

یک عطر تایلندی ناب! ترکیب تازه و مخصوصی از از سنبل هندی معطر، فلفل، برگ لیمو ترش، موسیر، آب لیمو ترش و سس ماهی، این سوپ کلاسیک را شکل داده. میگو تازه و مقداری قارچ قسمت اصلی این سوپ را تشکیل میدهند. این غذای سبک و پرخاصیت می تواند گزینه خوبی برای وعده های غذایی در تور تایلند باشد. بوی متمایز گیاههای بومی شما را به یاد عطری آشنا می اندازد در حالی که طعم ترش و تند گرم انرژی بخش آن، ندای تایلند را سر خواهد داد. این غذا برای تمام عاشقان غذاهای دریایی، شروعی فوق العاده در تجربه غذای تایلندی خواهد بود اما اگر علاقه زیادی به غذاهای دریایی ندارید، می توانید سراغ غذاهای بعدی بروید! این سوپ غذایی رقیق به همراه علف لیمو می باشد و اغلب طعم تندی دارد. اگر هنوز به تندی عادت ندارید، فراموش نکنید در تور تایلند می توانید این غذا را به صورت ملایم هم سفارش بدهید.

منبع مقاله: بهترین غذاهای تایلندی

انتشار: 14 دی 1400 بروزرسانی: 14 دی 1400 گردآورنده: iraniro.ir شناسه مطلب: 2059

به "مقاله: بهترین غذاهای تایلندی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: بهترین غذاهای تایلندی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید