نامه سرگشاده نویسنده انگلیسی برای کتابخانه اجباری مدارس

به گزارش تور ایران، اخیراً روزنامه گاردین به نقل از مقامات دولتی آماری منتشر نموده بود که بر اساس آن گفته شده است که از هر هشت مدرسه یک مدرسه در انگلیس فاقد کتابخانه است.

نامه سرگشاده نویسنده انگلیسی برای کتابخانه اجباری مدارس

برای دیدن بریتانیای کبیر با تور ارزان انگلیس همراه باشید.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از بوکسلر، مایکل روزن نویسنده برجسته انگلیسی در نامه ای سرگشاده خطاب به مسئولان دولتی در این کشور از آنها خواست بهای بیشتری به کتابخانه مدارس داده و حمایت بیشتری از کتابخوانی دانش آموزان صورت دهند. روزن یکی از نویسندگان برجسته کشور انگلیس در حوزه کتاب های کودک است که بارها جوایز متعددی به خاطر نوشتن رمان های بچگانه کسب نموده است.

اخیراً روزنامه گاردین به نقل از مقامات دولتی آماری منتشر نموده بود که بر اساس آن گفته شده است که از هر هشت مدرسه یک مدرسه در انگلیس فاقد کتابخانه است. روزن با اشاره به این آمارها در نامه خود نوشت: اگر بخواهیم به صورت سرانگشتی نیز حساب کنیم حدود 13درصد از مدارس کشور کتابخانه ندارد و این جمعیت زیادی از دانش آموزان را شامل می گردد و باید فکری به حال این جمعیت کرد.

وی نوشت: این واضح است که دولت در حوزه کتابخانه مدرسه کم کاری نموده است و این درحالی است که طبق قوانین زندان های این کشور نیز باید کتابخانه داشته باشند. اگر بچه ها نتوانند در خانه و مدرسه کتاب بخوانند دیگر کجا می توانند این فرصت را پیدا نمایند.

وی اضافه کرد: احداث کتابخانه در مدارس را باید برای مسئولان دولتی اجباری گردد. متاسفانه در دنیایی زندگی می کنیم که داشتن کتابخانه برای زندان اجباری است ولی برای مدارس چنین اجباری وجود ندارد.

روزن در سال 2007 جایزه افتخاری ادبیات بچه ها بریتانیا را دریافت کرد. او در سال 2008 نشان شوالیه هنر و ادبیات فرانسه را از سوی دولت فرانسه گرفت و در همین سال به همراه موسسه بوک تراست جایزه کتاب های بامزه را به نام رولد دال پایه گذاری کرد. روزن عضو انجمن زبان انگلیسی و انجمن سلطنتی ادبیات است.

بیشتر شهرت روزن به دلیل نوشتن کتب شعری طنزآمیز و شادی آور و نیز کتابی است که به یاد پسر از دست رفته اش نوشته است.

مایکل روزن در حال حاضر سرپرست گروهی است که سرگرم نگارش چندین کتاب مصورند. وی تاکنون بیش از 140 کتاب نوشته است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 14 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iraniro.ir شناسه مطلب: 565

به "نامه سرگشاده نویسنده انگلیسی برای کتابخانه اجباری مدارس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نامه سرگشاده نویسنده انگلیسی برای کتابخانه اجباری مدارس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید