تور ارزان آلمان: نخستین قطار تمام اتوماتیک دنیا در آلمان شروع به کار کرد

به گزارش تور ایران، زیمنس و شرکت ملی راه آهن آلمان (دویچه بان) این هفته نخستین قطار بدون راننده و تمام اتوماتیک دنیا را در شهر هامبورگ معرفی کردند.

تور ارزان آلمان: نخستین قطار تمام اتوماتیک دنیا در آلمان شروع به کار کرد

با تور ارزان آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ آلمان دیدن کنید.

ریچارد لوتز (Richard Lutz) مدیرعامل دویچه بان (DB) گفت: با عملیات ریلی اتوماتیک، می توانیم به مسافران خود خدمات گسترده تر، قابل اطمینان تر و درنتیجه بهتری ارائه کنیم بدون آنکه احتیاج به حتی یک کیلومتر خط آهن نو داشته باشیم.

اگرچه چندین فرودگاه در سراسر دنیا انتهاه های مونوریل بدون راننده دارند و پاریس هم متروی بدون راننده دارد، اما قطار نو زیمنس و شرکت راه آهن آلمان، اولین قطار تمام اتوماتیک است که می تواند به طور ایمن در همان زیرساخت هایی خدمات رسانی کند که راننده های انسانی فعالیت می نمایند.

به گفته زیمنس این قطار نو به علت استفاده از هوش مصنوعی (AI) کارآمدتر است و به قطار یاری می نماید تا برنامه ریزی نموده و تقاضای سفر را با بازدهی بیشتری نسبت به راننده انسانی پوشش دهد.

قرار است از ماه سپتامبر چهار قطار خودران در شبکه راه آهن شهری تندروی S-Bahn در هامبورگ فعالیت داشته باشند. این قطار به عنوان بخشی از پروژه نوسازی راه آهن آلمان که یک پروژه 70 میلیون دلاری با نام پروژه راه آهن دیجیتال آلمان است، پیشرفته است.

هوشمندسازی حمل ونقل ریلی

هرچند زمانی که مسافران سوار می شوند، یک اپراتور انسانی برای اطمینان از ایمنی حضور خواهد داشت، اما قطار نو تمام اتوماتیک خواهد بود و مانورهای قطار، مانند مانور دور زدن قطار، می تواند بدون حضور هیچ شخصی در لوکوموتیو انجام گردد.

رولاند بوش (Roland Busch) مدیرعامل زیمنس با اشاره به هوشمندتر کردن حمل ونقل ریلی، برآورد کرد که قطارهای خودران تا 30 درصد مسافر بیشتر حمل نمایند، دقت عمل ناوگان ریلی را افزایش داده و باعث بیش از 30 درصد صرفه جویی در مصرف انرژی شوند.

زیمنس بعلاوه برنامه هایی برای دیجیتالی شدن کل سیستم S-Bahn تا انتها دهه جاری میلادی دارد و می خواهد فناوری نو قطار خودران را در نهایت به سراسر آلمان برای سامانه های ریلی منطقه ای و اصلی توسعه دهد.

حمل ونقل با قطار در ماه ها و سال های اخیر افزایش یافته است. زیرا یک روش سفر تمیز و قابل اعتماد است. برای نمونه انتشار آلایندگی در 1.6 کیلومتر پیمایش ریلی (1 مایل) به طور میانه 80 درصد کمتر از حمل ونقل جاده ای در همان مسافت است. از سوی دیگر در اوج چالش های باربری دریایی و هوایی به علت همه گیری کرونا، باربری ریلی با ثابت ماندن نسبی کارایی، به فعالیت ادامه داد.

نوآوری های تازه در سفر ریلی اتوماتیک و خطوط راه آهن سریع السیر به تقویت بیشتر حمل ونقل ریلی هم یاری خواهد نمود و متناسب با اهداف آب وهوایی و تغییر شیوه زندگی مردم پس از همه گیری کووید-19 هم هست.

عکس کاور: نخستین قطار اتوماتیک دنیا در آلمان

Credit: Siemens

منبع: Interesting Engineering

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 11 آبان 1400 بروزرسانی: 11 آبان 1400 گردآورنده: iraniro.ir شناسه مطلب: 1992

به "تور ارزان آلمان: نخستین قطار تمام اتوماتیک دنیا در آلمان شروع به کار کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان آلمان: نخستین قطار تمام اتوماتیک دنیا در آلمان شروع به کار کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید