نمایشگاه نقاشی نور، نگاه، رنگ افتتاح شد

به گزارش تور ایران، تهران (پانا) - عباس برزگر گنجی اعلام کرد آثاری که در نمایشگاه نور، نگاه، رنگ نمایش داده شده است، نگاهی متفاوت به طبیعت ایران دارد که علاقه مندان به نقاشی و طبیعت می توانند از آن بهره مند شوند.

نمایشگاه نقاشی نور، نگاه، رنگ افتتاح شد

نمایشگاه آثار نقاشی عباس برزگر گنجی با عنوان نور، نگاه، رنگ صبح امروز سه شنبه 27 مهرماه در گالری ابوالفضل عالی افتتاح شد.

عباس برزگر گنجی در خصوص کمیت و کیفیت نمایشگاه گفت: در این نمایشگاه 60 تابلو نقاشی با تکنیک رنگ روغن و اکریلیک در معرض دید علاقه مندان گذاشته شده است. این آثار با موضوع منظره ها طبیعی ایران با شیوه رئال و با نیم نگاهی به سبک امپرسیونیست خلق شده است.

گنجی با اشاره به اینکه بیشتر آثار این نمایشگاه تازه هستند و برای اولین بار به نمایش گذاشته شده اند، اعلام کرد: تابلوهای ارائه شده در این نمایشگاه محدوده گسترده ای از جغرافیای ایران را به نمایش می گذارد. از شمال تا جنوب و از شرق تا غرب کشور منظره ها طبیعی چشم نوازی وجود دارد که سوژه تابلوهای من قرار گرفته است. تنوع اقلیمی و طبیعی ایران ظرفیت قابل توجهی را برای هنرمندان فراهم می نماید تا بتوانند اثر خلق نمایند. کافی است که یک دید هنری داشته باشید، آن وقت هر تکه ای از طبیعت ایران می تواند سوژه یک نقاشی مجذوب کننده و ارزشمند باشد.

وی در خصوص اینکه بسیاری از آثار با استفاده از عکس های تهیه شده از منظره ها فراوری شده است، گفت: از آنجایی که در سفرهایی که به طبیعت دارم فرصت لازم برای نقاشی از نزدیک وجود ندارد، منظره ها مورد نظر را عکس می گیرم و سپس به نقاشی آنها با اصلاح بعضی عناصر آن می پردازم.

گنجی که دیوارنگاره رزم نخست رستم و افراسیاب واقع در میدان فردوسی تهران را طراحی و خلق نموده است، در خصوص قابلیت های آثار این نمایشگاه برای دیوارنگاری، اضافه نمود: آثاری که در نمایشگاه نور، نگاه، رنگ ارائه شده متفاوت از این دیوارنگاره است. دیوارنگاره رزم نخست رستم و افراسیاب در سال 1396 به سفارش سازمان زیباسازی شهرداری تهران در محور میدان فردوسی تا دروازه دولت اجرا شد. آن اثر با مساحتی بالغ بر 700 متر مربع با رنگ روغن ماشین اجرا شده بود و یک برگ از شاهنامه فردوسی طهماسبی بود که آن را برجسته کردیم. البته دیوارنگاری، حوزه اصلی فعالیت من نیست و آن چه در نمایشگاه نور، نگاه، رنگ ارائه می گردد، بیشتر به علائق و حوزه کاری من نزدیک است.

وی ادامه داد: بسیاری از آثاری که از طبیعت نقاشی نموده ام، می تواند در قالب دیوارنگاره هم اجرا گردد و به زیباسازی شهر و معرفی این منظره ها زیبا به عموم مردم یاری کند.

گنجی در سرانجام گفت: آثاری که در نمایشگاه نور، نگاه، رنگ نمایش داده شده است، نگاهی متفاوت به طبیعت ایران دارد که علاقه مندان به نقاشی و طبیعت می توانند از آن بهره مند شوند. از همه هنردوستان و دوست داران طبیعت دعوت می کنم تا از آثار این نمایشگاه تماشا نمایند.

علاقه مندان برای تماشای این آثار می توانند از 28 مهرماه تا 10 آبان ماه روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت 9 تا 18 به گالری ابوالفضل عالی به نشانی خیابان سمیه، نرسیده به خیابان حافظ مراجعه نمایند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 4 آذر 1400 بروزرسانی: 4 آذر 1400 گردآورنده: iraniro.ir شناسه مطلب: 2015

به "نمایشگاه نقاشی نور، نگاه، رنگ افتتاح شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمایشگاه نقاشی نور، نگاه، رنگ افتتاح شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید