اندونزی به دانش و تکنولوژی ایران در همه زمینه ها نیازمند است

به گزارش تور ایران، خبرنگاران: سفیر اندونزی در ایران گفت: اندونزی نه فقط به محصولات کشاورزی ایران بلکه به دانش و تکنولوژی ایران در همه زمینه ها به ویژه کشاورزی نیازمند است.

اندونزی به دانش و تکنولوژی ایران در همه زمینه ها نیازمند است

برای دیدن زیباترین جزیره اندونزی با تور بالی همراه شوید.

به گزارش خبرنگاران از خرم آباد ، دایان ویرینگجوریت در جلسه ای با اتاق بازرگانی خرم آباد اظهار کرد: اندونزی کشوری با حدود 245 میلیون جمعیت بزرگ ترین کشور مسلمان و ایران با 80 میلیون جمعیت بزرگ ترین کشور شیعه نشین دنیا است که این دو کشور می توانند با یکدیگر مناسبات تجاری گذشته را گسترش داده بازار مناسبی برای یکدیگر به حساب آیند.

متأسفانه اجناس اندونزی به وسیله کشور سوم وارد ایران می گردد

سفیر اندونزی اضافه نمود: کشور اندونزی در فراوری محصولات تجاری مختلفی از قبیل تایر خودرو، کاغذ، روغن، چای و قهوه پیشینه خوبی داشته و از این نظر ایران می تواند وارد نماینده این گونه محصولات از کشور ما باشد ولی مسئله ای که دولت مردان ما را همیشه نگران می نماید واردات اجناس مختلف فراوری اندونزی توسط ایران به وسیله غیرمستقیم و از کشورهایی نظیر مالزی، هند و سنگاپور است.

ویرینگجوریت توضیح داد: باید از مسئولان ایران این سؤال را پرسید: چرا مستقیماً با کشور ما مبادله مالی انجام نمی دهند؟ ایرانی ها محصولاتی نظیر لاستیک اندونزی را با مارک مالزیایی از این کشور خریداری می نمایند.

وی بیان نمود: باید به مسئولان ایران بگویم: چرا در ایجاد ارتباط با کشور ما فعال نیستند؟ در این برهه زمانی که غربی ها به صورت جدی به دنبال خدشه دار کردن ارتباط بین کشورهای اسلامی هستند، دولت مردان این کشورها باید در زمینه مراودات تجاری و فرهنگی سطح فعالیت خود را بالا ببرند و در این مورد فقط حرف زدن و بحث کردن کافی نیست، باید وارد عمل شد.

اندونزی پنجمین کشور احتیاجمند سرمایه گذاری در دنیا است

سفیر اندونزی عنوان نمود: اذعان دارم که اندونزی در زمینه تبلیغات بسیار ضعیف عمل نموده به طوری که شهروندان ایرانی هرجای این کشور که مرا می بینند تصور می نمایند که من مالزیایی هستم و این در حالی است که کشور مالزی از لحاظ وسعت و جمعیت از اندونزی کوچک تر است.

وی اضافه نمود: تجار دو کشور باید خلاقیت داشته در تمامی حوزه ها با هم همکاری نمایند، به طور مثال مردم کشور اندونزی علاقه زیادی به لباس های رنگارنگ ایرانی با طرح اسلامی دارند و ازآن جایی که هرساله در تهران نمایشگاه های مختلفی با عنوان مد اسلامی در این مورد برگزار می گردد، تجار اندونزیایی و ایرانی می توانند در این حوزه فعالیت خود را بیشتر نمایند.

ویرینگجوریت گفت: کشور اندونزی پنجمین کشور احتیاجمند سرمایه گذاری در دنیا است و به همین خاطر تجار، بازرگانان و دولت مردان ایرانی می توانند در زمینه های مختلف خصوصاً کشاورزی سطح فعالیت خود را افزایش دهند؛ این در حالی است که کشور ما در زمینه کشاورزی قدرت کافی را دارا است ولی با توجه به جمعیت بالای این کشور احتیاج بیشتر به واردات محصولات کشاورزی احساس می گردد.

مبادلات تجاری ایران و اندونزی به صورت حضوری انجام گردد

سفیر اندونزی اظهار کرد: اندونزی نه فقط به محصولات کشاورزی ایران بلکه به دانش و تکنولوژی ایران در همه زمینه ها خصوصاً کشاورزی احتیاجمند است.

وی با اشاره به ظرفیت های عظیم استان لرستان چه از لحاظ طبیعی و چه از لحاظ تاریخی اضافه نمود: در این سفر به وضوح مشاهده کردم که لرستانی ها چگونه زمین های خشک را به زمین های زراعی پرمحصول تبدیل نموده اند.

ویرینگجوریت بیان نمود: از نزدیک با قابلیت های بالای صنعت سنگ در لرستان آشنا شدم. این که هنگام عبور از کوچه و خیابان های خرم آباد می دیدم که نمای بیرونی ساختمان ها از سنگهای زینتی است برایم بسیار جای تعجب داشت چراکه همین نوع سنگها در اندونزی بسیار گران است و استفاده اندکی دارد و ازآن جایی که اندونزی در حال ساخت و ساز در مقیاس بالاست احتیاج به سنگهای زینتی این استان بیش از پیش احساس می گردد.

سفیر اندونزی ضمن اظهار نگرانی از مبادلات اینترنتی و مجازی دو کشور بیان نمود: از سرمایه گذاران ایرانی و اندونزی می خواهم که مبادلات تجاری خود را به صورت حضوری و رودررو انجام دهند چراکه تجارت رودررو امنیت بالاتری نسبت به مبادلات اینترنتی دارد.

ب

منبع: تسنیم
انتشار: 25 شهریور 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: iraniro.ir شناسه مطلب: 401

به "اندونزی به دانش و تکنولوژی ایران در همه زمینه ها نیازمند است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اندونزی به دانش و تکنولوژی ایران در همه زمینه ها نیازمند است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید