نمای خارجی ساختمان اداره مرکزی شرکت گوگل در کالیفرنیا

به گزارش تور ایران، نمای خارجی ساختمان مرکزی گوگل (Google) بالاخرهبعداز انتظارات نسبتاً طولانی توسط انتشار عکس هایی مفهومی از سوی سازندگان این ساختمان تا حدودی معین شد. این ساختمان قرار است در زمینی به مساحت بسیار بزرگ 316000 هزار متر مربع در منطقه صاف و هموار کالیفرنیای آمریکا احداث گردد. البته وظیفه ساخت این طرح بزرگ بر عهده دو شرکت معماری دانمارکی bjarke ingels group و شرکت بریتانیایی heatherwick studio بوده که در همکاری و رابطه کامل با یکدیگر در حال ساخت این بنا می باشند. جالب است بدانید این اولین باری است که دو شرکت معماری با ملیت های کاملا متفاوت ساختمانی را از صفر طرح ریزی می نمایند.

نمای خارجی ساختمان اداره مرکزی شرکت گوگل در کالیفرنیا

جهت دریافت خدمات پتینه کاری ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

در مصالح این ساختمان بجای استفاده از بنای بتنی ثابت و بدون حرکت، از بلوک های عمل آوری شده سبک وزنی استفاده شده که به راحتی قابل جابجایی هستند. جابجایی ای که ممکن است در آینده به دلیل بوجود آمدن شرایطی خاص، ضروری گردد. هر کدام از منطقه های این اداره توسط سایبان های عظیمی پوشیده شده که آب و هوای درون سازه را نیز کنترل می نماید به صورتی که کاملا اجازه ورود نور طبیعی به داخل داده می گردد تا محیط های درخت کاری شده و کافه های موجود در داخل سازه از این نور استفاده کامل را ببرند. نتیجه این کار ایجاد فضایی شاداب، سالم و هماهنگ با طبیعت در محیط داخل اداره شده به طوریکه مرز قابل مشخصی برای آن نمی توان متصور شد.

پروژه ساخت این اداره چیزی بیشتر از یک محیط کار معمولی است. این پروژه در کنار کارهای اداری درباره تعامل با جامعه محلی اطراف نیز می باشد. در اطراف و داخل این اداره راه های زیادی برای عبور دوچرخه و مردم عادی و مغازه های خرده فروشی مانند رستوران ها برای افرادی که در این اداره کار می نمایند در نظر گرفته شده است. در این طرح سعی خواهد شد تعریف تازه ای از تزیین و طراحی محیط اطراف اداره خصوصی ایجاد گردد. همانطور که می دانید گوگل یک شرکت عظیم جهانی است بنابراین رؤسای این شرکت بدنبال طرحی کاملا متفاوت، یگانه و منحصر بفرد بودند که در نهایت تصمیم به انتخاب دو نمونه از بهترین شرکت های معماری در خلق اثری نو و بدیع گرفتند.

منبع: اتاق
انتشار: 3 آبان 1399 بروزرسانی: 3 آبان 1399 گردآورنده: iraniro.ir شناسه مطلب: 1351

به "نمای خارجی ساختمان اداره مرکزی شرکت گوگل در کالیفرنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمای خارجی ساختمان اداره مرکزی شرکت گوگل در کالیفرنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید