هرویه میلیچ و دیگر هیچ؟!

به گزارش تور ایران، استقلال با تک گل دیدنی هرویه میلیچ بُرد اما تنها این ضربه نبود.کافی است تعداد حمله های مؤثر بعد از اضافه شدن شیخ دیاباته و داریوش شجاعیان با تمام حملات استقلال در دو بازی قبل مقایسه گردد.

هرویه میلیچ و دیگر هیچ؟!

خبرنگاران؛ احسان محمدی- گرچه استقلال با تک گل دیدنی هرویه میلیچ از روی یک ضربه کاشته پیروز شد ماشین سازی را با یک گل شکست دهد اما خلاصه کردن همه چیز در این ضربه بی انصافی است. کافی است تعداد حمله های موثری را که بعد از اضافه شدن شیخ دیاباته و داریوش شجاعیان استقلالی ها خلق کردند با تمام حملات آن ها در دو بازی قبل مقایسه کنید.

محمود فکری در حالی تیمش را برای این مصاف آماده کرد که یک هفته وحشتناک را سپری کرد. چیزی که هرگز در عمر مربیگری اش در تیم های دیگر تجربه ننموده بود. همان طور که پیروزیت در پرسپولیس و استقلال با تحسین های اغراق آمیز همراه است، شکست هم می تواند به همان اندازه فشار خردنماینده ای به همراه داشته باشد. این پیروزی برای او از نان شب واجب تر بود حتی اگر با حداقل رجحان به دست آمده باشد و تیرک دروازه آن ها در نتیجه یک شوت سنگین حریف لرزیده باشد.

استقلال با چند تغییر به میدان آمد. شاید بازی هیچ کدام از بازیکنان دو تیم برای پرسپولیسی ها و استقلالی ها به اندازه محمد نادری زیر ذره بین نبود. او که شماره 2 را به تن نموده بود (به یاد مرحوم پورحیدری) و اصرار دارد خودش را استقلالی تر از استقلالی ها نشان بدهد، نمایشی معمولی داشت تا در نمایش سرد، کند، بی رمق و بی خطر نیمه اول استقلال نقش داشته باشد. اما در نیمه دوم و در حالیکه به نظر می رسید استقلال برنامه دقیقی برای گل زنی ندارد، هرویه میلیچ که چهره اش را با لیونل مسی مقایسه می نمایند، کاشته ای زد که مدتهاست از خود ستاره بارسلونا ندیده ایم. گل برای استقلال.

بعد از این گل ماشین سازی اندکی از فشردگی خود در دفاع کم کرد اما جان و زور گل زدن نداشت تا محمود فکری دومین سه امتیازش را در لیگ برتر کسب کند گرچه هنوز هم منتقدان او می گویند که بازی استقلال کسالت بار است. آن ها لیست بازیکن های این تیم را می شمارند و معتقد هستند که استقلال می تواند تهاجمی تر بازی کند. با این همه این نقدها، پیروزی همیشه التیام بخش است.

در بازی حساس دیگر، فولادخوزستان در کرمان با ناسپاسی هدیه گل گهری ها را پس داد. ساسان انصاری که هفته پیش مقابل استقلال غایب بود، پنالتی دقیقه آخر را به تیر دروازه کوبید تا شاگردان جواد نکونام با نتیجه 1-1 بازی را به خاتمه برسانند. این سومین پنالتی در سومین بازی پی در پی بود که بعد از دقیقه 90 به سود فولاد اعلام می شد!

گادوین منشا در همان ده دقیقه اول با یک ضربه پنالتی گل گهر را پیش انداخت اما محمد قاسمی نژاد گل مساوی را به ثمر رساند تا امیر قلعه نویی اولین امتیازات را از دست بدهد. آن ها هنوز هم با 7 امتیاز در صدر جدول هستند.

اتفاق عجیب روز اول هفته سوم اما پیروزی سایپا بود. تیمی که به تساوی هایش عادت نموده ایم. محسن مسلمان که هنوز هم تکرار اسمش طرفداران را یاد پرسپولیس می اندازد، با یک بغل پا توانست تک گل سایپا مقابل نساجی را تنها بعد از پنج دقیقه از ورودش به زمین به ثمر رساند و نساجی که هفته اول صدرنشین شده بود، بعد از تساوی هفته پیش و شکست در هفته سوم آرام آرام به میانه جدول لیز بخورد.

ملاقات مس رفسنجان و آلومینیوم دو تیم تازه وارد 0-0 تمام شد تا هر دو تیم در حسرت پیروزی بمانند. فردا پنجشنبه پرسپولیس ملاقات دشواری در مسجدسلیمان مقابل نفت دارد، تراکتور و سپاهان که در چندسال اخیر همیشه مدعی قهرمانی بوده اند شاید جذاب ترین ملاقات هفته را رقم بزنند. جدال علیرضا منصوریان و محرم نویدکیا. دو هافبک از دو نسل مختلف فوتبال ایران.

ذوب آهن در اصفهان مقابل پیکان می ایستد و نفت آبادان به مشهد می رود تا مقابل پدیده بختش را آزمایش کند. این طور هفته سوم لیگ برتر به خاتمه خواهد رسید. جایی که با تفاضل گل 4+ گل گهر بعید است آن ها صدر را از دست بدهند، مگر اینکه پرسپولیس بتواند 4-0 صنعت نفت را شکست دهد. چنین بُردی مقابل تیمی که در خانه سخت می بازد، بیشتر به رویا شبیه است، آن هم برای پرسپولیسی که خیلی سخت گل می زند.

منبع: عصر ایران
انتشار: 5 دی 1399 بروزرسانی: 5 دی 1399 گردآورنده: iraniro.ir شناسه مطلب: 1484

به "هرویه میلیچ و دیگر هیچ؟!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هرویه میلیچ و دیگر هیچ؟!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید