هشدار خواهر رئیس کره شمالی به دولت بایدن

به گزارش تور ایران، خواهر رئیس کره شمالی از ادامه رزمایش های نظامی در کره جنوبی به شدت انتقاد نموده و به دولت جدید آمریکا هشدار داده است که اگر به دنبال صلح است، باید از ایجاد دردسر خودداری کند.

هشدار خواهر رئیس کره شمالی به دولت بایدن

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، خبرگزاری دولتی کره شمالی سه شنبه گفت: کیم یو جونگ خواهر رئیس کره شمالی ضمن انتقاد شدید از مانورهای نظامی در کره جنوبی به دولت بایدن هشدار داده است که اگر به دنبال صلح است، باید از ایجاد دردسر خودداری کند.

بر اساس این گزارش، اظهارات خواهر رئیس کره شمالی یک روز قبل از سفر وزرای دفاع و خارجه آمریکا به سئول بوده است. این نخستین سفر مقام های ارشد دولت بایدن به سئول برای ملاقات با همتایان کره ای به شمار می رود.

خواهر رئیس کره شمالی اضافه کرد: ما از این فرصت استفاده می کنیم تا به دولت جدید آمریکا درباره هرگونه تنش آفرینی و ایجاد دردسر هشدار دهیم. اگر دولت جدید آمریکا می خواهد در 4 سال آینده در آرامش بخوابد، بهتر است در نخستین گام خود از ایجاد دردسر خودداری کند.

آنتونی بلینکن وزیر خارجه و لیود آستین وزیر دفاع آمریکا طی هفته جاری به آسیا سفر می نمایند تا با مقام های ارشد ژاپن و کره جنوبی درباره مسائل امنیتی و سیاست خارجی بحث و گفتگو نمایند.

خواهر رئیس کره شمالی در ادامه اضافه کرد: بازگشت روزهای بهاری آرام و مسالمت آمیز 3 سال قبل به شبه جزیره کره، با وجود چنین مانورهای نظامی، سخت و سخت خواهد بود.

وی همچنین کره جنوبی را نیز تهدید نموده است که پیونگ یانگ توافق نظامی کاهش تنش با سئول را که سپتامبر 2018 به امضا رسیده، لغو خواهد نمود و سازمان رسیدگی به امور مرزی دو کشور را نیز منحل می نماید.

این در حالی است که یک مقام ارشد دولت آمریکا گفته است کره شمالی به کوشش های دیپلماتیک پشت پرده کاخ سفید از اواسط فوریه تا به امروز پاسخ نداده است، از جمله کوشش های دولت آمریکا برای برقراری ارتباط با دفتر نمایندگی کره شمالی در سازمان ملل.

در حالی که دولت جدید آمریکا پیش از این وعده داده بود تا راهبرد خود در قبال کره شمالی را تغییر خواهد داد و از فشار و تحریم برای خلع سلاح اتمی و موشکی پیونگ یانگ استفاده خواهد نمود ولی اظهارات یک مقام ارشد دولت بایدن نشان می دهد کاخ سفید از اواسط فوریه تا به امروز برای برقراری تماس با کره شمالی کوشش نموده است.

رویترز در ادامه اضافه کرد: فاش شدن کوشش های ناکام دولت بایدن برای برقراری تماس با کره شمالی، نگرانی ها و ابهامات زیادی را درباره چگونگی اقدامات ایالات متحده برای کاهش تنش ها با کره شمالی درباره برنامه های موشک بالستیک و تسلیحات هسته ای ایجاد نموده است.

دولت بایدن تا به امروز از اعلام علنی رویکرد و راهبرد خود در قبال کره شمالی خودداری نموده است.

این در حالی است که یک مقام ارشد آمریکایی نیز سه شنبه گذشته در اظهاراتی گفت: بازنگری سیاست دولت بایدن در قبال کره شمالی، احتمالا طی ماه آینده یا بعد از آن، تکمیل و نهایی خواهد شد.

دولت جدید آمریکا که در ماه ژانویه به قدرت رسیده، اعلام نموده است که سیاست دولت ترامپ در قبال کره شمالی را مورد بازنگری کامل قرار خواهد داد. ترامپ راهبرد تعامل بی سابقه با کره شمالی را در پیش گرفت ولی نتوانست پیونگ یانگ را برای تسلیم سلاح های اتمی اش، متقاعد کند.

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا گفته است که رویکرد واشنگتن در قبال کره شمالی احتمالا شامل تحریم های بیشتر یا مشوق های دیپلماتیک نامشخص خواهد بود.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 5 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 5 اردیبهشت 1400 گردآورنده: iraniro.ir شناسه مطلب: 1718

به "هشدار خواهر رئیس کره شمالی به دولت بایدن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار خواهر رئیس کره شمالی به دولت بایدن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید