بولتون: ترامپ از صحنه سیاسی محو خواهد شد

به گزارش تور ایران، جان بولتون مشاور پیشین امنیت ملی ترامپ: دولت ترامپ همانند یک حبه قند در یک فنجان چای داغ در حال آب شدن است.

بولتون: ترامپ از صحنه سیاسی محو خواهد شد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از صداوسیما، مشاور پیشین امنیت ملی ترامپ در مصاحبه با شبکه تلویزیونی سی.ان.ان گفت دولت ترامپ همانند یک حبه قند در یک فنجان چای داغ در حال آب شدن است.

در ابتدا مجری این شبکه تلویزیونی گفت کاخ سفید اعلام نموده است نگاه دقیقی به یک حمله مشکوک سایبری روسیه که سبب اختلال در کار رایانه ها در چندین نهاد فدرال شده است، می نماید. در این حملات وزارت امنیت داخلی، وزارت کشاورزی و وزارت تجارت هدف قرار گرفته اند. دیگر وزارتخانه ها هم در معرض این تهدید قرار داشته اند.

در ادامه مجری شبکه از جان بولتون پرسید به نظر شما این حمله از چه اهمیتی برخوردار است و چه پاسخی باید به آن داد؟

بولتون در پاسخ به این سئوال اضافه کرد به نظرم ما ابعاد کامل این حمله را هنوز نمی دانیم. شاید عامه مردم از ابعاد کامل این حمله مطلع نشوند. به دلایلی این موضوع پنهان بماند. اما بر اساس گزارش ها این حمله بسیار گسترده و هوشمندانه و پیچیده و البته بسیار پیروز بوده است. این نشان دهنده شکسته شدن سد های دفاع سایبری عمده کشور برای بسیاری از نهاد های عظیم و از جمله نهاد های امنیت ملی است. به نظرم این موضوع به منزله چالشی برای دولت آینده بایدن خواهد بود و او باید با این موضوع مقابله کند.

وی اضافه کرد این موضوعی مهم است و اگر ما هرچه از آمادگی کمتری برخوردار باشیم ما شاهد حملات سایبری بیشتری خواهیم بود. ما از زیرساخت های بازدارنده برای حملات سایبری چینی ها و روس ها و دیگران برخوردار نیستیم.

مجری این شبکه در ادامه پرسید من انتظار ندارم ولادیمیر پوتین مسئوولیت این حمله سایبری را برعهده بگیرد. اما او به جوبایدن تبریک گفت. از نظر شما اینکه پوتین نتیجه انتخابات در آمریکا را پیش از میچ مک کانل رئیس اکثریت سنا پذیرفته است، به چه معناست؟

بولتون گفت حدس من این است این موضوع نشان می دهد ما عوامل تندرو بیشتری در کنگره خواهیم داشت، اما این موضوع همانند گذشته موثر نیست. این بیان کننده این است که فضای سیاسی برای حامیان ترامپ در حال تغییر است. دولت وی همانند یک حبه قند کوبایی در حال آب شدن در یک فنجان چای داغ است. این دولت پیش از آنکه حتی ایجاد گردد ناپدید شده است و در بیستم ژانویه او خواهد رفت و او از زندگی سیاسی محو خواهد شد. به نظرم این واقعیتی است که در حال تغییر است. به نظرم نظر بسیاری از جمهوری خواستار در کنگره در حال تغییر است.

مجری از وی پرسید اعضای کالج الکترال آمریکا اعلام کردند بایدن به صورت رسمی برنده انتخابات است و آراء الکترال بیشتری نسبت به ترامپ کسب نموده است. مک کانل به سناتور ها توصیه می نماید به جمهوری خواستار مجلس نمایندگان برای به چالش کشیدن نتایج ملحق نشوند. کنگره در روز ششم ژانویه جلسه مشترکی برگزار خواهد نمود. اگر رئیس اقلیت جمهوری خواه از این اقدام امتناع کند آیا این به منزله آن نیست که حزب جمهوری خواه به دموکراسی پایبند نیست؟

بولتون اضافه کرد نه هرگز. من واقعا معتقدم که این تنها نظرات بعضی درباره تهدیدات پیش روی دموکراسی است. به نظرم دونالد ترامپ از هوش قابل توجهی برای اینکه فردی سلطه طلب باشد برخوردار نیست. به نظرم انجام این کار برای جمهوری خواستار اقدامی تحقیر آمیز خواهد بود. باید به خاطر بیاوریم که در سال 2017 میلادی اعضای دموکرات کنگره انتخاب ترامپ را به چالش کشیدند. در سال 2005 میلادی هم اعضای دموکرات مجلس نمایندگان انتخاب جرج دابلیو بوش را به چالش کشیدند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 5 بهمن 1399 بروزرسانی: 5 بهمن 1399 گردآورنده: iraniro.ir شناسه مطلب: 1536

به "بولتون: ترامپ از صحنه سیاسی محو خواهد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بولتون: ترامپ از صحنه سیاسی محو خواهد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید