جمهوریخواهان صندوقهای رأی غیرمجاز در کالیفرنیا برپا کردند، مشارکت 10 میلیون آمریکایی در رای گیری زودهنگام

به گزارش تور ایران، خبرگزاری خبرنگاران-رئیس حزب جمهوریخواهِ ایالت کالیفرنیای آمریکا به برپایی صندوقهای رأی غیرقانونی در این ایالت اقرار کرد.

جمهوریخواهان صندوقهای رأی غیرمجاز در کالیفرنیا برپا کردند، مشارکت 10 میلیون آمریکایی در رای گیری زودهنگام

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از رویترز، مسئولان برگزاری انتخابات در ایالت کالیفرنیای آمریکا طی دو روز گذشته گزارشهایی مبنی بر استقرار صندوقهای رأی غیرقانونی در بخشهای فرسنو، لس آنجلس و اُرنج دریافت کردند.

روز یکشنبه، مقامات محلی ایالت کالیفرنیا با صدور یک یادداشت خطاب به مسئولان انتخابات گفتند که این صندوقهای اخذ رأی غیرقانونی هستند و اینکه آراء باید پست شده یا به مکانهای رسمی اخذ رأی تحویل داده شود.

در این یادداشت آمده است: بطور خلاصه باید گفت، برپایی صندوقهای اخذ رأی پُستی غیرمجاز و غیررسمی طبق قوانین ایالتی ممنوع است.

در پی انتشار این گزارشها و یادداشت مربوطه، هکتور بارایاس سخنگوی حزب جمهوریخواه ایالت کالیفرنیا تصدیق کرد که این صندوقهای رأی غیرمجاز متعلق به این حزب است. وی از اظهارنظر در خصوص تعداد این صندوقها و محل استقرار آنها خودداری کرد.

بارایاس گفت که قوانین ایالتی حاکم به یک سازمان اجازه می دهد که آرا را جمع آوری کرده و گزارش دهند. وی در ادامه افزود که به نظر می رسد دموکراتها با جمع آوری آرا تنها در صورتی که فرد دیگری آن را انجام دهد، مخالف هستند.

لازم به ذکر است که با اقبال بیشتر رأی دهندگان به رأی دهی پُستی، موارد متعددی از نقض قانون و بروز اشتباهات در سرتاسر ایالات متحده گزارش شده است؛ بطوری که در ایالت اوهایو، نزدیک به 50 هزار رأی دهنده بطور اشتباهی برگه رأی غیابی دریافت کرده اند.

ترامپ: آمریکا هرگز ونزوئلا نمی شود

رئیس جمهور آمریکا در ادامه جنگ قدرت با رقیب دموکرات خود با هدف کسب آراء در انتخابات 2020 گفت: آمریکا هرگز ونزوئلا نمی شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا امروز دوشنبه با انتشار پیامی توئیتری با هدف کسب آرای بیشتر در انتخابات سوم نوامبر 2020 گفت: کشور ما نمی تواند مثل یک کشور سوسیالیست و آنچه دموکرات ها خواهان آن هستند، دوام بیاورد.

رئیس جمهور آمریکا در ادامه جنگ قدرت با رقیب دموکرات خود ادامه داد: آمریکا هرگز مشابه ونزوئلا نخواهد شد. جو (جو بایدن) خواب آلود پیشتر کنترل همه چیز را از دست داده است. او هیچ حرفی برای گفتن ندارد.

ترامپ: بعد انتخابات، ایرانی ها اول از همه تماس می گیرند!

رئیس جمهور آمریکا به دنبال ناکامی های انتخاباتی، باز هم این ادعای واهی را که ایران دنبال توافق با او است به ابزاری برای جلب رای تبدیل کرد.

به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا که کمتر از یک ماه مانده به رقابت انتخاباتی 2020، عملاً هیچ دستاوردی در عرصه سیاست خارجی ندارد؛ بار دیگر برای آنکه طرفداران خود را به هیجان بیاورد؛ در گردهمایی که در ایالت فلوریدا برگزار گشت؛ به گزافه گویی درباره ایران روی آورد.

وی در این باره مدعی شد: از توافق هسته ای فاجعه بار دولت اوباما و ایران خارج شدم. احتمالاً اولین تماسی که بعد از پیروزی در انتخابات خواهم داشت، از جانب ایران است که برای توافق با من می میرند چرا که تولید ناخالص داخلی شان 28 درصد افت کرده است.

ترامپ چندی پیش نیز در مصاحبه ای که با برنامه رادیویی راش لیمبو (یکی از مجری های محافظه کار برنامه های رادیویی) داشت، علاوه بر آنکه با الفاظی رکیک درباره ایران صحبت کرد، مدعی شد که اقدامات او باعث ورشکستگی این کشور شده است.

او مدعی شده بود: اگر برنده شوم، ظرف یک ماه با ایران توافق فوق العاده ای خواهم کرد. آنها بدجور دلشان می خواهد من ببازم، ولی اگر برنده شوم …!

ترامپ در پاسخ به این پرسش مجری برنامه که از نظر او توافق فوق العاده با ایران چه نوع توافقی است؟ گفت: [توافق بر سر] نداشتن سلاح هسته ای.

ادعاهای رئیس جمهور آمریکا در حالی است که بعد از پیروزی در انتخابات 2016، با این شعار که خیلی زود به توافق بهتری با تهران خواهد رسید؛ از برجام خارج شد حال آنکه جهان شاهد بود به رغم تحمیل کارزار فشار حداکثری علیه ایران، این کشور همچنان در برابر قلدری واشنگتن مقاومت می کند و قصد تسلیم ندارد.

مایکروسافت شبکه جرایم سایبری را غیر فعال کرد

مایکروسافت قبل از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا یکی از بزرگترین شبکه های جرایم سایبری در جهان را غیر فعال کرده است.

به گزارش تلگراف، مایکروسافت یکی از بزرگترین شبکه های جرایم سایبری در جهان را غیرفعال کرد زیرا بیم آن می رفت که از این شبکه برای ایجاد هرج و مرج و اختلال قبل از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا استفاده شود.

این شرکت فناوری روز گذشته گفت با همکاری دو اپراتور مخابراتی در جهان سرورهای دستور و کنترل شبکه مجرمانه تریک بات(Trickbot) را قطع کرده است. این شبکه از سرویس های مایکروسافت برای ابتلای رایانه ها به بدافزار سو استفاده می شد.

به همین دلیل پس از آنکه مایکروسافت درباره سواستفاده تریک بات از برندش شکایت کرد، با دریافت رای دادگاه توانست این شبکه خرابکاری سایبری را غیر فعال کند.

تام برت مدیر ارشد امنیتی مایکروسافت در این باره می گوید: همانطور که دولت آمریکا و کارشناسان مستقل هشدار داده اند، باج افزار یکی از مهم ترین تهدیدهای سایبری در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو است. آگهی دهندگان از باج افزار برای ابتلای رایانه هایی استفاده می کنند که برای گزارش نتایج درشب انتخابات ریاست جمهوری استفاده می شود. مجرمان سایبری انجام چنین اقدامی در فرایند انتخابات اختلال ایجاد می کنند.

البته مایکروسافت هشدار داده افرادی که تریک بات را هدایت می کنند، از استفاده از ابزارهای دیگر فعالیت های خود را دوباره از سر گیرند.

این درحالی است که شرکت های فناوری قوانین سختگیرانه تری درباره انتشار نتایج انتخابات در نظر گرفته اند زیرا نگرانی ها درباره ادعای جعلی پیروزی در این رویداد ممکن است روی نتایج نهایی تاثیر گذار باشد.

مشارکت 10 میلیون آمریکایی در رای گیری انتخابات ریاست جمهوری زودهنگام

به گزارش یورونیوز، در حالی که تنها سه هفته تا روز برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا زمان باقیست، تا به امروز بیش از 10 میلیون آمریکایی در رای گیری زودهنگام و غیابی این انتخابات شرکت کرده و رای خود را درون صندوق ها ریخته اند.

این عدد، نشانی مهم از افزایش مشارکت آمریکایی ها برای تعیین رئیس جمهوری آینده این کشور است. چهار سال قبل تا روز 16 اکتبر 2016 میلادی، تنها حدود یک میلیون و 400 هزار آمریکایی رای خود را درون صندوق ها انداخته بودند.

این افزایش میزان مشارکت در انتخابات آمریکا در حالی رخ می دهد که شیوع بیماری کووید19 در این کشور، شرایط نگران کننده ای را به وجود آورده و به همین دلیل بسیاری از ایالت های دموکرات ترجیح داده اند رای خود را به صورت زودهنگام یا به صورت پستی ثبت کنند.

گزارش ها حاکی است که امسال شهروندان بیشتری تمایل به ارسال رای خود از راستا پست دارند و بنا بر اخبار رسانه های آمریکا، در برخی حوزه های رای گیری در ایالت های مختلف، صف های طولانی برای شرکت در انتخابات شکل گرفته است.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در هفته های اخیر بارها اعلام کرده احتمال وقوع تقلب و تخلف در رای گیری پستی بالا است.

رای گیری غیابی انتخابات امسال از جمعه 18 سپتامبر (28 شهریور) آغاز و تا کنون در ایالات مختلفی از جمله مینه سوتا، ویرجینیا، داکوتای جنوبی و آتلانتا برگزار گشته است

بر اساس منابع اطلاعات انتخاباتی دانشگاه فلوریدا تا به امروز نزدیک به 10 میلیون و 400 هزار آمریکایی در ایالت هایی که رای گیری زودهنگام را آغاز کرده اند به نامزد مورد نظر خود برای انتخابات ریاست جمهوری رای داده اند.

قرار است روز سوم نوامبر، انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده به صورت سراسری در این کشور برگزار شود و دونالد ترامپ با جو بایدن بر سر تصاحب کاخ سفید با یکدیگر رقابت کنند.

آمارها نشان می دهد میزان مشارکت در پنج ایالت مینه سوتا، داکوتای جنوبی، ورمونت، ویرجینیا و ویسکانسین نسبت به انتخابات سال 2016 میلادی 20 درصد افزایش داشته است.

بایدن: ترامپ می خواهد از شر اوباماکِر خلاص شود

نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بار دیگر بر مخالفت خود با سکانداری ایمی برت به عنوان قاضی دیوان عالی تاکید کرد.

جو بایدن، نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت: ترامپ می خواهد از شر اوباماکِر (لایحه حفاظت از بیمار و مراقبت مقرون به صرفه) خلاص شود.

بر این اساس، بایدن گفت: نباید کاتولیک بودن ایمی برت، نامزد معرفی شده ترامپ برای دیوان عالی آمریکا به عنوان ملاکی برای تایید وی در کمیته قضایی سنا باشد.

وی افزود: ما در میانه یک مبارزه انتخاباتی هستیم. همه می دانند در مدت 28 روز 20 میلیون آمریکایی ممکن است که پوشش درمانی خود را از دست بدهند. ایمی برت گفته می خواهد طرح بیمه درمانی اوباما را لغو کند. رئیس جمهور می خواهد از شر این طرح بیمه درمانی راحت شود. اجازه دهید تمام تمرکز خود را بر روی این موضوع داشته باشیم. مسئله این است که همزمان با شیوع ویروس کرونا ممکن است کمتر از یک ماه دیگر بسیاری از آمریکایی ها بیمه درمانی خود را از دست بدهند.

هشدار ترامپ نسبت به رئیس جمهور شدن جو بایدن

رئیس جمهور آمریکا نسبت به رئیس جمهور شدن جو بایدن هشدار داد.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در پیامی توئیتری مجددا به دموکرات ها حمله کرد و نسبت به رئیس جمهور شدن جو بایدن هشدار داد.

در پیام توئیتری ترامپ آمده است: کشور ما به عنوان یک ملت سوسیالیست نمی تواند دوام بیاورد و این چیزی است که دموکرات ها خواهان آن هستند. آمریکا هرگز به نسخه بزرگتر ونزوئلا تبدیل نخواهد شد. در حال حاضر تمامی کنترل ها از جو خوابالو گرفته شده است. وی چیزی برای گفتن ندارد.

تنها 22 روز به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا باقی مانده و همچنان جو بایدن نسبت به ترامپ اوضاع بهتری در نظرسنجی ها دارد. دونالد ترامپ در واکنش به پیشتازی بایدن در افکار عمومی، مدعی شده که نظرسنجی ها در آمریکا جعلی است.

دومین مناظره ترامپ و بایدن به دلیل ابتلای رئیس جمهور آمریکا به ویروس کرونا لغو شد، اما آخرین مناظره همچنان به قوت خود باقی است و قرار است تا هفته دیگر برگزار شود

حمله ترامپ به اوباما و بایدن

رئیس جمهوری آمریکا بار دیگر به باراک اوباما و رقیب کنونی اش در انتخابات ریاست جمهوری این کشور تاخت.

به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در توییتر نوشت: از آمریکایی ها می خواهم عملکرد بد باراک اوباما، رئیس جمهوری سابق و جو بایدن، معاون او و نامزد کنونی حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری را به یاد بیاورند.

به گزارش فرتاک نیوز؛ او افزود: اگر نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آینده و باراک اوباما به وظایف شان خوب عمل می کردند من رئیس جمهوری آمریکا نمی شدم.

گلدمن ساکس: پیروزی بایدن به نفع نفت است

گلدمن ساکس در یک ارزیابی جدید گفت پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری ماه آینده آمریکا عامل صعودی برای قیمتهای نفت خواهد بود زیرا هزینه صنعت شیل را افزایش داده و احتمالا باعث افت ارزش دلار می شود.

تحلیلگران این بانک سرمایه گذاری آمریکایی در یادداشتی گفتند ما انتظار نداریم انتخابات آینده آمریکا پیش بینیهای مثبت ما از قیمتهای نفت و گاز را تغییر دهد. اگرچه جو بایدن لحن میانه رویی در خصوص صنعت انرژی اختیار کرده است اما موانع پیش روی تولید نفت و گاز آمریکا در صورت پیروزی و به قدرت رسیدن وی افزایش پیدا خواهند کرد.

بایدن اعلام کرده که لیزینگ زمینهای فدرال برای تولید نفت و گاز را متوقف خواهد کرد و یک برنامه انرژی پاک برای افزایش سهم تجدیدپذیرها در تولید برق و اشتغالزایی دارد.

گلدمن ساکس انتظار دارد دولت بایدن در مقررات، مالیاتها، محدودیتهای متان و حفاری جدید برای صنعت نفت به طور کلی و برای تولد نفت شیل به خصوص، سخت گیری بیشتری داشته باشد.

به گفته تحلیلگران گلدمن ساکس، مقررات و مالیاتها ممکن است هزینه تولید در مناطق نفت شیل آمریکا را حداکثر پنج دلار در هر بشکه افزایش دهند.

در صورت پیروزی مجدد ترامپ در انتخابات نوامبر، تاثیر انتخابات دوباره وی در بهترین حالت اندک خواهد بود زیرا توجه سرمایه گذاران از سوختهای فسیلی به سوی منابع دیگر انرژی معطوف می شود. با این حال سیاستهای حمایت کننده دولت ترامپ از صنعت نفت باقی خواهند ماند.

گلدمن ساکس ماه گذشته نسبت به نفت ابراز خوش بینی کرده و پیش بینی کرده بود بازار تا سه ماهه چهارم امسال حدود سه میلیون بشکه در روز کمبود عرضه پیدا می کند و قیمت هر بشکه نفت برنت تا پایان سال به 49 دلار افزایش پیدا می کند.

هراس رهبران پوپولیست جهان از شکست ترامپ در انتخابات 2020

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به دقت زیر ذره بین رهبران جهان واقع شده است، به ویژه از جانب نزدیک ترین هم پیمانان مستاجر کنونی کاخ سفید و کسانی که از سر لطف و دوستی به دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور می نگرند و در منش سیاسی وی سهیم هستند.

کارشناسان سیاسی معتقدند در صورت شکست ترامپ در انتخابات، دیگران رهبرانی چون ماتئو سالوینی رهبر حزب ضد مهاجرتی لگا ایتالیا و نارندرا مودی نخست وزیر هند که از سیاست های پوپولیستی مشابه ترامپ حمایت می کنند، ممکن است سرنوشت سیاسی شان را در معرض تغییر ببینند و موج پوپولیستی که چنین رهبران رادیکالی همچون رئیس جمهوری آمریکا را به قدرت رسانده است، کمرنگ شود.

ارین کریستین جنی استاد روابط بین الملل در دانشگاهاروپای مرکزی وین گفت: ترامپ به عنوان رهبر پوپولیست آمریکا، بزرگترین متحد پوپولیستی است که کسی می تواند داشته باشد و شکست احتمالی وی در انتخابات ریاست جمهوری قطعا ضربه بزرگی به دولت های پوپولیست سراسر جهان که به حمایت آشکار یا ضمنی دولت ترامپ متکی هستند، وارد می کند.

وی افزود: رهبران پوپولیست با به چالش کشیدن محدودیت های سیستمی، به دنبال تغییر شرایط موجود کشورهایشان در نظم جهانی هستند و برای این کار به متحدانی نیاز دارند.

شبکه خبری سی ان بی سی در گزارشی در این خصوص نوشت: از برگزیت گرفته تا انتخاب ژائیر بولسونارو به عنوان رئیس جمهوری برزیل، سیاستمداران و احزاب پوپولیست در سراسر جهان در ویژگی های مشترکی با سیاست ترامپ سهیم هستند؛ اینکه به راست تمایل دارند، ملی گرایی، سیاست های ضد تشکیلاتی و ضد مهاجرتی را ترویج می دهند و نسبت به جهانی سازی به دیده شک و تردید می نگرند.

به نظر می رسد انتخاب دونالد ترامپ در سال 2016 در اوج موج پوپولیستی از طریق سیاست های جهانی رخ داده است.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 24 آبان 1399 بروزرسانی: 24 آبان 1399 گردآورنده: iraniro.ir شناسه مطلب: 1397

به "جمهوریخواهان صندوقهای رأی غیرمجاز در کالیفرنیا برپا کردند، مشارکت 10 میلیون آمریکایی در رای گیری زودهنگام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جمهوریخواهان صندوقهای رأی غیرمجاز در کالیفرنیا برپا کردند، مشارکت 10 میلیون آمریکایی در رای گیری زودهنگام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید