کرونا در دنیا؛ تجمع ممنوع، سفرها محدود و مدارس تعطیل (

به گزارش تور ایران، تحلیل گران پیشتر اعلام کردند که شیوع کرونای جدید می تواند چهارمین رکورد اقتصادی را برای اقتصاد شکننده ایتالیا در 12 سال گذشته رقم بزند.

کرونا در دنیا؛ تجمع ممنوع، سفرها محدود و مدارس تعطیل (

بهترین تجربه سفر را به کانادا تجربه کنید و با مجری مستقیم تورهای کانادا بهترین برنامه سفر را برای خود انتخاب کنید.

سران دنیا در اروپا، خاورمیانه و آمریکا تجمعات بزرگ را ممنوع و محدودیت های رفت و آمد و سفر زیادی را به دلیل گسترش ویروس کرونا اعمال نموده اند.

به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، آمریکا در روز شنبه از مرگ مردی 50 ساله در واشنگتن آمریکا اطلاع داد. مقامات آمریکا همچنین در روزهای قبل درباره احتمال آلوده شدن یک مرکز سالمندان در واشنگتن هشدار دادند. ده ها نفر در این مرکز علائم ابتلا به ویروس کرونا را داشتند.

سی ان ان نیز به نقل از مایک پنس معاون دونالد ترامپ نوشت: احتمال ابتلای درصد بالایی از آمریکائیان به این ویروس کم است اما افزایش مرگ و میرها در آینده قطعی است.

معاون رئیس جهمور آمریکا در کلیپی با اشاره به نظر ترامپ درباره احتمال افزایش مبتلایان به ویروس کرونا گفت: می دانیم تعداد بیشتری به ویروس مبتلا خواهند شد.

ترامپ و دیگر اعضای ارشد آمریکا در نشست خبری کاخ سفید اعلام کردند که مسافران کشورهای ایتالیا و کره جنوبی با غربالگری های اضافی روبرو خواهند شد. آنها همچنین در خصوص سفر به هر دو کشور ویروس زده هشدار دادند.

پنس گفت: ممنوعیت ورود مسافران از ایران گسترش می یابد. این قانون شامل تمامی اتباع خارجی که در 14 روز گذشته در ایران بوده اند نیز خواهد شد.

یک کافه خالی در برج سئول کره جنوبی/ عکس: رویترز

آمریکا همچنین از احتمال محدودیت های سفر در مرزهای جنوبی با مکزیک اطلاع داد. با این وجود مقامات، مردم آمریکا را به سفرهای داخلی تشویق کردند. بعضی از ایالت های آمریکا بیش از 60 مبتلا به کرونا را شناسایی نموده اند.

شیوع بیماری کرونا باعث تعلیق بسیاری از پروازها و توقف کار بسیاری از خطوط هوایی شده است. کاخ سفید پس از کنفرانس روز شنبه دستورالعمل های جدید را به آژانس های هوایی این کشور ابلاغ کرد.

صنف ایرلاین های آمریکا در اواخر روز شنبه از تعلیق تمام پروازهای خود به شهر میلان ایتالیا اطلاع داد.

موارد جدید

اکوادور روز شنبه اولین مبتلا به ویروس کرونا را شناسایی کرد. این زن از اسپانیا به اکوادور رفته بود. مکزیک نیز از شناسایی 4 مورد بیمار کرونایی اطلاع داد و از سفر همگی آنها به ایتالیا گفت.

مقامات برزیل نیز از سفر دومین مبتلا به ایتالیا اطلاع دادند.

کودک ماسکدار در یک مرکز خرید در پکن پایتخت چین/ عکس:رویترز

تمامی دولت های دنیا کوشش خود را برای مهار شیوع بیشتر کرونا افزایش داده اند.

فرانسه نیز از ممنوعیت تجمعات بیش از 5 هزار نفر در فضاهای محدود اطلاع داد. آنها در روز قبل از شناسایی 16 مورد جدید و ابتلای بیش از 73 نفر به این بیماری اطلاع دادند. مسابقه نیمه-ماراتن روز یکشنبه با شرکت 40 هزار شرکت کننده در این کشور لغو شد.

سوئیس نیز در دستور جدید از ممنوعیت برگزاری رویدادهایی با اجتماع بیش از 1000 نفر اطلاع داد.

کارمند شرکت مک دونالد بسته غذا را از میان نرده ها به مشتری تحویل می دهد-پکن پایتخت چین / عکس: رویترز

پس از مثبت شدن تست کرونای چند مسافر ایتالیایی، بیش از 700 گردشگر در یک هتل در جزایر قناری در قرنطینه شدند.

مدارس و دانشگاه های مناطق شاقتصادی ایتالیا برای دو هفته متوالی بسته شدند. این کشور بدترین شرایط شیوع بیماری در اتحادیه اروپا را تجربه می نماید. ایتالیا از جان باختن 29 نفر و شناسایی 1100 مبتلا تا اواخر روز یکشنبه اطلاع داده است.

تحلیل گران پیشتر اعلام کردند که شیوع کرونای جدید می تواند چهارمین رکورد اقتصادی را برای اقتصاد شکننده ایتالیا در 12 سال گذشته رقم بزند. بسیاری از مشاغل مناطق شاقتصادی ثروتمند به بن بست رسیده اند و هتل ها از موج کنسلی ها خبر می دهند.

کارمندان یک شرکت ضدعفونی کننده در حال پاکسازی یک مرکز در سئول پایتخت کره جنوبی/ عکس: رویترز

عراق نیز از شناسایی 5 مورد جدید از بیمار مبتلا به کرونا اطلاع داد که مجموع بیمارانش را به 13 نفر می رساند. قطر نیز روز شنبه اولین مورد مبتلا را شناسایی کرد. عربستان سعودی تنها کشور حاشیه خلیج فارس است هیچ علامتی از ویروس کرونا اعلام ننموده و قرنطینه یک مسافر می گوید.

بیشتر آلودگی ها در دیگر کشورهای حوزه خلیج فارس به دیدار از ایران یا افراد سفر نموده از این کشور ارتباط دارد.

ارمنستان نیز شناساسی اولین مورد آلوده اطلاع داد. این فرد نیز از کشور ایران به ارمنستان رفته است.

رستوران در انتظار ورود مشتریان- سنگاپور/عکس: رویترز

تهران از تعطیلی مدارس تا روز سه شنبه اطلاع داده و دانشگاه را بسته است. برگزاری کنسرت ها، مسابقات ورزشی نیز به مدت یک هفته لغو شده است. مقامات دیدار در بیمارستان و خانه های سالمندان را ممنوع نموده اند. تعداد مبتلایان در این ایران حدود 600 نفر عنوان شده است.

یکی از نمایندگان منتخب مجلس ایران در انتخابات دوم اسفند همراه با 60 نفر دیگر جان باخته اند. علائم کرونا در بعضی از مقامات ایران نیز دیده شده است.

نصب علامت آلوده نیست روی در رستورانی در سنگاپور/ عکس: رویترز

کشور آذربایجان نیز در شنبه مرزهای خود را بر روی ایران بست. این کشور از قرنطینه دو آذربایجایی بازگشته از ایران اطلاع داد.

مقامات بهداشت چین در روز یکشنبه از ابتلای 573 مورد جدید به کرونا اطلاع دادند. این میزان در مقایسه با 427 مبتلای جدید روز شنبه فرایند صعودی نشان می دهد. 35 نفر در روز یکشنبه در چین جان باختند. این میزان در مقایسه با 47 کشته روز شنبه کاهش نشان می دهد. در روز گذشته مجموع جان باختگان سرزمین اصلی چین به 2780 نفر رسید.

این اپیدمی که از چین شروع شده تا کنون بیش از 3000 نفر را در سراسر دنیا کشته است. تایلند نیز در روز یکشنبه از اولین قربانی ویروس در این منطقه اطلاع داد.

یک منطقه توریستی خلوت در سنگاپور/ عکس: رویترز

مردم ماسکدار در ونیز ایتالیا/ عکس: AP

مردان ماسکدار در میلان ایتالیا/ عکس: رویترز

مردی با ماسک در حال تمرین ورزشی در پارک پردیسان تهران/ عکس: AP

--

بیشتر بخوانید:

دنیا در التهاب کرونا/ تازه ترین آمار از کشورهای درگیر

سازمان بهداشت دنیای: خطر شیوع کرونا در دنیا بسیار بالاست

کرونا در 9 روز 33 کشور دنیا را آلوده کرد

---

منبع: عصر ایران
انتشار: 19 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iraniro.ir شناسه مطلب: 963

به "کرونا در دنیا؛ تجمع ممنوع، سفرها محدود و مدارس تعطیل (" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا در دنیا؛ تجمع ممنوع، سفرها محدود و مدارس تعطیل ("

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید