هلاکت 27 داعشی و انهدام 120 مخفیگاه تروریستی در جنوب شرق موصل

به گزارش تور ایران، سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق از هلاکت ده ها داعشی و انهدام 120 مخفیگاه داعشی در جریان عملیات موسوم به شیرآماده در جنوب شرق موصل اطلاع داد.

هلاکت 27 داعشی و انهدام 120 مخفیگاه تروریستی در جنوب شرق موصل

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، المیادین از کشته شدن 27 داعشی و انهدام 120 مخفیگاه تکفیری ها با انجام 312 حمله هوایی در جنوب شرق موصل اطلاع داد.

یحیی رسول سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق به تشریح عملیات شیر آماده در سلسله جبال مخمور در استان نینوا پرداخت و گفت: نیروهای عراقی از نهم مارس 2021 عملیات شیر آماده را در سلسله جبال مخمور در جنوب شرق شهر موصل انجام دادند و بازمانده های داعشی را هدف قرار دادند.

وی اضافه کرد: این عملیات با اسلوب تاکتیکی همراه بود. به طوری که تک تیراندازان در ورودی و خروجی غارها و مخفیگاه های در ارتفاعات کوه مخمور مستقر شدند به ویژه که امکان رسیدن تجهیزات نظامی به این مناطق نبود و داعشی ها در آن مخفی شده بودند.

رسول گفت: نیروی هوایی عراق پشتیبان نیروهای عراقی بودند و 312 حمله انجام دادند که سبب انهدام 120 مخفیگاه داعشی و هلاکت ده ها داعشی و فرار آنها شد.

وی اضافه کرد: داعشی ها با آتش تک تیراندازان روبرو شدند و راه فراری نداشتند. عملیات شیرآماده 14 روز به طول انجامید و 27 تروریست داعشی به هلاکت رسیدند هر چند که اجساد بسیاری از داعشی ها زیر صخرها مانده و آمار دقیق معین نیست.

احداث پایگاه نظامی آمریکا در شرق موصل

یک منبع امنیتی عراق گفتند که نظامیان آمریکایی در مخمور در شرق موصل با همکاری نیروهای پیشمرگه کُرد در حال احداث پایگاه نظامی در بالای کوه مخمور هستند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 6 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 6 اردیبهشت 1400 گردآورنده: iraniro.ir شناسه مطلب: 1719

به "هلاکت 27 داعشی و انهدام 120 مخفیگاه تروریستی در جنوب شرق موصل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هلاکت 27 داعشی و انهدام 120 مخفیگاه تروریستی در جنوب شرق موصل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید