همه چیز درباره میدان شهرداری در کپنهاگ، عکس

به گزارش تور ایران، میدان سیتی هال یا میدان شهرداری در مرکز شهر کپنهاگ واقع شده است. این میدان قلب شهر کپنهاگ و به نوعی محل اتصال نقاط مختلف شهر به تعداد می رود. میدان سیتی هال هنگام شب با نوپردازی های زیبا، بنرهای تبلیغاتی رنگارنگ و چراغ های نئونی، زیبایی دوچندانی پیدا می نماید. با ما همراه باشید تا با این میدان معروف آشنا شوید.

همه چیز درباره میدان شهرداری در کپنهاگ، عکس

درباره میدان سیتی هال کپنهاگ

میدان سیتی هال که با سبک معماری رمانتیک و با الهام از معماری قرون وسطاییِ دانمارک و نروژ و کمی استایل پالاتزویی (Palazzo) ایتالیای مدرن ساخته شده است. در نمای خارجی و داخلی این بنا جزئیات زیبایی از تاریخ و اسطوره شناسی نوردیک به کار رفته است. برای تماشای چشم انداز زیبای شهر و برج های آن باید از برج 106 متری این بنا بالا بروید. این میدان در قلب شهر کپنهاگ قرار گرفته و یکی از مکان های مورد علاقه مردم محلی و گردشگران برای گردش و دیدار است. رستوران ها و مغازه های متنوع میدان سیتی هال از علل محبوبیت این میدان هستند.

میدان سیتی هال بسیار وسیع است و قدمت آن به 120 سال می رسد. 50,000 نفر به راحتی می توانند در این میدان جمع شده و به سرگرمی بپردازند. هر سال رویدادهای زیادی ازجمله کنسرت، تماشای مسابقات ورزشی و جشن های مختلف در این میدان برگزار می گردد.

این روزها یک ایستگاه مترو در این میدان در حال ساخت است و انتظار می رود شلوغ تر و کمی آلوده تر گردد. به خاطر داشته باشید که مردم زیادی روزانه با دوچرخه از این میدان تردد می نمایند پس مراقب باشید سر راه آن ها قرار نگیرید.

ساعت جنز اولسن

زمانی که داخل راهروی سیتی هال قدم می گذارید، در پی ساعت جنز اولسن (Jens Olsen) بگردید و این ساعت شگفت انگیز را از نزدیک ببینید. صفحه نجومی این ساعت، راستا ستاره قطبی را در زمان های مختلف و قابل بازنشانی نشان می دهد. این ویژگی، ساعت را به یکی از خاص ترین و در عین حال پیچیده ترین و دقیق ترین ساعت های جهان تبدیل نموده است. شاید جالب باشد که بدانید ساخت این شاهکار 27 سال طول کشید.

هتل ها و مکان های سرگرمیی

در نزدیکی خیابان وستر وُلدگِید (Vester Voldgade) دو هتل معروف و سنتی کپنهاگ قرار گرفته اند. هتل پالاس (Palace) که به سیتی هال نزدیک تر است، یکی از معدود بناهایی است که با سبک آرت نوو (Art Nouveau) طراحی شده است. کمی که به سمت شمال بروید، پس از میدان سیتی هال، هتل کُنگ فردریک (Kong Fredrik) واقع شده که کافه-رستوران گاسترو که جزو کافه های گران قیمت کپنهاگ است هم در همین هتل قرار گرفته است.

خیابان استروگه که یکی از خیابان های معروف کپنهاگ و طویل ترین خیابان تجاری اروپا است، بین این دو هتل قرار گرفته است. این خیابان قلمرو جهانی دوست داشتنی و شگفت انگیز هانس کریستین اندرسن و موزه ریپلی است. اگر به همراه خانواده به کپنهاگ سفر می کنید، حتما آن ها را برای تماشای زیباترین داستان های اندرسن و شگفتی های موزه ریپلی ازجمله خطای دید و تصویر ملکه مارگریت، ملکه دانمارک، به این میدان بیاورید.

در قسمت غربی میدان سیتی هال، یکی از پربازدیدترین جاذبه های دانمارک قرار گرفته است. باغ های تیوولی که از معروف ترین جاذبه های گردشگری دانمارک است در سال 1843 بازگشایی شد. شهربازی موجود در این باغ ها و مجموعه ترن های هوایی هیجان انگیز ساخته شده برای بازدیدنمایندگان، حال و هوای مدرن تری به این باغ ها بخشیده است. البته باغ های تیوولی هنوز هم دارای آب و هوای مطلوب و طبیعتی زیبا است.

نمایشگاهی که در ماه آوریل در این باغ ها برگزار می گردد نشاندهنده شروع فصل تابستان است. یک موسسه فرهنگی در کپنهاگ، هر سال با برگزاری این نمایشگاه و راه اندازی غرفه ها، باغ ها، کافه ها، تئاتر و استیج هایی در فضای باز و برگزاری کنسرت های سمفونیک و موسیقی کلاسیک، جاز و نمایش موزیکال، گردشگران زیادی را از هر سن و سال و هر قشر به این باغ ها می کشاند. این باغ دارای بیش از 20 رستوران است.

منبع: گردشبان
انتشار: 8 مرداد 1400 بروزرسانی: 8 مرداد 1400 گردآورنده: iraniro.ir شناسه مطلب: 1878

به "همه چیز درباره میدان شهرداری در کپنهاگ، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه چیز درباره میدان شهرداری در کپنهاگ، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید