هورایزن فوربیدن وست به زودی از فهرست بازی های اشتراک پلی استیشن پلاس خارج می گردد

به گزارش تور ایران، در بحث اشتراک های گیمینگ پلی استیشن پلاس (Playstation Plus) یک اشتراک قدرتمند است. اشتراکی که سونی آن را برای رقابت با گیم پس (Game Pass) مایکروسافت عرضه کرد و توانست تا حدی هم موفقیت خوبی بدست بیاورد. نکته اینجاست که استراتژی دو شرکت برای اشتراک های گیمینگ فرق دارد ولی در کل این دو اشتراک رقیب یکدیگر هستند.

هورایزن فوربیدن وست به زودی از فهرست بازی های اشتراک پلی استیشن پلاس خارج می گردد

حال طبق چیزی که اعلام شده سونی میخواهد هورایزن فوربیدن وست (Horizon Forbidden West) را از اشتراک پلی استیشن پلاس جدا بکند. اینکه چه زمانی این اتفاق خواهد افتاد هنوز معین نیست ولی در هفته های آینده باید شاهد حذف شدن این بازی از عناوین اشتراک پلی استیشن پلاس باشیم.

در حال حاضر بازی فوربیدن وست که به وسیله خود شرکت سونی عرضه شده، در کنار بازی نیر رپلیکانت (Nier Replicant) در فهرست آخرین فرصت برای تجربه (Last Chance To Play) قرار گرفته است. جدا شدن فوربیدن وست از اشتراک پلی استیشن پلاس تنها چند ماه پس از جدا شدن زیرو داون (Zero Dawn) بازی قبلی هورایزن از این اشتراک رخ داد و یک حرکت عجیب از طرف سونی است.

فهرست بازی هایی که از اشتراک سونی به زودی حذف خواهند شد به توضیح زیر است:

  • Horizon Forbidden West
  • Marvels Midnight Suns
  • Dragon Ball Xenoverse 2
  • Alien Isolation
  • NieR Replicant
  • Spiritfarer
  • Star Ocean: The Divine Force
  • Cloudpunk
  • Star Ocean: integrity and faithlessness
  • Star Ocean: Till the End of Time
  • Star Ocean: The Last Hope
  • Star Ocean: First Departure R

این حرکت سونی یک حرکت بسیار عجیب در زمینه اشتراک گیمینگ است. به علت اینکه یکی از نکات مثبت هر دو اشتراک های رقیب وجود بازی های شرکت سونی و مایکروسافت به صورت دائم روی این اشتراک ها است. برای مثال مایکروسافت هرگز بازی های خود را از اشتراک گیم پس حذف نخواهد کرد و این حرکت سونی کمی آن را عقب می اندازد.

بحث اصلی اینجاست که استراتژی هر دو شرکت در اشتراک ها فرق دارد ولی تا الان در زمینه اشتراک گیم پس عملکرد بهتری داشته است. به علت اینکه مایکروسافت به خوبی می داند که یکی از دلایلی که گیمرها ایکس باکس را خریداری می نمایند همین اشتراک گیم پس است. در نتیجه این شرکت به قدرتمند بودن این اشتراک احتیاج دارد.

از طرفی سونی ماجرای اشتراک را چندان جدی نگرفته است. اول از همه بازی های انحصاری از روی اول در اشتراک های سونی حضور ندارند که در گیم پس از روز اول شاهد عرضه بازی های انحصاری هستیم. دوم اینکه تفاوت میان حالت های مختلف اشتراک سونی بسیار زیاد است و ارزش خرید بعضی از حالت ها را زیر سؤال می برد.

حال با حذف دو عدد از عناوین انحصاری سونی از اشتراک پلاس شما متوجه می شوید که این شرکت کاربران خود را می شناسد. در اصل کاربران و هواداران سونی بازی های انحصاری این شرکت را خریداری نموده و احتیاجی به اشتراک برای تجربه آن ها ندارند. به همین علت است که سونی تصمیم گرفته تا بازی های انحصاری هورایزن را از این اشتراک حذف بکند به علت اینکه مخاطبان کمی دارند. با این حال عدم حضور بازی های انحصاری می تواند به اعتبار اشتراک های پلاس آسیب وارد بکند.

منبع: Eurogamer

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 7 شهریور 1403 بروزرسانی: 7 شهریور 1403 گردآورنده: iraniro.ir شناسه مطلب: 2466

به "هورایزن فوربیدن وست به زودی از فهرست بازی های اشتراک پلی استیشن پلاس خارج می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هورایزن فوربیدن وست به زودی از فهرست بازی های اشتراک پلی استیشن پلاس خارج می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید