وام 15 میلیون تومانی برای مقاوم سازی مسکن روستایی خلخال

به گزارش تور ایران، خبرنگاران: فرماندار شهرستان خلخال گفت: به هر متقاضی تا سقف 15 میلیون تومان تسهیلات بانکی ارزان قیمت با بازپرداخت طولانی پرداخت گردد تا آنها بتوانند واحدهای مسکونی خود را ترمیم نمایند.

وام 15 میلیون تومانی برای مقاوم سازی مسکن روستایی خلخال

جهت دریافت خدمات قیمت در ضد سرقت با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان ارائه دهنده بهترین درب ضد سرقت ایرانی و خارجی میباشد.

به گزارش خبرنگاران از اردبیل، مهدی احمدی در بازدید از واحدهای مسکونی مقاوم سازی شده روستایی در خلخال اظهار کرد: مقاوم سازی و بهسازی منازل روستایی نه تنها نگرانی ها از بابت حوادث قهری را به حداقل رسانده بلکه زمینه ای را فراهم نموده تا سیمای روستاهای ما بهبود پیدا کند.

فرماندار خلخال خاطر نشان کرد: در سال های اخیر سرمایه گذاری خوبی در این حوزه صورت گرفته است به طوری که با پرداخت تسهیلات کم بهره خود روستاییان راغب و علاقمند به نوسازی مساکن خود شدند و در این زمینه بخشی از آورده آنها نیز در این سرمایه گذاری ها منظور شده است.

وی گفت: سال جاری نیز امر مقام سازی مسکن روستایی ادامه پیدا می نماید و قرار است به هر متقاضی تا سقف 15 میلیون تومان تسهیلات بانکی ارزان قیمت با بازپرداخت طولانی پرداخت گردد تا آنها بتوانند واحدهای مسکونی خود را که اغلب کم دوام یا بی دوام است ترمیم نمایند.

احمدی از مقاوم سازی مسکن به عنوان کوشش همگانی برای بیمه کردن ساکنان روستایی در برابر حوادث طبیعی و قهری یاد کرد و اضافه کرد: هر چقدر ضریب ایمنی در ساخت و سازها افزایش پیدا کند به همان نسبت نگرانی ها و دغدغه های این حوادث به حداقل رسیده و ساکنان مناطق روستایی در این بین بیشتر می توانند زندگی آرامی را داشته باشند.

فرماندار شهرستان خلخال توضیح داد: شهرستان خلخال به دلیل کوهستانی بودن و احداث سکونتگاه ها در مکان های ناایمن و گسل های زلزله همیشه در تهدید زلزله و حوادث طبیعی ناگوار است که امیدواریم در ساخت و سازهای جدید مکان های بهتر پیش بینی شده و پیشگیری های لازم انجام گردد تا خسارات حوادثی همچون زمین لرزه به حداقل برسد.

مدیر بنیاد مسکن خلخال نیز در این بازدید گفت: بالا بودن جمعیت روستایی خلخال از میانگین کشور نشان می دهد که بیش از نیمی از جمعیت خلخال در روستاها و سکونتگاه های کم دوام یا بی دوام سکنی گزیده اند.

محمد حاتمی با بیان اینکه تا کنون 46 درصد واحدهای مسکونی روستایی در این شهرستان مقاوم سازی شده اند، تشریح کرد: بهسازی و مقاوم سازی بیش از 6 هزار واحد مسکونی پرخطر در روستاها ادامه دارد.

وی بیان نمود: اجرای طرح مقاوم سازی مسکن روستایی با پرداخت 5 میلیون تومان آغاز شده و در سال های گذشته به 12 میلیون تومان افزایش یافت و سال جاری به عنایت دولت خدمتگذار این مبلغ به 15 میلیون تومان افزایش یافته است.

منبع: تسنیم
انتشار: 14 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iraniro.ir شناسه مطلب: 1028

به "وام 15 میلیون تومانی برای مقاوم سازی مسکن روستایی خلخال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وام 15 میلیون تومانی برای مقاوم سازی مسکن روستایی خلخال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید