چیتگرگردی چقدر هزینه دارد؟ ، از اسکیت هوایی تا هرم هیجان و سافاری وحشت

به گزارش تور ایران، غربی ترین منطقه از مرکز هرروز به ویژه روزهای تعطیل پذیرای هزاران نفر از شهروندان است که برای استفاده از نقاط گردشگری و تفریحی به این محدوده سفر می نمایند. دریاچه چیتگر یا شهدای خلیج فارس از جمله نقاط پرطرفدار و گردشگرپذیر بیست و دومین تکه از مرکز است، اما این دریاچه گردی چقدر هزینه دارد؟

چیتگرگردی چقدر هزینه دارد؟ ، از اسکیت هوایی تا هرم هیجان و سافاری وحشت

خبرنگاران - ثریا روزبهانی: دریاچه چیتگر یا دریاچه خلیج فارس یکی از معروف ترین جاذبه های گردشگری تهران است. این دریاچه با مساحتی حدود 130هکتار در بخش شمالی پارک جنگلی چیتگر قرار گرفته. دریاچه چیتگر امروزه با توجه به امکانات و ویژگی هایی که دارد به یکی از بزرگ ترین جاذبه های توریستی و سرگرمیی تهران تبدیل شده است.

سه جزیره در یک دریاچه

دریاچه چیتگر دارای سه جزیره شهدای تنب کوچک، شهدای تنب بزرگ و شهدای ابوموسی است. این جزایر با کارنمودهای فرهنگی، مذهبی، سرگرمیی و هنری طراحی شده اند. به طور مثال جزیره شهدای تنب بزرگ با کاربری فرهنگی و مذهبی در مساحت 10هزارمترمربع، جزیره شهدای تنب کوچک با کاربری فرهنگی، اجتماعی و هنری در مساحت 4هزارمترمربع و جزیره شهدای ابوموسی با کاربری خدماتی، سرگرمیی شامل اسکله، قایق برقی، پدالی و سالن پذیرایی به مساحت 13هزارمترمربع پذیرای گردشگران است. برگزاری جشن ها و فستیوال های متنوع از جمله برنامه ها و طرح های این جزایر سه گانه است.

ماهیگیری و قایقسواری

بهره برداری از یک دریاچه نیلی رنگ با پرندگانی دریایی و ساحلی رویایی که تصور آن در میانه دود و ساختمان و بزرگراه، تا قبل از زمان احداث دریاچه کمی دور از فکر به نظر می رسید. اما امروز این مجموعه دیدنی و هیجان انگیز، منطقه 22 را به پاتوقی برای گردشگران تبدیل نموده است. گردشگرانی که سرگرمی های متنوع آن را از ماهیگیری و قایق سواری های تک نفره و چند نفره گرفته تا دوچرخه سواری، بازی، ورزش، سینما و خرید، در کنار یکدیگرتجربه می نمایند. بخش های جالب این دریاچه بزرگ شامل شهربازی، رستوران ها، کافه ها، مراکز خرید، مراکز ورزشی و سرگرمیی متنوع برای همه گروه های سنی و همه علاقه مندی هاست.

شهربازی دریاچه چیتگر

سرزمین شگفت انگیز دریاچه چیتگر که به وسیله کشورهای آلمان، هلند و ایتالیا ساخته شده، مهیج ترین مجموعه های سرگرمیی روز جهان را در خود جای داده است که از آن جمله می توان به سافاری پارک وحشت، پیست پرش در آسمان، چرخ و فلک بزرگ دریاچه و ... اشاره نمود. وسایل شهربازی چیتگر در ضلع شمال، شرق و غرب دریاچه چیتگر قرار دارند که برای تمامی افراد خانواده با هر سن و سلیقه ای مناسب هستند.

کارتینگ دریاچه چیتگر

کارتینگ از جمله سرگرمیات مهیجی است که علاقه مندان به سرعت و هیجان را به خود جلب می نماید و چه چیزی بهتر از کارتینگ دریاچه چیتگر که علاقه مندان می توانند به وسیله رانندگی باسرعت، هیجان وصف ناپذیری را تجربه نمایند. این محل از برترین پیست های کارتینگ تهران و ایران است که کاملا مطابق با استانداردهای جهانی ساخته شده است. پیست کارتینگ در کنار باجه فروش بلیط در غرب دریاچه واقع شده است. علاوه بر شمال دریاچه که یک زمین بازی کوچک برای بچه ها دارد که شامل تعداد وسایل بازی با هزینه های مختلف می گردد؛ در سمت غربی دریاچه نیز زمین بازی سرپوشیده ای موسوم به سرزمین بازی و جایزه با حدود 10 بازی گوناگون و هیجان انگیز برای بچه ها وجود دارد که از گذراندن اوقاتی خوش برای این گروه سنی حکایت دارند. بازی هایی نظیر ترامپولین و یوروبانجی نیز در فضای باز برای بچه ها در نظر گرفته شده که بلیط هرکدام 10هزار تومان است.

اسکیت هوایی

اسکیت هوایی یا راید مدرن تعلیق در هوا، از به روزترین وسایل شهربازی چیتگر است که آدرنالین و هیجان را به اوج خود می رساند. این دستگاه مهیج یو شکل، کاملا استاندارد است و بدون دغدغه می توانید از آن لذت ببرید. ظرفیت این دستگاه به صورت دو کابین هشت نفره است.

پیست پرش در آسمان

پیست پرش در آسمان در شمال دریاچه چیتگر واقع شده است و به لطف استفاده از کفپوش های ویژه پلیمری، امکان انجام این ورزش را در هر شرایط آب و هوایی میسر نموده است. این پیست مدرن محصول مشترکی از ایتالیا و هلند است که به عنوان اولین سرسره بادی بزرگ ایران می توانید حس تیوپ سواری روی برف واقعی را تجربه کنید. ارتفاع این سرسره بادی تقریبا زیاد است و در سرانجام به یک تشک بادی بزرگ می رسد.

هرم هیجان (سینما پرواز)

هرم هیجان یا سینمای 6 بعدی دریاچه چیتگر، محصول کمپانی زیمنس آلمان است و تجربه ای کم نظیر را برای علاقه مندان فراهم می نماید. در این مجموعه سرگرمیی، هر چهار نفر وارد یک هرم شده و روی کابین مخصوص سوار می شوند. کابین در ارتفاع دو متری از زمین به صورت کاملا معلق به پرواز در می آید. حس تعلیق در هوا به خودی خود مجذوب کننده است؛ اما وقتی با افکت های طوفان، رعدوبرق، باران، مه و غبار و جلوه های ویژه بصری همراه می گردد، هیجان بالا و فوق العاده ای را برای سرنشینان کابین ها ایجاد می نماید.

سافاری وحشت

ترس و وحشت و هیجان را می توانید در سافاری پارک وحشت دریاچه چیتگر تجربه کنید که شامل یک گردش نفس گیر هفت دقیقه ای در اولین تونل پیاده رو وحشت در ایران می گردد. نمادهای وحشت، جلوه های ویژه ترسناک، مسیرهای پرپیچ وخم و دهلیزهای وحشتناک و… مجموعه کاملی از ترس و هیجان هستند.

چرخ و فلک دریاچه چیتگر

چرخ و فلک نسبتا بزرگی در شرق دریاچه چیتگر واقع شده است که با سوارشدن بر آن کل مجموعه دریاچه چیتگر را از ارتفاع بالا مشاهده خواهید کرد؛ ضمن اینکه می توانید با گرفتن سلفی های بسیار زیبا از فراز آسمان، این لحظه های ناب را ثبت کنید. این چرخ و فلک 40متر ارتفاع دارد و یکی از مجذوب کننده ترین چرخ و فلک های ایران محسوب می گردد.

محل قرار گیری سرگرمیات موجود در دریاچه چیتگر به همراه قیمت بلیت های آن را می توانید در جدول زیر ببینید.

نام وسیله سرگرمیی

محل قرارگیری

قیمت بلیت (تومان)

پیست پرش در آسمان

شمال دریاچه

20000 - 30000

سرسره های سقوط آزاد

شمال دریاچه

30000

رول گلایدر

شمال دریاچه

25000

سافاری پارک وحشت

غرب دریاچه

10000 - 25000

اسکیت هوایی

غرب دریاچه

18000 - 25000

ماشین برقی

غرب دریاچه

20000

کارتینگ

غرب دریاچه

100000

چرخ و فلک

شرق دریاچه

12000 - 22000

سینما وی آر

شرق دریاچه

45000

بازی های وی آر

شرق دریاچه

-

اسکای فلایر

شرق دریاچه

35000 - 30000

ترامپولین

شرق و غرب دریاچه

100000

قایق سواری(چهار نفره)

شرق و غرب دریاچه

50000

قایق سواری(سه نفره)

شرق و غرب دریاچه

40000

قایق سواری(دو نفره)

شرق و غرب دریاچه

30000

ماهیگیری

-

50000

قایق موتوری

شرق و غرب دریاچه

90000

یوروبانجی

شرق دریاچه

80000

دوچرخه سواری

شرق و غرب دریاچه

20000 تا 50000

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 20 شهریور 1401 بروزرسانی: 20 شهریور 1401 گردآورنده: iraniro.ir شناسه مطلب: 2282

به "چیتگرگردی چقدر هزینه دارد؟ ، از اسکیت هوایی تا هرم هیجان و سافاری وحشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چیتگرگردی چقدر هزینه دارد؟ ، از اسکیت هوایی تا هرم هیجان و سافاری وحشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید