ویروس کرونا دیوار بزرگ چین را تعطیل کرد

به گزارش تور ایران، مقامات چین اعلام کردند برای کنترل ویروس مرگبار جدیدی که جان صدها نفر در سراسر این کشور را تهدید می نماید، بخش هایی از دیوار بزرگ چین و دیگر مناطق دیدنی مشهور این کشور را تعطیل می نمایند.

ویروس کرونا دیوار بزرگ چین را تعطیل کرد

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید.

به گزارش خبرنگاران، ایسنا به نقل از آرت دیلی، نوشت: تعدادی از فستیوال های مختلف جشن سال نو چینی ها نیز در راستای اقدامات پیشگیرانه برای کنترل این ویروس کشنده لغو شده اند و شهر ممنوعه پکن و دیزنی لند شانگهای نیز موقتا تعطیل شده اند. شهر ممنوعه پکن سال گذشته میزبان 19میلیون بازدیدنماینده بود و همیشه به عنوان یکی از محبوب ترین مکان های دیدنی در تعطیلات سال نو چینی ها محسوب می گردد.

مقامات چین با اشاره به اینکه ورزشگاه آشیانه پرنده - محل برگزاری بازی های المپیک سال 2008- از روز آدینه تعطیل شده است، خاطرنشان کردند مقبره های مینگ نیز از روز شنبه تعطیل خواهند بود. قرار است ورزشگاه آشیانه پرنده در راستای پیشگیری و کنترل، تا سی ام ژانویه تعطیل باشد.

هر ساله حدود 10 میلیون گردشگر از دیوار بزرگ چین که یکی از محبوب ترین مناطق دیدنی در تعطیلات سال نو محسوب می گردد، بازدید می نمایند.

همزمان با بسته شدن بخش Juyongguan دیوار بزرگ چین، نمایشگاه معبد این مکان دیدنی نیز لغو خواهد شد.

این اقدامات، آخرین کوشش های مقامات برای مهار کرونا ویروس جدید است. این ویروس از جهات شباهتش به ویروس بیماری سارس که در سال های 2002 و 2003 به سرعت شیوع پیدا کرد و جان صدها نفر در پکن و هنک گنک را گرفت، موجب نگرانی شده است.

با اینکه تنها 29 مورد مبتلای قطعی به این ویروس در پکن شناسایی شده است، اما مقامات این شهر رویدادهای بزرگ مربوط به جشن سال نو این هفته را لغو نموده اند.

تبعات شیوع این ویروس فقط به چین منتهی نشده است و چندی پیش کره شمالی نیز خاطرنشان کرد در راستای اقدامات پیشگیرانه برای مقابله با ویروس نوظهور کشنده ای که اخیرا در چین شیوع پیدا نموده است، مرزهای خود را به طور موقت به روی گردشگران خارجی می بندد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 13 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iraniro.ir شناسه مطلب: 774

به "ویروس کرونا دیوار بزرگ چین را تعطیل کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویروس کرونا دیوار بزرگ چین را تعطیل کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید